Thombr86 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Har nå skaffet meg et Creative Audigy2 ZS, og dermed tar jeg å slår av det onboard kortet jeg nå bruker. Kan jeg fortsette å bruke den midi braketten som var med hovedkortet? eller må jeg bruke den som var med Creative kortet? Om jeg kan det, så slipper jeg å skru ut den braketten, samt at jeg beholder den andre COM porten som er på samme brakett. Har av erfaring lært at EPoX og ASUS ikke har samme pinne-plassering på S/PDIF brakettene, og lurer derfor på om at EPoX og Creative har samme pinne-plassering på midi/game porten. Edit: Lydkortet mitt er bulk, så jeg har ingen manual der jeg kan se pinne-layouten, men jeg har layouten til hovedkortet hjemme. Endret 2. desember 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Kan jeg fortsette å bruke den midi braketten som var med hovedkortet? eller må jeg bruke den som var med Creative kortet? Som oftest er onboard lydkort og midi-kontroller separate, med andre ord burde det fungere utmerket. Det gjør jeg for å få ekstra MIDI inn og ut. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Så du er rimelig sikker på at det ikke blir krysskobling på noen av lederne? Den S/PDIF kabelen som dette skjedde med ble ikke stort annet enn dårlig lukt og røyk Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Ah! Tror jeg forstår nå (litt treig i dag). Jeg vil ikke anbefale å koble en MIDI-bracket for hovedkortet til det nye lydkortet, i verste fall kan du jo ødelegge lydkortet. Trodde først det var snakk om MIDI-I/O fastmontert på selve hovedkortet. Kanskje du fortsatt kan bruke begge deler? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Hehe. Kommer nok ikke til å bruke den i hele tatt, men tenkte at hvis jeg en dag skulle få bruk for begge COM portene, så måtte jeg ha brukt den braketten fra hovedkortet uansett, da den har både MIDI og COM port. Men jeg kommer nok ikke til å bruke den i det hele tatt, så jeg tar braketten fra Creative kortet, bare for å være sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå