MrLee Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 jeg har nettopp kommet over en compaq P1 -XXXmhz - jeg vet ikke.. uansett, den har ikke CD-rom installert, men det er nettverkskort...så det jeg lurte på var om det er en lett måte å bruke en boot disk til å aktivere NIC for å evt. ta ibruk en cd-rom som er koblet til en annen maskin i nettverket...jeg bruker forresten win2k i de andre...? den har Win95 inne fra før, men jeg har lyst til å formatere disken...problemet er bare at jeg ikke har noen mulighet til å legge inn nytt os etterpå da... så jeg trenger en delt CD-ROM.. jeg tror nemlig ikke at jeg kan sette inn en fra en annen maskin...(dumme Compaq..) _________________ AMD XP1800+ Thermaltake "Silent Viking" MSI KT3 ULTRA 512MB PC2700 DDR GeForce2 MX400 64MB 40GB IBM Deskstar 7200rpm SB Live Value 10/100Mbit NIC Pioneer DVD105F 16x/40x REALmagic Hollywood+ Samsung 16x/10x/32x [ Denne Melding var redigert av: MrLee på 2002-05-31 18:48 ] Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 passet vel litt bedre under programvare? self moderation :smile: Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 heller hardisk og lagring/internett og nettverk uansett: sikker på at du ikke vil kjøre linux? :smile: prøv å legge inn Win2K på den, jeg er nysgjerrig på hvor lang tid det tar :wink: og jo: compaqmaskiner pleier å ha mer enn én IDE-port. åpne den og se etter :wink: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 jeg "må" ha den åpen, den mangler nemlig deksel :smile:= uansett...jeg tenkte jo linux kanskje...det jeg lurte på var hvordan å overføre installasjons filer til en "rein" hdd... Lenke til kommentar
shakur Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Går fint å putte på cd-rom på en gammel compaq. Har gjort det selv på en gammel kompakt-compaq drit. Cd-rom`en måtte slenge på utsida da, fordi det ikke var plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå