kristian berg Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 maskinen starter som vanlig men så kommer denne feil meldingen: PXE-E61 : mediatest failure check cable. PXE-M0F :exiting broadcom PXE ROM. Operating system not found. Hva er feilen? Noen som kan hjelpe meg? Mvh kristian Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Sjekk i BIOS at riktig boot rekkefølge er satt, Hvis ikke har IDE tilkobling løsnet, Virus eller at disker har kræsja. Du får håpe på det første Lenke til kommentar
frejoh Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har du vært inne i BIOS og gjort endringer? Hvis ja, så gjør som Grommit sa, sjekk at du ikke har satt maskinen til å boote fra LAN. (Det er det feilmeldingen din sier..) Du vil ha disken din først her. Hvis du ikke har vært inne i BIOS, så ville jeg skrudd av maskinen, snudd den på hodet, og skrudd opp dekselet der disken din sitter bak. merket med HDD-ikon, ser ut som en liten tønne. Dytt disken skikkelig på plass, evnt. ta den forsiktig ut, og sett den inn igjen. Så vil jeg tro det funker igjen Hvis ikek kan det være andre årsaker slik Grommit nevner Fredrik. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hvorfor skriver alle nicket mitt med to m'er. det er GROMIT.. hehe. Bortsett fra det stemte alt stå på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå