Izor Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg hadde nettopp satt sammen maskinen jeg hadde bestilt å skulle til å installere Windows. Først lasta den in basis drivere for å så starte selve installasjonen, men isteden for å restarte datt maskinen ut i blåskjerm, å der stod den. På blåskjermen stod det unmountable_boot_volum. Noen som aner hva problemet kan være`? Dessuten er det noen som vet om man bør formatere harddisken når man har installert hardware? Som sagt alt er nytt. HW specs: Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512KB cache, BOXED Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Kanskje det er noe galt med cd'n? Installasjons programmet formaterer vel hvi den ikke er formatert? Lenke til kommentar
Izor Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Har testet med to cder så det er neppe problemet. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har du testet med en annen harddisk? Testet med andre kabler? Satt den blå enden i HK? Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har akkurat hatt samme problemet selv, men PC'en min funka feilfritt i 3 måneder för den plutselig begynte å restarte av seg selv og blåskjerm kom opp da den prövde å komme inn i windows igjen. Gjorde alle de nyeste oppdateringene osv uten at det hjalp noe. Kjörte et par tråder her inne uten at det var noen som visste noe mer. Etter 3 uker med testing orket jeg ikke mer og sendte det meste av komponenter i retur til PCutstyr, sendte de for over en måned siden og har ikke fått noe svar enda... Den konklusjonen jeg kom frem til var at hovedkortet eller rammen måtte väre defekt, men jeg får vente å se hva de sier.... Lenke til kommentar
Izor Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg antar at harddisken har skylda som en lenger opp snakket om, skal skjekke med annen harddisk. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg hadde nettopp satt sammen maskinen jeg hadde bestilt å skulle til å installere Windows. Først lasta den in basis drivere for å så starte selve installasjonen, men isteden for å restarte datt maskinen ut i blåskjerm, å der stod den. På blåskjermen stod det unmountable_boot_volum. Noen som aner hva problemet kan være`? Dessuten er det noen som vet om man bør formatere harddisken når man har installert hardware? Som sagt alt er nytt. HW specs: Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512KB cache, BOXED har du formatert harddisken i det hele tatt da ? hardisken kommer uformatert fra butikken....så du må formatere og partisjonere først, hvis du ikke har gjort det da... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Her er vel det du trenger: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;297185 Lenke til kommentar
Izor Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Blaz3r: Problemet er at jeg ikke kommer så langt at jeg rekker å formatere før det blir blåskjerm. Kjetil Lura: hva er mest sansynlig at jeg har da? skadet filsystem eller udma kontroller? husk at maskinen er ny... Endret 3. desember 2004 av Izor Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Har du prøvd å kjøre memtest og sjekket at det ikke er noe i veien med minnet? Lenke til kommentar
Izor Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 hvordan kjører man memtest da? Lenke til kommentar
Eproxima Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hmmmmm. Sjekket opp specs på dette hovedkortet og fant ut att den har disse harddisk mulighetene: 2 x Lagring - ATA-133 - 40 pin IDC 4 x Lagring - Serial ATA-150 - 7-pin seriell ATA 1 x Lagring - diskettgrensesnitt - 34 pin IDC Dvs: INGEN "tradisjonell IDE port" Dette kortet har også innebygd RAID kontroller som bruker samme port. De vanlige IDEportene er byttet ut med Seriell ATA porter, og siden du skal bruke en "vanlig IDE ata-100 disk" så må du koble denne til raidkontrolleren (som du sikkert også har gjort riktig. Her brukes RAID/Ata 133 portene som IDE porter og skal man da installere windows så trenger man å installere UDMA /kontrollerdrivere (ligger mest sannsynlig på cden som fulgte hovedkortet) Jeg har fått blåskjerm ufattelig mange ganger fordi jeg glemmer dette hver gang. Greia er under installasjon av 2000 eller xp så må du trykke F6 når du ser att maskinen spør deg om du har noen ekstra kontrollere /ekstra kort å installere. Dette skjer så og si med en gang du har startet instalasjonsprogrammet til operativsystemet så det gjelder å følge med. Sett da inn disketten (IKKE cd´en) og installer det som er riktig. da skal alt gå som en drøm. Jeg tror du må kjøre en "lag driver-diskett" eller noe fra MSI-cd´en eller noe. ellers så må du bla i cdkatalogene å se om du finner noen mapper som heter (UDMA/FASTTRAK/RAID eller ett eller annet) og kopiere driverne manuelt til diskett. Lykke til Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Mulig du har glemt det som Eproxima nevner her ovenfor, men dersom du ikke har det så tror jeg ganske sikkert det er en teknisk feil på minnet ditt. Så om du har mulighet så sett minnet ditt i en annen maskin og kjör memory test på det. Jeg har som jeg sa tidligere hatt samme problemet, og fikk svar på min retur i går, da konkluderte de med det samme som jeg, at det var teknisk feil på minnet mitt. I alle fall, lykke til Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 neineineinei.... Jeg har fått nøyaktig samme meldinga samme sted. Dette skyldes sannsynligvis CD/DVD-Romen / brennern. Når jeg installerer XP må jeg låne meg en annen CD-ROM, fordi jeg bare får Unmountable_Boot_Volume meldinga med min Lite-On brenner. Lenke til kommentar
XzYLsiT Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) jeg har hatt akkuratt det samme problemet.... hvis du forandrer biosen mye elr noe slikt .. jeg fikk det når det var noe galt med den fordømte biosen.. prøv med formaterings diskett.. så begynner du og installere xp heilt på nytt + ny formatering. Endret 4. desember 2004 av XzYLsiT Lenke til kommentar
Izor Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Når jeg installerer XP må jeg låne meg en annen CD-ROM, fordi jeg bare får Unmountable_Boot_Volume meldinga med min Lite-On brenner. Jeg har også en lite on brenner er det den som har skylda? Eproxima:Hva mente du at jeg skulle gjøre? Det eneste jeg har koblet til angående harddisken er ide kabelen. hvilke andre skal jeg koble til?raid? hvor og hvordan? Endret 4. desember 2004 av Izor Lenke til kommentar
Eproxima Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg ble litt usikker nå som Fiedel_Castro hadde det samme problemet med liteon cdspillere. Og når jeg tenker etter så fikk jeg meldingen "INACCESSIBLE BOOT DEVICE" og ikke "UNMOUNTABLE BOOT VOLUME" som du får. Du kan jo teste med en annen cd-rom/cdbrenner/dvdrom eller ett eller annet først for å se om det kan løse seg så enkelt. Det jeg mente med min tildligere forklaring er att hovedkortet ditt har 2 stk ATA133/IDE kontakter (som du har koblet harddisken din til). Hovedkortet ditt har også en innebygd RAID kontroller som bruker de samme portene. Greia er att installasjonsprogramet i 2000 og xp ikke alltid klarer å se hardisken din FØR du har installert udma/ata133 kontroller driverne. og da kan du få opp feilmelding om att installasjonsprogrammet til windows ikke finner noen harddisk å installere på "inaccessible bootdevice" og blåskjerm og greier. PRøv å test med en annen cdromstasjon først og meld deg tilbake her hvis det ikke hjalp Lenke til kommentar
Izor Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 cd rommen hjalp meg et stykke lenger ja, men problemet var at etter jeg hadde formatert så reboota den og startet på nytt? Noen ideer om hva jeg skal gjøre? Skal jeg prøve å koble på raid og installere umda eller hva en du mente lenger oppe her? Lenke til kommentar
Izor Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) never mind fikk det til selv... btw. trengte ikke å legge inn noen driver for umda jeg? Men noe annet er kommet opp, harddisken viser bare 130 gb wtf? lizzom Hva er galt? Ps er en 200 GB Endret 8. desember 2004 av Izor Lenke til kommentar
anbar Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) viser den 130gb i windows eller i bios? edit: skriv opp hva du gjorde slik at andre kan lære av det as well... Endret 8. desember 2004 av anbar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå