DJViking Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Konsoll ligger mellom F1-F6, mens X ligger ved F7. Men hva med F8. Er det mulig å kunne kjøre en ekstra X-System med kanskje en annen bruker samtidiig som X kjører i F7 ? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 prøv med gdmflexiserver Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 For å starte en sesjon på F8: startx -- :1 Mener det funker opp til :5 (F12). Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 OT: Er det mulig å ha flere tty'er enn de vanlige 6? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har ikke prøvd det selv, men det skulle vel kunne gå? Ta en titt i /etc/inittab, det er her init finner ut hva som skal skje for hver runlevel, inkludert hvilke getty'er som skal opprettes. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Fy flate det tok sin tid... Tok en evighet å starte en ny X sesjon... Tror ikke PCen min er kraftig nok til dette. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 X+WM/DE er minnesluk #1, så litt ekstra ram gjør susen skal du se Det kan være problematisk å kjøre f.eks flere KDE sesjoner fra samme brukerkonto samtidig også, det er en del filer som blir låst. Vil tro det er det blir det samme for andre WM/DE også. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Kjører du gdm, er det superenkelt å sette opp... Se i gdm.conf Personlig hadde jeg tre X-servere kjørende på en 500 mhz boks - riktignok var 2 eksterne, men likevel... Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Dette kan da med andre ord virke med Remote Access mot Linux PCen min fra en annen PC(Samtidig som det allerede kjøres en bruker i et X-sesjon) med en annen bruker, eller??? Vet dette ikke virker med Windows(Da blir eksisterende bruker logget av... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Dette kan da med andre ord virke med Remote Access mot Linux PCen min fra en annen PC(Samtidig som det allerede kjøres en bruker i et X-sesjon) med en annen bruker, eller??? Jo, det går i utgangspunktet helt fint, men de store desktop miljøene låser en del resurser som kan gjøre det "spennende". Jeg har ihvertfall ikke klart å kjøre flere KDE sesjoner samtidig uten at en av dem krasjer. (Kan være ATi driverene som viser enda en av sine svake sider ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå