Sneglen Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har et EPoX EP-8KDA3+ hovedkort og en ny Zalman CNPS7700Cu kjøler på en A64 3200+, som for tiden er overklokket til 2100Mhz. Problemet mitt er at vifta til kjøleren ikke vil snurre rundt hele tiden! Eller, mesteparten av tida står den i ro, helt til temperaturen når rundt 55 grader, da skrur den opp tempoet. Var samme historie med Boxed kjøleren jeg hadde inntil nylig også. Dette har jeg gjordt: Skrudd av AMD Cool n' Quiet i BIOS, skrudd og vridd på Fanmate 2, satt strømbruken i Windows til Home/Office Desk og Always On, men til ingen nytte, vifta stopper hver gang. Noen som har noen ytterlige tips til å få vifta til å snurre hele tiden? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Sjekk om det er andre innstillinger for temperaturregulering av vifter. Og evt. sette ned evt. terskeltemperatur. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Sjekk om det er andre innstillinger for temperaturregulering av vifter. Og evt. sette ned evt. terskeltemperatur. Jepp, Smart CPU Fan eller noe stod på 45°C. Nå får jeg testet kjøleren 32°C for øyebelikket, full speed Idle såklart.. Endret 2. desember 2004 av -NeoRag- Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har hatt samme problemet før, bra du fikk det til. Morsomt at det ikke ble særlig varmt når vifta ikke gikk rundt Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Har hatt samme problemet før, bra du fikk det til. Morsomt at det ikke ble særlig varmt når vifta ikke gikk rundt Sant det. Lå rundt 40-45 grader Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 For bra kjøler. Skal spørre den snille mannen i pc-butikken om han vil låne meg en sånn så jeg kan teste hva jeg må gjøre for å få plass til en sånn på NF-7 kortet mitt Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 7700 er ikke ment for Socket A, står ikke det på siden ihvertfall, og 7000 passer visst ikke på NF7. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Den passer på Socket A, og den passer på NF-7 korta. Det er et spørsmål om vilje Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Den passer på Socket A, og den passer på NF-7 korta. Det er et spørsmål om vilje Hehehe, og kunnskaper de rette verktøyer? :!: Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) en A64 3200+, som for tiden er overklokket til 2100Mhz. AMD64 3200+ går vel på 2,2ghz standard. Eller tar jeg feil? Nei, den går på 2,2. Endret 2. desember 2004 av ivellios Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 en A64 3200+, som for tiden er overklokket til 2100Mhz. AMD64 3200+ går vel på 2,2ghz standard. Eller tar jeg feil? Nei, den går på 2,2. Versjonen med 512kB Cache går på 2.2Ghz, versjonen med 1MB Cache går på 2Ghz Så en 100Mhz økning kjører jeg på. Har dog ikke testet hvor langt det går med den nye kjøleren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå