Gå til innhold

hvorfor er det mange ibm harddisker som "dør"?

Anbefalte innlegg

IBM disker er bra de, men de bør har kjøling,

som alle andre 7200rpm disker. Jeg bruker alltid

å montere noe slags kjøling på diskene mine.

Har ikke hatt diskkrasj siden 1994..

I Chieftec kabinetter bruker jeg å sette

en 19db Pabst 80mm vifte i harddiskrammen.

Og frakter du PCen i bil bør PCen stå/ligge

i baksetet med seler på.

lqpl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er spesielt de største diskene i serien som sliter med feil på platene. De har flere plater og blir derfor ekstra varme. Styr unna IBM sin 75GXP og 60GXP serie. 120GXP er bedre.

Hvis noen virkelig vil ha en slik disk, så dekkes jo slike feil av garantien på 3 år.

Kjøp Seagate Barracuda IV. De diskene er nesten like raske som IBM, Maxtor og Western Digital sine. Det som gjør Barracudaene til min favoritt er det totalt manglende støynivået. I de fleste normale PC'er er disse ikke hørbare annet enn når de søker etter data.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-31 18:32, borre skrev:

Det var en produksjonsserie, 75GXP, som ble produsert i Polen (?) som har hatt feil. Ingen av de andre seriene har hatt lignende feil, men IBM har blitt lidende pga. omfanget.

[ibmFlashback]

Veeel... Jeg har nå hatt tre forskjellige "30Gb IBM 75GXP" som alle har tatt kvelden innen ett år etter jeg kjøpte/fikk dem i retur. Dritten.

To av dem var laget i Ungarn og èn var laget i Malaysia. Det virket ikke som om dèt hindret dem i å ta turen til de evige jaktmarker...

[/ibmFlashback]

GO WD!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-06 09:52, andre_aronsen skrev:

Jeg tror jeg brukte en 10GB IBM-Harddisk da jeg bygget pc for faren min for noen år siden, og den går fortsatt, så det gjelder vel ikke alle IBM-disker ville jeg tro.

mvh

André.

Er visst bare nyere IBM disker, produsert de to siste årene eller noe som florerer med feil. Selvfølgelig kan noen av disse vare lenge også, men IBM har selv innrømmet at feilprosenten på disse er altfor høy, og anbefaler til og med at ingen bruker diskene i mer enn noen få timer pr. dag.

Kan nevne at jeg har hatt flere WD disker, noen i meget lang tid, uten å støte på problemer av noe slag. Kjøpte en Seagate en gang, men den var DOA så jeg byttet den i en WD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...