MrLee Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) okei, førstegangskjøper av digital kamera. sett meg ut disse tre utifra kommentarer fra folk her og slikt.. alle tre er det jo okei design på pris...tja, her varierer det jo fra ca 1500 til 4000kr...vil jo helst ikke punge ut FOR mye heller da...men samtidig vil jeg ha gode bilder. (Ikke mye "proff" fotografering her i gården, men jeg vil helst ha muligheten til å leke meg litt ) Er A400n noe å satse på? begynner kanskje å bli litt gammel? (samme gjelder vel 3700? og er det ikke stor fordel å ha CF kort?) lav oppløsning? Hvordan er det med biledkvaliteten? sukk, for vanskelig å velge...hjelp Endret 6. desember 2004 av MrLee Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 sukk, for vanskelig å velge...hjelp Dette er kanskje de tre kameraene det er flest poster om. Har du vurdert et lite søk? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 jeg har lest og lest og lest...kommer fremdeles ikke frem til en avgjørelse :/ Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hva med Ixus 30 istedet for Ixus 40? Mer for pengene og stiligere utseende vil jeg si! Powershot A400 har fått gode tester (les bl.a. testen hos dcresource.com - ett av de mer seriøse testsitene for digikams IMO), og er vel ett av de absolutt bedre "billigkameraene" på markedet nå (er innkjøpt som julegave til min bedre halvdel... så hun slipper og stikke av med digitalkameraene mine hele tiden ). Du burde kanskje også vurdere Panasonic Lumix DMC-FX2 siden du har Ixus 40 som ett mulig valg. Hva med Sony Cyber-shot DSC-W1 eller Sony Cyber-shot DSC-P100? Eneste "ulempe" er vel at de bruker memorystick minnekort. Vel... ble du klokere eller enda mer forvirret nå? Helt på tampen; hvis jeg skulle ha kjøpt meg ett nytt kompaktkamera nå av alle som er nevnt her ville det blitt enten Canon Ixus 30 eller Panasonic FX-2. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) føkk joda, jeg ble tipsa om Panasonic Lumix FX2...til 3995 på lefdal (veit ikke om det er bra pris eller ikke, men jeg vil kjøpe lokalt..) så da koster jo Sony Cyber-shot DSC-P150 det samme der da... A R G H Endret 3. desember 2004 av MrLee Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hvis du ser på prisguiden hos akam for FX2, så er billigste pris 2952,- hos Nomatica... som er en fransk nettbutikk Billigste av norske, er jo Yatack og Best-Buy, ca 3500,- hos begge to. Siden frakt kommer i tillegg, så er vel ikke prisen hos Lefdals den aller verste? Ser ellers at på elkjop.no er prisen 3495,- men hva butikkpris er hos Elkjip vet jeg ikke. Men jeg spør fortsatt; hva med Ixus 30? Billigste i norsk nettbutikk er ca. 2700,- og hos min lokale Expert koster det vel nå ca. 32-3300,- tror jeg. For og gjøre forvirringen enda større... hva med Ixus 430? Litt eldre modell, men du får mye og bra kamera for pengene fortsatt med det. Det bruker jo også CF TypeI kort, istedet for SD kort på Ixus 30/40. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Ixus 30 er vel bare 3 mpix? jeg ville ha 4 ixus 430 er treeeeigt.. (men fordelen er at det tar CF kort ja ) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Der jeg jobber, normalt utsalgssted over disk, koster Ixus 30 3000 kroner. Og Ixus 40 er bare 500 kroner dyrere. Og det har fire megapixler, slik du ønsker det, MrLee Er en overkommelig pris det, skulle jeg tro. Endret 5. desember 2004 av Afseth Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 jo, men så kommer en ond lefdal kis og anbefaler FX2 istedet, DA blir jeg forvirra... spesiellt når DSC P150 koster like mye, og fikk 6'er på akam Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Ser du kjøper A400 hos Elkjøp... men 1100,-? Er det i butikk og kampanjepris? Ser at webprisen til Elkjøp er satt ned fra 1295,- til 1195,- nå. Hvis det er butikkpris så er det vel ingen tvil. (Jeg kjøpte A400 hos Expert til 1299,-...) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) det var butikk, var 1195 jeg mente så ser jeg på ett EOS 300 til 1500 elns, brukt forøvring bestillte jeg ett SD kort fra komplett i går ca kl. 16:00...det lå i postkassa i dag!!...mindre enn 24 timer leveringstid...wow Endret 8. desember 2004 av MrLee Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 så ser jeg på ett EOS 300 til 1500 elns, brukt Digital speilrefleks?? Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 300d er digital, andre er analog... Tipper, i følge prisen, at det er sistnevnte!? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) selvfølgelig er det analog, er dere sprø? måtte vært rimelig varme saker hvis det var ett digitalll (enten det eller en helsprø selger...(og forresten, hvis det var 300d til 1500, tror jeg jeg hadde gjlort mer enn å "se på" hehe kjøpte forresten ett Nikon F65 til 1500kr med 28-80 objektiv Nytt (eller rettere, ubrukt) Endret 10. desember 2004 av MrLee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå