superdigg Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 På tide å hoppe på DVD-brenner-vogna og utifra det jeg har lest så står det mellom NEC 3500 og Benq 1620 (basert på pris og ytelse. Helt uaktuelt å kjøpe en Plextor til dobbel pris). Men hva skal jeg velge? Jeg har noen forutsetninger: - Ingen betenkeligheter med å flashe om i hytt og pine så vennligst ikke ta hensyn til dette - Jeg brenner ikke spesielt mye så når jeg brenner så brenner jeg på kvalitetsmedia - mao: spiller ingen rolle om jeg ikke kan skrive på noe anna enn Verbatim (overdriver jo såklart litt men likevel) så ikke ta hensyn til å støtte mest mulig media heller. - Støy. Hvis den ene bråker som et uvær er den uaktuell. - Kosmetiske forskjeller spiller ingen rolle. Håper noen kan gi meg en god grunn til å velge den ene foran den andre. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Nec 3500 koster bare 499 på psdata idag Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Skal nå til å sette inn Benq 1620 selv da jeg valgte den Har bedre støtte for ulike medie... Skal teste ut litt nå i dag Lenke til kommentar
Solidox_ Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 En forskjell er i hvertfall at BenQ-brenneren støtter bitsetting som standard, som gjør filmer brent på DVD+R plater mer kompatible med stuespillere. Nec 3500 har også mulighet for dette via uoffisiell firmware tror jeg... Ellers synes jeg at BenQ 1620 er en ganske støysvak spiller, men har ikke hørt 3500... Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Nec 3500 koster bare 499 på psdata idag Vet. Men legg på en tjukk hundrings i frakt så er vi oppe på 600++. Da kan jeg like godt tusle bort på Datakjeden og plukke med meg en istedenfor å vente... Har bedre støtte for ulike medie... Som sagt: spiller ingen rolle. En forskjell er i hvertfall at BenQ-brenneren støtter bitsetting som standard. Nec 3500 har også mulighet for dette via uoffisiell firmware tror jeg... Stemmer. Men som jeg sa: har ingen betenkeligheter med å flashe om. Håper dere ikke tar det som om jeg er utakknemlig for de svarene jeg har fått men jeg lurer på om det er noe mer enn akkurat dette. Er det noen egenskaper den ene har som den andre ikke har / er bedre på osv? Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Her er noen grunner for å velge Benq: 1. Benq har mulighet for skanning av disker i CD/DVD-Speed. 2. Benq er mye flinkere med firmwareoppdateringer enn NEC. 3. Benq har automatisk bitsetting, dvs. at du slipper å tenke på det i det hele tatt. 4. Benq bruker CAV eller P-CAV og er derfor raskere enn NEC. Jeg har ikke sammenlignet, men jeg tror de begge er ganske støysvake. Benq bråker ihvertfall ikke noe spesielt. Når det gjelder kompatibilitet med diverse media og brennekvalitet er det liten forskjell, begge er svært gode på dette. Hvis du kun bruker Verbatim og ikke har problemer med å vente et minutt eller to vil du helt sikkert bli fornøyd uansett hvilken av dem du velger. Endret 2. desember 2004 av simfan Lenke til kommentar
superdigg Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Her er noen grunner for å velge Benq: 1. Benq har mulighet for skanning av disker i CD/DVD-Speed. 2. Benq er mye flinkere med firmwareoppdateringer enn NEC. 3. Benq har automatisk bitsetting, dvs. at du slipper å tenke på det i det hele tatt. 4. Benq bruker CAV eller P-CAV og er derfor raskere enn NEC. Jeg har ikke sammenlignet, men jeg tror de begge er ganske støysvake. Benq bråker ihvertfall ikke noe spesielt. Når det gjelder kompatibilitet med diverse media og brennekvalitet er det liten forskjell, begge er svært gode på dette. Hvis du kun bruker Verbatim og ikke har problemer med å vente et minutt eller to vil du helt sikkert bli fornøyd uansett hvilken av dem du velger. Var mer noe sånt jeg lurte på ja. Takker og bukker! Men på punkt 4 og CAV: CAV støtter vel (såvidt jeg vet) NEC også. P-CAV er det vel heller dårligere med. Hva betyr det egentlig at den har mulighet for skanning av disker i CD/DVD-speed? Edit: Mon tro når Benq'en dukker opp i julekalenderen da (går jo an å håpe) Endret 2. desember 2004 av superdigg Lenke til kommentar
Solidox_ Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hva betyr det egentlig at den har mulighet for skanning av disker i CD/DVD-speed? CD/DVD-speed er et program som følger med Nero som analyserer plater, slik at det er mulig å sjekke hvordan enkelte plater fungerer i brenneren. Er vel kanskje ikke så veldig nøye for deg som bare skal bruke kvalitetsmedia, men veldig kjekt å ha! Plextor har vel et annet alternativ, men tror CD/DVD-speed er bedre uten at jeg skal uttale meg om det, har bare prøvd CD/DVD-speed... Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 SIden alle grunnene til å velge BenQ er nevnt så vil jeg bare nevne en til. Full dvd på 5.45 sånn Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jo du har rett, NEC bruker også CAV når den brenner på 16x. Det er bare på 8x og 12x den bruker Z-CLV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå