Øysta Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) .. p3 800/256/100?? kun halve L2-cache på denne, men 250 flere Mhz. Vil det bli no merkbar bedre ytelse? Skal og utvide fra 128 til 256 sd-ram. Endret 3. desember 2004 av Øysta Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Kjøp deg for guds skyld ny pc. Hva i huleste får du gjort på en så gammel maskin i det hele tatt? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Ja du vil merke stor forskjell hvis du kjøper ny PC. Helt klart. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jada ! du vil nok merke en liten ytelsesøkning. Lenke til kommentar
Øysta Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Takk for svar jarmo:-) Dere andre: Skjerpings, det går faktisk an å bruke så gamle maskiner og!! Faktisk ganske mange som gjør det og.. og de fungerer heilt greit til vanlig bruk. Om jeg skal ha ny pc eller ikke var ikke det jeg spurte om, trenger å justere litt på denne da den sliter litt (har en mistanke om at cpu holder på å ta kvelden). Og ja, holder for ordens skyld og på å skaffe ny pc(!) men greit å ha en 2.pc som fungerer.. Må erstatnings-cpu'en ha nøyaktig samme voltstyrke som den gamle? Endret 2. desember 2004 av Øysta Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 har en P3 E @ 848 MHz. Den funker delvis til internett. Er temmelig treig Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Herregud ,det må da være lov å ha den maskinen en selv vil , det virker som om en ikke skilter med en A64 her så er det ikke akseptert , dessuten spurte ikke trådstarter etter ny maskin . Lenke til kommentar
Øysta Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 ...sitter og desverre med samme inntrykk som deg, snekkern.. Har postet noen tidligere innlegg vedr min "steinaldermaskin", virker ikke som folk gidder å bry seg så lenge man ikke skriver om det "riktige" utstyret.. Saken er jo at det er like frustrerende (og dertil stort hjelpebehov) å ha trøbbel/søke råd og tips (er det ikke derfor vi har dette forumet?) om man har socket 939 eller slot1...:-) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Noe av det kjipe med en slik oppgradering er at delene er vanskeligere å få tak i, og mye dyrere enn det smaker. Nå virker det som om du har funnet en P3 800 et eller annet sted, men SD RAM er jo dyrere enn DDR RAM nå, og gir jo lavere ytelse. Jeg har forresten installert Win XP Pro på mammas gamle Dell-maskin, med P3 1GHz og 256MB PC100/133. Det går som smør det! Kanskje litt treig harddisk etterhvert, men ingen problemer med kontoroppgaver, mail, internett osv. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Det kan ihvertfall være kjekt å sjekke hovedkortprodusentens hjemmeside for å være helt 100% sikker på at den funker.' Og forøvrig, selv om delene til gamle maskiner er dyrere alene så er ikke splitter ny maskin så veldig billig når en tar med alle de nye delene en må kjøpe. Lenke til kommentar
Øysta Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Systemet er en dell xps T550 med et modifisert (oem) intel se440bx-2 HK, Denne oem-versjonen heter se440bx-3. Har så vidt meg bekjent siste tilgjengelige bios, A11, og da skal det - etter hva jeg har klart å google meg fram til - være mulig å oppgradere til 800mhz. Det finnes jo xps T800-maskiner der ute med samme hovedkort og samme biosversjon, så.. vel, taim vill shåvv.. Joda, mange flaskehalser på min maskin som vil begrense ytelsen uansett; kun 2xagp, 100 mhz bus, en proppfull og treg 20gigs disk.. Men får jeg denne 800mhz cpu + 256 sdram ekstra (384) for +- 500kr så er det vel verdt et forsøk? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hmm, siden du nevner Dell så har jeg en kompis som hadde vært på en side tror det var i england eller noe , der kjørte de et supertilbud på billigmaskiner med Celeron 2,4 prosessor ,dvd spiller 512 ram 40 gb hd , han betalte 1800.- norske kroner + frakt og han hadde bestilt 2 stk , i går hentet han de og da viste det seg at det også fulgte med en Dell 720 fotoskriver til hver av maskinene . Vil si det var et svert godt kjøp ja . Lenke til kommentar
neph Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) [slettet] Endret 3. desember 2004 av neph Lenke til kommentar
neph Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Kjøp deg for guds skyld ny pc. Hva i huleste får du gjort på en så gammel maskin i det hele tatt? Du får faktisk gjort veldig mye med en slik gammel PC Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg har en Pll 400 maskin stående og det er ikke problemer med å bruke den på nett , det går fint å spille på den også , selvsagt ikke de store krevende spillene med dog . Lenke til kommentar
Øysta Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Har en mistanke om at det er endel "unge folk" her som faktisk aldri har hatt "eldre" pc'er. Tydelig oppdatert på dagens utstyr, men null kunnskap om gårdagens..?? Kanskje de rett og slett tror det ikke engang går an å surfe med en p3... Snekkern, det var jo billig det du nevnte. Jeg skal nok legge litt mer penger i ny pc, og heller prøve og "justere" litt på dell'n min. Hadde vært artig og hørt om andre har prøvd å oppgradere tilsvarende utstyr (resultat) - det ble jo solgt ganske mange av disse for ei tid tilbake - spesielt som "hjemme-pc". Tenk at jeg betalte nærmere 25000 for min maskin for 4 år siden (med programvare, skriver, scanner, dig.kamera ++) - ganske utrolig hva?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Joda de var billig , desverre var dette et tilbud som varte kun en uke og hadde jeg visst om det hadde jeg bestilt en 10-20 stk av disse , regnet på det og sammenlignet med netshoppriser på tilsvarende pcèr med skriver og jeg kunne glatt solgt dem for 3000 kr stk uten at noen kunne konkurert . det hadde heller ikke vært noe problem å solgt dem vidre selv om ikke dette var noen spillemaskiner , det fleste maskiner brukes til andre ting . Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Har en mistanke om at det er endel "unge folk" her som faktisk aldri har hatt "eldre" pc'er. Tydelig oppdatert på dagens utstyr, men null kunnskap om gårdagens..?? Kanskje de rett og slett tror det ikke engang går an å surfe med en p3. tja..jeg har hatt en P2 430 mhz, med 128 mb sdram, den var dødstreg..så bytta jeg til en AMD T-Bird 900 mhz med 128mb sd-ram, som jeg senere oppgraderte til 512mb. merka stor forskjell mellom de 2 systemene ! nå har jeg en 2.8 ghz p4, og den gamle 900mhz t-birden er ikke halvparten så rask engang..og en amd64 er enda raskere enn min igjen. surfing går fint ann med både p3 og p2..prøvd begge.. (stefaren min hadde en 500mhz p3) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Joda ingen tvil om jo krafitgere sytem jo raskere går det (ervel hele vitsen det) , men å dømme alt som ikke er "up to date" nord og ned blir feil , ikke alle er inntrisert i å bruke flere tusen kroner årlig på data , de foretrekker heller å bruke pengene på noe mere fornuftig og lar det heller gå litt tregere på nettet . Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 har en P3 E @ 848 MHz. Den funker delvis til internett. Er temmelig treig Da tror feilen ligger i noe annet enn prosessorhastigheten din. Kanskje på tide med en ny installasjon av operativsystem? Men får jeg denne 800mhz cpu + 256 sdram ekstra (384) for +- 500kr så er det vel verdt et forsøk?Vær oppmerksom på at BX-hovedkort krever dobbeltsidig minne. Hvis ikke får du bare halve mengden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå