Blaster2k Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Er det mulig å vise filer som ligger i undermappene til mappen i en FileListBox? Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 En filelistbox lister bare opp filer i en gitt mappe, tror jeg ikke skjønner spørsmålet ditt. Kan du omformulere det? Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Var kanskje litt dårlig formulert ja, men tror ikke jeg klarer å formulere det bedre heller Men skal prøve. - Mappe\ | \fil.exe | \fil2.exe | \fil3.exe | \fil4.exe | - Mappe2\ | | fil5.exe Her vil jeg at filelistboxen skal vise: fil.exe fil2.exe fil3.exe fil4.exe fil5.exe Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg tror ikke det finnes en egen funksjon til dette, men det burde ikke være så vannskelig å lage selv. Da jeg holdt på med et windows shell lagde jeg en "browser". (Også postet i roundup) Kansje du kan bruke noe derfra Se vedlegg. browser.zip Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) skal titte på den litt senere, tipper dette betyr at jeg må gjøre noen "major changes" på mitt lille program edit: nei, det hjalp meg nok ikke, men kul browser =) Endret 3. desember 2004 av Blaster2k Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 File() funksjonen lister alle filer eller mapper i en mappe, du kunne vel kanskje brukt TreeView og laget det selv? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 File() funksjonen lister alle filer eller mapper i en mappe, du kunne vel kanskje brukt TreeView og laget det selv? Dette er en funksjon jeg aldri har hørt om. Snakker du om Dir()? Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) file lister alle filer dir lister alle mapper edit: jeg som er treg. tengte ikke på funksjonene Endret 4. desember 2004 av Blaster2k Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 file lister alle filerdir lister alle mapper Dette må i så fall være i .NET, ettersom den ikke eksisterer i VB CLASSIC (6.0). Men det kan jo godt hende at du må legge til en referanse for at denne funksjonen skal fungere. I alle fall kan Dir() uten problemer brukes til å liste opp filer i en mappe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå