Gå til innhold

Dine wooow spillopplevelser; Fortell om dine..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

World of Warcraft (Dessverre er jeg en 15-åring uten noen som helst form for mulighet til å betale over nett, uten hjelp av min noe konservative far :p menmen, får da kose meg med Final Beta, og kanskje fullversjon)

Civilization 2 (Synes jeg å huske, lenge siden nå)

Settlers 2 splitscreen (DET var gøy! :))

Legend of Zelda: The Wind Waker - Å plante sverdet i skallen på Ganondorf tilslutt er kanskje det feteste jeg har sett noensinne.

Half-Life slutten var også fet, men sluttbosskampen var plagsom.

Grandia 2 har den beste slutten jeg har sett i et spill. Ikke verdens beste spill, men verdens beste slutt.

PN03 har den mest intense sluttbosskampen jeg har vært med på. Må ennå gjøre det ferdig på HARD for å få dusjscenen.

Utenom det kan jeg ikke komme på så mange spill som gir den WOW følelsen på slutten, siden veldig mange spill har ganske anti-klimatiske slutter. Finnes mange spill jeg har fått WOW følelsen på mange steder i.

Jeg spilte Farcry deathmatch mot en kompis på lan. Begge hadde lite helse, og lite ammo. Etter å ha løpt rundt på brettet, inne på en bensinstasjon og rundtomkring blandt alle bilvrakene som lå strødd (google mp_wastelands), og blåst hele arsenalet etter hverandre, hadde jeg kun en kule igjen i pistolen. Kompisen min befant seg omtrent på andre siden av brettet, rett ved siden av spawnpointet til sniperen. Jeg hørte at han lo, og visste at nå hadde han sniper. I beste sundance-stil hoppet jeg frem, men jeg så ham ikke. Bak et gjerde på andre siden av kartet så jeg et lysglimt fra kikkertsiktet hans. BAM! jeg sendte avgårde den siste kula mi i retning gjerdet. Kula gikk gjennom gjerdet, og plantet seg mellom øynene hans.

Med fire hitpoints igjen, og null ammo, sto jeg der som vinner. 50 mot 49!

Det er kanskje det morsomste jeg har opplevd på lan EVER!

Boulderdash på C64, maken til vanedannende spill

Fleraksegalskap i Descent-serien

Omtrent alt i Half-Life

Farget lys og railgun i Quake 2 [\m/ Voodoo 2 \m/]

Absurd bilderate og deilig grafikk i Forsaken

Max Payne - en milepæl i historiefortelling og den beste bruken av bullet-time hittil

Flammekasteren i RTCW

Spillopplevelsen i CoD

Grafikken og fysikken i HL2, spesielt første gang jeg så vann og hvordan ting oppførte seg i det

Dessverre langt mellom wow-følelsene i single player spill, mest fra de gamle spillene. F.eks. Doom, System Shock (begge), Quake 2, Duke Nukem, Unreal, Thief, SW Jedi Knight, SW Tie Fighter, Half-Life, Deus Ex. Doom 3 rekker dessverre bare de første opp til knærne i spillopplevelse. Men, men, det er kanskje slik at man idealiserer gamle minner :hmm:

Har fortsatt forventninger til HL2, og det har kommet noen enkelt-wow`er hittil :)

Hmmmm...mimre..mimre..

Space Invaders (gode gamle Atari-konsollen, ..må ha vært rundt 1979)

Lords of Midnight og Doomdarks Revenge

(ZX Spectrum 48K med kassettspiller :D ) - Det er den største revolusjonen i spillutvikling jeg kan huske. Utrolig å tenke på at det spillet kjørte på 48K minne (og ingen disk).

WarCraft (PC)– Utrolig gjennomført singleplayer og multiplayer.

StarCraft (PC) – Som WarCraft, men med noen av de beste videosekvensene. Fortsatt på høyde med alt som kommer i dag.

Diablo I og II (PC) – Maken til vanedannende spill

Baldurs Gate I &II (PC) – Plasserte RPG på kartet med et smell.

Neverwinter Nights (PC) – Rollespill som virkelig gjorde det enkelt og mulig å lage sine egne spill og eventyr. Online er dette ekstremt bra, og det er utrolig gøy å lage sine egne eventyr og se andre spillere utforske dem som usynlig DM.

RTCW og ET (PC) – Beste multiplayer spill fortsatt. Ingen andre har vært i nærheten av teamplayet som disse har, og RTCW er nok det spillet jeg har spilt mest (kanskje med unntak av LoM og Space Invaders :love: )

Half Life I og II (PC) – Husker fortsatt mange WOW-episoder fra første HL. HL2 har mye av samme.

PGR2 (Xbox) – Åpnet mine øyne for bilspill. På Xbox Live er dette helt genialt. Det suverent mest populære Live spillet før Halo2.

Halo I og II (Xbox) – Rett og slett fantastiske spill. H2 tåler sammenligning med HL2, og er på samme måte ekstremt variert og har en god story. Man blir ikke lei noe sted og slipper å bruke timesvis på ”back-tracking” for å finne ut hvordan man kan komme seg videre.

Jeg har vel sikkert glemt en haug, men det er disse som var lengst frem i hjernebarken…

Edit: Glemte selvfølgelig Lasersquad Nemesis, - et helt genialt rundebasert nettspill (rundene kommer på epost) fra utviklerne av XCOM serien. Helt vanvittig bra.

...og Day of the Tenctacle og Sam & Max. De morsomste spillene noensinne.

Bad

Endret av Badinuff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...