Tha_Zaynt Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg har 2 spørsmål: Hvordan får jeg borderen til venstren til å gå helt ned til bunnen og hvorfor blir det et brudd på borderen nå jeg setter inn et <h2> element ? index.php <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <title>Nisselink</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="application/xhtml+xml; charset=iso-8859-1"/> <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"/> </head> <body> <div id="wrap"> <h1>Nisselink</h1> <ul id="menu"> <li><a href="?page=hovedsiden">Hovedsiden</a></li> <li><a href="?page=info">Info</a></li> <li><a href="?page=crew">Crew</a></li> <li><a href='?page=minside'>Min Profil</a></li> <li><a href="?page=registrering">Registrering</a></li> <li><a href="?page=priser">Priser</a></li> <li><a href="?page=kontakt">Kontakt</a></li> </ul> <div id="content"> Hei, og velkommen til nisselinks hjemmesider! </div> </div> </body> </html> style.css body { background: url(images/back.png); margin: 0; padding: 0; text-align: center; } h1 { background: url(images/top.png) no-repeat 19px 100%; font-size: 1px; height: 151px; margin: 0; padding-top: 20px; text-indent: -9999px; width: 704px; } html, body { height: 100%; } #content { border-left-color: #B8C0D4; border-left-style: solid; border-left-width: 1px; color: #999999; font-family: Tahoma, "Times New Roman", Times, serif; font-size: 14px; line-height: 170%; margin-left: 201px; padding: 0 20px 10px 20px; text-align: left; } #content p { margin: 0; padding: 0 0 1.5em 0; } #menu { display: inline; float: left; list-style-type: none; margin: 0; padding: 20px 0 0 28px; } #menu a { background: url(images/link.png) no-repeat 0px 0px; color: #94A2BC; display: block; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px; font-weight: bold; height: 23px; margin-bottom: 4px; overflow: hidden; padding: 7px 0 0 15px; text-align: left; text-decoration: none; width: 136px; } #menu a:hover { background: url(images/link.png) no-repeat 0px -30px; color: #96777A; } #menu li { display: inline; } #wrap { background: url(images/background.png) repeat-y; height: auto !important; height: 100%; margin: 0 auto; min-height: 100%; width: 704px; } form { margin: 0 40px 1em 0; } textarea, input { font-family: "trebuchet MS", tahoma, arial, helvetica; border: 1px solid #B8C0D4; margin-bottom: 1em; background: #FFF; padding: 2px; color: #555; } Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Det vil jo si at du har begynt å kode en del? Post heller en link til resultatet så langt, mye enklere å hjelpe da i forhold til å se et bilde. Om du ikke har prøvd det kan du bare sette bildet med bordere + hvitt i body, midtstille det samt repetere det nedover. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 her er url til siden: link Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Slenger du på et h2-element også, slik at jeg får sett problemet? Angående borderen - den er da 100% den. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Slenger du på et h2-element også, slik at jeg får sett problemet? Angående borderen - den er da 100% den. hvis du trykker på noen av linkene kommer det opp en error 404 som er skrevet i et <h2> element.. Borderen er 100% til meg...hverken i FF eller opera...eller Ie for den saks skyld... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Det at borderen bryter kommer av marginen på h2-elementet. Sett den til 0, evt. bruk padding for å øke avstanden over h2. Tenkte først på feil border, jeg. Endret 2. desember 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 satte margin 0 på h2 -elementet og det funka, men hvordan løser jeg problemet med borderren? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Noe som er blitt nevnt mange ganger Faux columns Du kan jukse så du får en "border" strek til å strekke jeg helt ned. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Hos meg ser ting fint ut. Du har ikke lyst til å forklare hva som er feil - litt bedre? Aha. Henger fortsatt ikke helt med. (Skjønte det nå, altså.) Endret 2. desember 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Hos meg ser ting fint ut. Du har ikke lyst til å forklare hva som er feil - litt bedre? hvis du ser på bildet jeg la ved ser du hvordan det ser ut hos meg.. Skal se på faux-colums...har vært borti det før ja når du nevner det.. Endret 2. desember 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 sånn er koden nå, men borderen blir foflyttet 1 pixel til høyre IE dessuten blir borderen lengre enn skjermbildet..noe som gjør at jeg må scrolle ned til bunnen...det funker forresten ikke i FF heller: #content { height: 98%; min-height: 98%; background: url(images/border.png) repeat-y; font-family: Tahoma, "Times New Roman", Times, serif; font-size: 14px; color: #999; line-height: 170%; margin-left: 201px; padding: 0 20px 10px 20px; text-align: left; } Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Det du gjør, er å redigere bilde som du bruker i #wrap og inkluderer den border-streken i det bildet. Da trenger du heller ikke enda et bilde i #content og du trenger og da heller ikke min-height og height i #content. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 ahh...selvfølgelig...men hvordan gjør jeg det hvis jeg ikke vil ha borderen _helt_ ned da? Legger til en footer med clear both? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå