Marius5051 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Kjøpte et grafikkort på Komplett.no her en dag, og leverte det tilbake dagen etter (ja, jeg kjøpte litt feil kort )Ganske mange dager senere fikk jeg mail om at de hadde mottat pakken. Enda noen dager og et pa telefonsamtaler senere fikk jeg vite at returen var ok. De hadde visst oversett min pakke en stund. Så gikk det faktisk eeenda litt lenger tid men jeg fikk ingen penger tilbake. Da sendte jeg en ryddig og objektiv mail til dem om dette, og utrolig nok fikk jeg mail tilbake to dager senere. Mailen inneholdt nøyakig dette: "Jo, jeg har da sendt penger til "mitt kontonr."", Jeg dobbelskjekket min konto men ingen overførsel var å finne. Jeg sendte en noe skarp mail tilbake og idag fikk jeg pengene, litt over én måned etter at jeg leverte tilbake kortet. Endret 2. desember 2004 av Marius5051 Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Det var jo dårlig, har selv aldri hatt noen problemer med komplett, men tror du bare får stå på, så ordner det seg nok, de er jo ordentlige folk, så det burde ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Noen banker setter pengene "på vent" noen dager før de overføres. Det vil si at pengene trekkes fra senders konto, men det går noen dager før de overføres til mottaker. Slik mottar banken renter for disse pengene, uten at verken sender eller mottaker får disse rentene. Hvis da både senderbank og mottakerbank venter litt, så kan det i de verste tilfellene, inkludert helg, ta en uke fra pengene sendes til mottaker får de. Men det kan jo være at Komplett har gjort en feil også... kanskje de ville tjene penger på rentene? Lenke til kommentar
Racerro Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Noen banker setter pengene "på vent" noen dager før de overføres. Det vil si at pengene trekkes fra senders konto, men det går noen dager før de overføres til mottaker. Slik mottar banken renter for disse pengene Etter som eg hugser så var banklova endra for å hendre nettopp dette, nå er det slik att pengane skal vere på konto iløpet av svært kort tid. Dvs samme dag som de er trekt av konto. Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Stemmer det, det ikke mye "float" ute å går lengre nå. Men blir pengene overført esent fredag kommer det nok ikke før mandag. Uansett, en måned er jo alt for lenge å vente da. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Ok... bra å høre. Husker med gru de dager jeg måtte vente flere dager før jeg kunne sende varer som folk hadde kjøpt fra meg på QXL fordi jeg ventet på penger som de allerede hadde overført. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Etter som eg hugser så var banklova endra for å hendre nettopp dette,nå er det slik att pengane skal vere på konto iløpet av svært kort tid. Dvs samme dag som de er trekt av konto. Tja. Giro fra Postbanken til DNB-NOR tar en uke. Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Tja. Giro fra Postbanken til DNB-NOR tar en uke. Ugh, er det sant? Det er mye cash i sekken på ett år det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå