Gå til innhold

Mulig problem med skjermkort?

plaindog

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg har et litt "merkelig" problem med min datamaskin. Når jeg kommer hjem fra jobben og starter maskina mi virker det som om den har noen kaldstart problemer. Når jeg starter et 3D basert spill så rebooter maskina.

Dette skjer flere ganger før den blir "varm". Innimellom får jeg også problemer med grafikken som vist på bildet under. Jævli rart faktisk.

Jeg har et Radeon 9800 Pro 128 Powercolor kort. Kan det være noen problemer med dette kortet som får alt til å restarte? Jeg har ikke overklokket det på noen som helst måte. Noen som har vært borti dette problemet.

Etter at maskina har kjørt en 20 minutter så skjer aldri dette! Werid. Setter pris på eventuelle svar hehe

HER har dere maskinspeccet mitt

desktop.jpg

Endret av plaindog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at du ikke har overklokket?!

Jeg hadde akkurat samme problemet da jeg overklokket mitt skjermkort, skjermbildet så helt likt ut og maskinen hang da jeg prøvde å gjøre noe. 100% likt som ditt skjermbildet og eneste måten å få den ut av den modusen var å klokke det til litt lavere hastigheter.

Det jeg ville gjort var å prøve å "underklokke" kortet for å teste om det rebooter i når du kjører 3D-applikasjoner...

Håper du finner svar på problemet ditt!

V.h MortenGj

EDIT: Kjører også samme CPU som deg! Så specc litt for sent. Rart...

Endret av MortenGj
Lenke til kommentar

hehe, hadde helt like problemer da ej overklokket mitt gamle 9800pro 256mb kort, fant ut at det var varmen som gjorde det, eller rettare sagt, at lufta rundt skjermkortet var nesten helt stillestående, skaffet meg en sånn gpu kjøler du monterer under skjrmkortet som trekker varmluft ut av kabinettet så vart alt bra

men at dette skjer før maskinen er varm skjønner eg ikkje helt, er det mye støv på kortet?

Endret av Bazer_Punk
Lenke til kommentar

Ja, dette er et typisk varmerelatert problem.... :hrm:

Og det er så mange som svarer som ikke har lest innlegget til trådstarter.

Alså problemet oppstår FØR maskinen blir varm, - ett "omvendt" problem.

Noe som utvider seg og gir bedre kontakt når maskinen er varm.....

Edit: Dette var en nøtt..... se på kondensatorene....næææ sjekk at skjermkoret er fast, ikke står i spenn, ledninger er festet osv (tenke... tenke...)

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Burde kanskje gitt dere denne i påsken :D Så har dere noe å tenke på. Skal sjekke på ATI forum sine websider og lage samme threaden der. Si ifra om dere kommer over noe.

Memory clock - 337.50 MHz

Engine clock - 378.00 MHz

så er default på klokkefrekvenser.

Thanks

Endret av plaindog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...