Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Få raskere dsl-linje!

Anbefalte innlegg

Morn, jeg surfa som vanlig her og der... så kom jeg til en seriøs side, som gjør sånn at din nåverende Adsl-linje blir kjappere ved at pc'en bruker mer ram...

supert tenkte jeg og prøvde den ut.. jaja fikk 2% :yes: raskere internett.. ++

For å kunne bruke denne løsningen må du derimot ha følgende

- minimum 256mbram (sånn at du ikke merker at pc'en bruker mer minne til dsl'en)

- over 1ghz pc...

trykk her for windows 95

Microsoft Windows 95b/98/ME

Microsoft Windows NT

Microsoft Windows 2000/XP

Det du skal gjøre er å kjøre en speedometer test, skrive ned resultatet og dobbelklikke på fila, legger om tcp-protokollen sånn at det blir lavere delays (tiden det tar fra sender TIL mottakker), kjøre speedometeret på ny, og skriv ned din differanse)

NB: Funker kun på de anngitte windows,

- gjøres på eget ansvar og det er 100% sikkert at det ikke er noe virus eller trojan på noen som helst måte.

:D

edit: leif på tur, aldri sur

link til speedometer test fra itavisen.no

Endret av Valent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tsja... nå er det ikke mulig å måle noe så lite som 2% differense på en vanlig nettbasert speedometertest da...

Om jeg tar 10 målinger på rad så komemr jeg uansett ut med en høyeste og en lavest som har mye mer differense enn 2%

Den regfilen ser ut som en veldig simpel TCP-buffer tweak (uten at jeg tør å påstå at jeg husker detaljene rundt så mange register-verdier). Noe mer ytelse kan man sikkert skvise ut på denne måten, men hovedakelig for tregere maskiner vilel jeg tro. Dette er vel uansett neppe nyheter. om man leter raskt på nettet etter en seriøst primer-guide for å tweake windows for bredbånd, så finner jo man mye mer utfyldene informasjon.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

hehe, glemte jeg å si at jeg har egentlig en 702/128 linje :p

driver å laster ned ting som om jeg hadde har 2mbit linje.. et eller annet galt fra bluecom, det er bra de ikke har funnet ut av det enda xD

lættis.. betaler 200 spenn mindre per mnd og har 2mbit.. ;)

Lenke til kommentar
hehe, glemte jeg å si at jeg har egentlig en 702/128 linje tongue.gif

driver å laster ned ting som om jeg hadde har 2mbit linje.. et eller annet galt fra bluecom, det er bra de ikke har funnet ut av det enda xD

lættis.. betaler 200 spenn mindre per mnd og har 2mbit..

Bare gled deg til de finner det ut :p

Heldige j***l ;)

Lenke til kommentar

Det blir vel feil å snakke om dette som noe som bruker mere RAM og derfor vil gi bedre overføringshastigheter.

Ut ifra navnet på filen ser dette ut som den gamle Windows TCP tweaken, og den har ingenting med RAM eller CPU frekvens å gjøre. Hvis jeg ikke husker feil fungerer det slik at dataene du mottar kommer i pakker. Max størrelsen på disse pakkene bestemmes av en verdi, MTU'en (Maximum Transfer Unit). Når et visst antall pakker er mottat, må en bekreftelse sendes til avsender på at pakkerene er mottatt (ACK?). Denne bekreftelsen må mottas av avsenderen før flere pakker kan sendes. Hvor mye data som kan mottas før en bekreftelse må sendes bestemmes av RWIN verdien (ReceiveWindow), og det er denne verdien som "tweakes" her.

MTU'en burde typisk også "gå opp" i RWIN verdien da dette vil gi et helt antall pakker per Receive Window (RWIN / MTU = heltall). Tror det er ganske standard å bruke 1500 bytes MTU.

Å tweake RWIN vil neppe gjøre noen mirakler for hastigheten. Særlig ikke på de linjene som folk flest sitter på. Sitter man derimot på en linje på flere Mbit kan vel effekten bli ganske så merkbar. Det skal også sies at høy RWIN kan slå ganske negativt ut på ytelsen ved f.eks. pakketap. Latency spiller også en viss rolle her.

Rett meg gjerne hvis noe er feil...

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...