Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Den magiske D-link'en

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjenner noen som har en D-link 614+ en trådløs Wlan router. Mer info

Det har seg det at den ikke fungerer som den skal.

Første gang ble jeg ringt, og da funket ikke internetten, og dem ringte meg for å få hjelp. Joa, jeg reiste opp. Så først på internett ikonet at det var en "nøkkel" der, og det skulle det ikke være, siden det det var automatisk oppsett og alt. Så jeg trykte inn resetknappen, og joda. Då funka alt igjen. Og så var jeg inn igjen i configen, og skrudde av at den finner automatisk. Men då sluttet den og funke igjen, og jeg skulle resette den igjen. Men Neeeeeeeeeeeeeeeeeeida, for det funka jo ikke. Jeg sto der og trykte og trykte, men til ingen nytte. Jeg tok skrujernet fram, skrudde opp og for å se om knappen satt fast eller noe. Men det gjor den ikke. :thumbdown:

Så prøvde jeg med kabel, ja det funka. da skjønte jeg at Wlanet var stengd av, eller noe. (sikkert jeg som har rota der ja) :innocent:

Og så tok jeg den hjem til meg for testing. Til min glede funka den, Wlanet lyste med en gang, og jeg kunne resette den så mangen ganger jeg ville. Alt funka, og jeg var glad. Men når vi tok den "hjem" igjen, så funka det ikke. Vi leverte den ned til commit, der dem hadde kjøpt den, og jeg forklarte hva som hadde skjedd, og dem testa den der, funka fint.. Kom opp igjen.. satt den i.. "Heeeey, det funka jo" :w00t:

Så spørte jeg dem hva som skjedde første gangen, og dem sa at dem ikke hadde gjort noe, uten om og ta ut strømmen i 2min, for å flytte routern. Og det skal jo gå an, uten at Wlanet skal slutte og fungere, og den blir Un resetable.

Vel. tipp hva jeg sitter med i henda nå? - Jo, ja, jeg sitter faktisk med den i henda, (eller bordet i skrivende stund) og ser mystisk på den. Første som skjedde var at internetten forsvann på den bærbare (noe gale med maskinen, så lite relevant) Men internetten på den stasjonære (ja Wlan der og) og fekk vi et "råd" av han vi kjøpte den av. Han sa at vi skulle restarte den. Hahahah, trur du det gikk ? - Neh, funka ikke det. Så hadde han sagt at viss vi tok ut strømmen, og inn igjen så skulle det funke. Jeg gjor som han hadde sagt jeg, og der forsvann Wlanet LED lyset når jeg plugga i strømmen igjen. Og jeg prøvde og resette den, neida. Funka jo seff IKKE så nå tok jeg den hjem her. Og alt funka heeelt fint. Kan resette den, tra ut strømmen, og hva jeg vill.

Og hva kan være problemet at den skal funke en plass, og ikke der den skal brukest ? og hvorfor skal jeg kunne resette den, og bruke den som vanlig en plass, men fungerer ikke sikkelig andre plassen ?

MvH

Morten :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...