anon12234 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) hey, skal kjøpe meg en bærbar når jeg begynner på universistetet. og er helt åpen for pc eller mac. hva egner seg best? skal brukes til: -Tekstbehandling/multimedia (dokumenter, framvisninger osv...) -internet -ikke spill -vanlig bruk - litt hobbyarbeide(videoredigering). men bare litt.... har en stasjonær jeg egentlig gjør det på ca 10 000 edit: lagde ny post siden den første ble så uorganisert etter krashen Endret 2. desember 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Bør du vurdere en Mac? Skal du bruke maskinen til skriving, webdesign, videoredigering og slike ting, er en Mac det beste valget. Dønn stabile maskiner som er helt overlegne på design. Man kan også spille på Mac, men utvalget er mye dårligere enn til PC. Bryr du deg om design, stabilitet og ytelse og er villig til å betale det det koster, er Mac noe for deg. ser ut som om det blir mac ja *gleder seg* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Gå for en iBook du. 10k er kanskje et litt smalt budsjett, men det skulle holde til en grei konfigurasjon. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Du kan bruke hva som helst. Jeg bruker en Powerbook G3/266 til det meste av det der, utenom videoredigering. Alle nye maskiner er kraftige nok. Men jeg vil anbefale at du sjekker ut maskiner med tanke på kvaliteten på tastaturet, siden forskjellene er ganske store. iBook har ikke spesielt gode tastaturer, men de er heller ikke like horrible som enkelte maskiner fra ECS. De er også ganske stille, og det er ikke direkte upopulært på en lesesal. De er også ganske lette, og har god batterilevetid. Jada, kjøp en iBook. Bare husk å kjøpe en ekstra RAM-brikke, men ikke hos Apple (dyrt!). OS X krever mer minne enn noe annet mainstream operativsystem. Lenke til kommentar
gather Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 tror også at mac er tingen for ditt bruk. De er jo SMoooth! Lenke til kommentar
audunr Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Få mest mulig for pengene når du er student og skal kjøpe Mac: - Meld deg inn i ADC. (http://connect.apple.com) - Kjøp studentmedlemskap i ADC. $99. - Send inn bekreftelse til ADC på at du er student, per faks. - Finn ut hvilken maskin du vil ha, RING til Apple Store Norge. - Si at du er ADC-medlem. - Få 20% rabatt på det du bestiller. Du må lese litt på ADC-sidene og utdanningssidene til Apple for å få dette til. Eller du kan bruke Apple Store for utdanning for å få litt rabatt uten å være studentmedlem. MVH Audun Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Gå for en iBook du. 10k er kanskje et litt smalt budsjett, men det skulle holde til en grei konfigurasjon. kan man bygge sin egen mac?. sånn bestille sin egendefinerte konfigurasjon?. hvor? Lenke til kommentar
audunr Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvor som helst, egentlig. For eksempel Apple Store. Men du får den uansett ikke i deler. MVH Audun Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Det finnes flere konfigurasjoner. Som å få BT, mer ram og større HD. En 12" ibook er PERFEKT for deg vil jeg tro, de sier at det er 6 timer batteri, noe som er en teoretisk tid, men 5 timer holder min søster sin ibook fint. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Som jeg sa i din tidligere post. skaff deg en brukt bærbar på rundt 1Ghz som du kjører win2000 og office på. Billigere og enklere kan det ikke gjøres. Du har ikke behov for mer i det tilfelle Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Personlig ville jeg gått for en slik (ikke mac). Har for meg det skal gå an å få dem til 10k. De er ikke så alt for store og yter veldig bra sammenlignet med pris. Endret 3. desember 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Eller en IBM thinkpad, som har overlegen ergonomi og suverent tastatur=P De har vanligvis ikke så bra skjermkort, men det gjør ikke noe hvis maskinen ikke skal spilles på. I tillegg ser de bra ut og tåler alt. Endret 3. desember 2004 av Darx Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 kan jeg kjøpe en bærbar, for så å bestille en rambrikke, åpne pc selv og sette den inn?, eller må den leveres in til en extremt overbetalt treig slask som skal sette den inn? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 kan jeg kjøpe en bærbar, for så å bestille en rambrikke, åpne pc selv og sette den inn?, eller må den leveres in til en extremt overbetalt treig slask som skal sette den inn? Regner med at du kan det på Mac også ja... Det er i hvert fall sånn på så og si alle bærbare... Lenke til kommentar
SilverBack Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 nå er jo dollarkursen lav også, ca. 6kr. så d blir billig hvis du bestiller fra f.eks. apple store. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) link til applestore? edit: fant den, men skal ikke bestille før om 1 år el no uansett Endret 3. desember 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
ponke Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 link til applestore? edit: fant den, men skal ikke bestille før om 1 år el no uansett Tuller du nå, skal du bestille om 1 år? Og du ber om kjøpshjelp nå? Jeg repeterer meg selv: Be om kjøpshjelp når du vel skal kjøpe maskinen, i alle fall når det er snakk om lengre tidsforskjeller. Hva du får for pengene forbedres over tid, også i bruktmarkedet. Det er derfor døfødt å be om kjøpshjelp i for lang tid i forveien. Mvh ponke Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 hehe, vet at det er litt dumt å spøøe nå, men fikk så imnarlig lyst på pc. og bare lurte på hva jeg kom til å kjøp . men kan være jeg kjøper i januar 2005. skal knanskje kjøpe en da uansett, så hvorfor ikke mac . kjøper heller en so-dimm brikke på komplett og setter den in istede for å betale mye mere på applestore Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 herregud... på et år har jo pris og teknologi forandret seg så mye at det er ikke noe vits i å diskutere det nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå