arntko Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg har nettopp bestillt meg Whitebox CL1557 og nå skal lage til trådløst nettverk hjemme. Det skal bestå av 2 stk stasjonære PC`er og en bærbar PC. På de ene stasjonære skal jeg bruke kabel til nettverk, mens de to andre maskinene ønsker jeg å koble til trådløst nettverk. Hensikten/ønsket er at alle skal ha tilgang til internett, tror ikke jeg har behov for at PC`ene skal kommunisere med hverandre. Jeg har pr. i dag ADSL med Thomson SpeedTouch 510i modem, hastighet 704/128, men planlegger å oppgradere til 1024/256 hvis dette er mer hensiktmessig m.h.t. hastighet når det deles på linja. Begge PC`ene som skal brukes i trådløst nettverk har 802.11G kort/enhet. Jeg trenger en trådløs router som har god rekkevidde og er stabil på hastighet. Har sett litt på D-Link 624+ og Linksys WRT54G og WAP54G (hvilken er disse Linsys`ene kan jeg bruke?) Tips og anbefalinger mottas med takk. Mvh A.K Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Den D-linken bruker jeg selv. Stabil som bare det. Eneste er at feilprosenten er høy, men det tror jeg er på alle 54 mbit-ruterne. Skal du ha wpa-kryptering må du bruke 54 mbit, selv om rekkevidden er betraktelig dårligere enn a b.... Lenke til kommentar
preskatv Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hei hei. Søstersiden til hw.no, barbare.no, har her en anbefaling for ulike basestasjoner og aksepunkter i forskjellige prisklasser og behov. Har selv dårlig erfaring med d-link, men tror jeg er ganske alene der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå