Gå til innhold

Har x850 kommet til norge?

en_fyr

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på når radeon x850 kommer til norge. Er det vits å kjøpe?

blir det no revolusjonerende grafikk eller burde jeg kjøpe radeon x800xt.

noen andre tips til skjermkort? bygger meg pc i januar, kommer det bedre grafikk-kort innen den tid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden dollaren for øyeblikket er vell på underkant av 6,50 kr per dollar. Dette må en jo tjene på om en bestiller fra en WEBSHOP i USA. Har også lest om en norsk bedrift som sender pakken til deg for et gebyr på 200,- eller noe sånt hvis webshoppen ikkje sender til utlandet.

Noen som har link til de som sender pakken til norge for 200kr og link til billige amerikanske webshopper?

Mvh

Paul

Lenke til kommentar

Hva med å lese stickyen Skjermkortguiden: High-End? :thumbup:

Det meste av det du lurer på står der.

Jeg tviler på at det kommer noe særlig med nye high-end-kort før NV50 og R520. Hvis det skulle skje vil det ikke gi en særlig ytelsesøkning. X850-serien kommer øyeblikk og nVidia har gått vekk ifra NV48 som er etterfølgeren til nv40 (som X800 -> X850). Dette er vel og merke ifølge The Inquirer.

Edit: Leif var på besøk...

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Howd'y

Jeg sitter i Texas akkurat nå, og leter febrislk etter et saftig grafikkort, men finner nesten ingening. Mye annet billig her. HAr grabbet med meg en Shuttle med mye snacks, en projektor + div, men grafikkort i high-end er vanskelig. De er dyre, mange ganger dyrere enn hjemme. Om det er noen som har sett X850 til salgs i en nettbutikk her borte, så send meg gjerne en link. Drar hjem om en uke, så de må ha det på lager, og det er gjerne der problemet ligger.. :cry:

-Bentrik-

Lenke til kommentar
Howd'y

Jeg sitter i Texas akkurat nå, og leter febrislk etter et saftig grafikkort, men finner nesten ingening. Mye annet billig her. HAr grabbet med meg en Shuttle med mye snacks, en projektor + div, men grafikkort i high-end er vanskelig. De er dyre, mange ganger dyrere enn hjemme. Om det er noen som har sett X850 til salgs i en nettbutikk her borte, så send meg gjerne en link. Drar hjem om en uke, så de må ha det på lager, og det er gjerne der problemet ligger..  :cry:

-Bentrik-

X850 kommer i bare PCI-E-versjon først, og jeg tror ikke du finner det kortet i løpet av den nærmeste uken.

Du finner ikke high-end-kort sier du. :p

Fra den beste butikken som finnes; Newegg Søk og du vil finne inne:

• 6800 GT (8 forskjellige i prisklasse $390 - 450)
  • 6800 Ultra (3 forskjellige i prisklasse $400 - 440)
  • X800 Pro VIVO (1 forskjellige i prisklasse $670) :omg:

Kjøp EVGA GeForce 6800 GT til $400, noe som tilsvarer kr. 2400! :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg har handlet så mye varer hos Newegg at det ryker av paypal-kontoen min :cool:

Det er godt med utvalg på AGP high-end kort, men jeg skal putte kortet i en Shuttle SB81P, og der er det PCI-express slott. Har lyst på et x800 pro VIVO og klar for å klokke det til himmels! Det eneste fornuftige jeg finner der er Powercolour X800 pro til 690 US$ som er omtrent 4300kr. Du får det samme kortet hos komplett til 3800kr. Det ser ut til at det kommer flere kort hos Newegg.com etterhvert, men jeg har ikke tid til å vente. Skal hjem i god tid før jul, og da skal det spelas :dribble:

Takker for flere forslag. Har kikket innom zipzoomfly.com også, men det virker som om PCI-e ikke er kommet helt på banen "over here yet"

Hadde jeg foreksempel kunne kjøpe

dette hos zipzoomfly, så hadde jeg ikke nølt i 5 sekunder. Men det er i backorder, og de sier ingenting om når det kommer igjen.. :thumbdown:

-Bentrik-

Endret av bentrik
Lenke til kommentar
Sorry, jeg skulle tatt hintet siden du så etter X850, men jeg gikk ut ifra at du ikke visste at det var PCI-E...

Genial side

Pricewatch

Der fant jeg på lager: X800 XT PCI-E til $450!

Jeg fant ikke mange andre som var inne.

Edit:

X800 XT til $550

Glimrende! Da er kortet bestillt. Litt klønete med betaling og greier, men dette var jo skikkelig billig.

Takker og bukker!

Litt på siden kanskje, men.. du har et X800 pro klokket opp til xt selv. Hva kan man forvente av Gigabyte X800 XT? Softmoddig til 850.. eventuellt til XT PE?

Har forresten sett litt nærmere på spekken til adosystems.. (etter at jeg bestillte det) og ser de reklamerer for bare 12 pipelines?? Kan det stemme da? Et x800 XT med 12 pipelines? :ermm:

Finner vel det ut til slutt, men det ble ikke pus i pose på meg da. Var skikkelig triggerhappy her..

Tjo ho.

Edit the Edit: Er det ikke ATI sine kort som ikke lar seg softmodde?

Endret av bentrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...