TheGuard Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Yo. Hva heter den blåfargen jeg må bruke når jeg skal lage blue-screen film? Regner med at det er en spesiell blåfarge. Mørk, lys...dere får heller spør kone/kjæreste hva disse blåfagrene heter, hvis dere ikke vet navnet på den. Hehe. Tenkte jeg skulle kjøpe et stort tøystykke å bruke som bakgrunn. Men må hvis hva slags blåfarge som er gunstigst. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Husk, det må være så rett som overhodet mulig. Så lite "rynker" på teppet/stoffet du skal bruke. Du kan egentlig keye med hvilken som helst farge, men det er hovedsaklig blue- og greenscreen som er mest utbredt. Lenke til kommentar
andm Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Eneste svaret jeg kan komme med er hex-koden #0000FF for en blåfarge. Når jeg lagde meg en greenscreen på hvit tapet, brukte jeg grønnfargen "S 1060-G10Y" eller "S 1070-G10Y" (husker ikke helt). Den greenscreenen fungerer ganske bra... Problemet med laken er at det er ufattelig vanskelig å få det til å fremtre uten skrukker. Husk jevn, god belysning. Jeg tør påstå at jevn belysning nesten er viktigere enn selve bakgrunnen... Lenke til kommentar
andeik Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Stryke lakenet og bruke 5 spikre i hver kant? Hva skjer om det er skrukkete? Går det ikke ann å manipulere det vekk så lenge kantene er "rene"? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Stryke lakenet og bruke 5 spikre i hver kant? Hva skjer om det er skrukkete? Går det ikke ann å manipulere det vekk så lenge kantene er "rene"? Altså, har hørt at AE er god til dette med keying, og spesielt da bluescreens/greenscreens med rynker. Andre programmer sliter derimot med rynker. Lenke til kommentar
andm Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Ikke regn med for mye hokus-pokus fra programvare. Prøv heller å lage en skikkelig bluescreen, uten skrukker og med riktig belysning. Dermed blir resultatet mye bedre, og du slipper å bruke dyre programmer for å fikse praktiske problemer... Lenke til kommentar
andeik Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 I dag prøvde jeg meg på "whitescreen" Jeg satt opp tre lyskastere à 640 watt rundt omkring på en hvit vegg så alt ble helt hvitt (Brukte zebra-funksjonen) og la inn i Final Cut. Den klarte faktisk å keye ut nesten alt sammen, unntatt en liten flekk i ansiktet mitt. Hadde nesten ikke trodd at jeg skulle få det til. Men kan jeg bare kjøpe et gedigent blått/grønt laken som jeg henger opp som er uten rynker så har jeg et bluescreen-opplegg? Lenke til kommentar
andm Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Men kan jeg bare kjøpe et gedigent blått/grønt laken som jeg henger opp som er uten rynker så har jeg et bluescreen-opplegg? Teoretisk sett, ja. Jeg er spent på hvordan det går, så vær vennlig å gi en tilbakemelding etterpå da... Lenke til kommentar
andeik Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Ok:p Regner med å ta noen prøveopptak i helga... Kan se om jeg får gjort det da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå