Gå til innhold

Tekstbehandling, hva egner seg best?(NY!)

anon12234

Anbefalte innlegg

hey, skal kjøpe meg en bærbar når jeg begynner på universistetet. og er helt åpen for pc eller mac. hva egner seg best?

skal brukes til:

-Tekstbehandling/multimedia (dokumenter, framvisninger osv...)

-internet

-ikke spill

-vanlig bruk

- litt hobbyarbeide(videoredigering). men bare litt.... har en stasjonær jeg egentlig gjør det på

ca 10 000

edit: lagde ny post siden den første ble så uorganisert etter krashen

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bør du vurdere en Mac? Skal du bruke maskinen til skriving, webdesign, videoredigering og slike ting, er en Mac det beste valget. Dønn stabile maskiner som er helt overlegne på design. Man kan også spille på Mac, men utvalget er mye dårligere enn til PC.

Bryr du deg om design, stabilitet og ytelse og er villig til å betale det det koster, er Mac noe for deg.

ser ut som om det blir mac ja :D *gleder seg*

Lenke til kommentar

Du kan bruke hva som helst. Jeg bruker en Powerbook G3/266 til det meste av det der, utenom videoredigering. Alle nye maskiner er kraftige nok.

Men jeg vil anbefale at du sjekker ut maskiner med tanke på kvaliteten på tastaturet, siden forskjellene er ganske store. iBook har ikke spesielt gode tastaturer, men de er heller ikke like horrible som enkelte maskiner fra ECS. De er også ganske stille, og det er ikke direkte upopulært på en lesesal. De er også ganske lette, og har god batterilevetid.

Jada, kjøp en iBook. Bare husk å kjøpe en ekstra RAM-brikke, men ikke hos Apple (dyrt!). OS X krever mer minne enn noe annet mainstream operativsystem.

Lenke til kommentar

Få mest mulig for pengene når du er student og skal kjøpe Mac:

- Meld deg inn i ADC. (http://connect.apple.com)

- Kjøp studentmedlemskap i ADC. $99.

- Send inn bekreftelse til ADC på at du er student, per faks.

- Finn ut hvilken maskin du vil ha, RING til Apple Store Norge.

- Si at du er ADC-medlem.

- Få 20% rabatt på det du bestiller.

Du må lese litt på ADC-sidene og utdanningssidene til Apple for å få dette til.

Eller du kan bruke Apple Store for utdanning for å få litt rabatt uten å være studentmedlem.

MVH Audun

Lenke til kommentar
kan jeg kjøpe en bærbar, for så å bestille en rambrikke, åpne pc selv og sette den inn?, eller må den leveres in til en extremt overbetalt treig slask som skal sette den inn?

Regner med at du kan det på Mac også ja... Det er i hvert fall sånn på så og si alle bærbare...

Lenke til kommentar
link til applestore?

edit: fant den, men skal ikke bestille før om 1 år el no uansett :D

Tuller du nå, skal du bestille om 1 år?

Og du ber om kjøpshjelp nå?

Jeg repeterer meg selv: Be om kjøpshjelp når du vel skal kjøpe maskinen, i alle fall når det er snakk om lengre tidsforskjeller. Hva du får for pengene forbedres over tid, også i bruktmarkedet. Det er derfor døfødt å be om kjøpshjelp i for lang tid i forveien.

Mvh ponke

Lenke til kommentar

hehe, vet at det er litt dumt å spøøe nå, men fikk så imnarlig lyst på pc. og bare lurte på hva jeg kom til å kjøp :D . men kan være jeg kjøper i januar 2005. skal knanskje kjøpe en da uansett, så hvorfor ikke mac :D. kjøper heller en so-dimm brikke på komplett og setter den in istede for å betale mye mere på applestore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...