CrackaBoi Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg har mitt operativsystem påen S-ATA disk som er koblet til mitt Abit IC 7 hovedkort. Det har fungert utmerket i månedsvis, men så plutselig ville den ikke boote fra hardisken (DISK BOOT FAILURE: INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER). Det skjedde av og til i starten, men nå skjer det hver gang jeg starter maskinen. Altså får jeg ikke på maskinen. Jeg har resatt BIOS og sjekket at alle kabler er godt festet. Noen so, vet hva problemet kan være? Takk! Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Vet ikke hva feilen egentlig er. Men start opp med xp cd´n og prøv å reparere OSét. Lenke til kommentar
ghost77 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 win xp cd og repaire...logg inn i windowsen og skriv fixboot...det pleier å funke.. Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Takk for tips. Prøvde repairæen, men den sier den ikke finner noen harddisker. Skulle tro harddisken ikke var ordentlig tilkoblet men det har jeg sjekket. Kan det være noe feil med disken? Hvordan kan jeg sjekke det om jeg ikke har noen andre PCer med S-ATA koblinger? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Ingen som vet? Lenke til kommentar
amcarpej Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Ingen som vet? Jo, dette har skjedd tre ganger med meg. Nå venter jeg på ny maskin fra Komplett ettersom samme feil har skjedd tre ganger på et halvt år med mine 160gb samsung spinpoint p80 sata disker. Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Har skjedd det samme her i det siste. Fant tl slutt ut at grunnen var en defekt disk (ikke boot disken) men Windows hang seg hver gang det prøvde lese fra disken. Kunne restarte og BIOS fant ingen disker. Men hvis jeg bare slå avmaskina i 5 minutter funket allt som vanlig inntil windows prøvde å lese i fra den defekte disken Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 har delvis det samme problemet selv. det er pga at når biosen blir resatt til orginal så setter den tilbake noen valg som må være "på" for å kunne kjøre med S-ata disker i systemet.. jeg har MSI. kan være det som er problemet.. sjekk biosen din, og finn ut hva s-ata cfg'en er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå