Gå til innhold

pipes eller overklokking 6800le gainward

Anbefalte innlegg

okey jeg står i et dillema her jeg kan få kjørt mitt gainward geforce 6800le på 16p.6v da får jeg bare litt glitches i f.eks need for speed underground 2 men vis jeg setter den på 12p.6v da får jeg ikkeno glitch i nfsu2 og da jeg enda har overklokka korte til 1050 på memory clock og 450 på core enda ikke problemer i noen spill som f.eks artifact så hva burde jeg gjøre øke pipes eller holde den overklokkinga der *står fast litt* ps er bare nfsu jeg får artifact i på 16p.6v resten av spilla er perfekte :thumbup:

ps glemte og nevne at temp er 68-70 grader på korte med den overklokkinga.vet ikke om det er så høyt! vet at de korta kan bli skikkelig varme

Endret av Quake3000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

70 grader er ganske normalt med en stock-kjøler. Chippene selv tåler 120C ++ før de ligger i risikosonen for noe skader.

Om det bare er ren ytelse du er ute etter, så blir det jo et spørsmål om du foretrekker flere FPS eller et artifacts-fritt bilde. Det jeg dog ville vært obs på er at noen spill er mye mer sensitive for overklokking, feilkalkulasjoner osv. enn andre. Selv om NFS fungerer og bare viser noen artifacts, så kan det føre til at et annet spill crasher konstant f.eks. Da blir det jo lite gøyt å prøve å finne grunnen til slike ting når du ikke riktig kan "stole" på kortet ditt.

-Stigma

Lenke til kommentar
okey jeg står i et dillema her jeg kan få kjørt mitt gainward geforce 6800le på 16p.6v da får jeg bare litt glitches i f.eks need for speed underground 2 men vis jeg setter den på 12p.6v da får jeg ikkeno glitch i nfsu2 og da jeg enda har overklokka korte til 1050 på memory clock og 450 på core enda ikke problemer i noen spill som f.eks artifact så hva burde jeg gjøre øke pipes eller holde den overklokkinga der *står fast litt* ps er bare nfsu jeg får artifact i på 16p.6v resten av spilla er perfekte :thumbup:

ps glemte og nevne at temp er 68-70 grader på korte med den overklokkinga.vet ikke om det er så høyt! vet at de korta kan bli skikkelig varme

jo mer du øker varmen jo mer sliter du på kortet.. Jeg synes 70 grader er i det meste laget, selv for de nye kortene.. Kom opp i 66 grader med mitt x800 SE PCI-E ved litt klokking.. .. Likte ikke det der..

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
450 core på et LE?!?! Har du vannkjøling og voltmod eller? Uansett, hvis du får artifacts så er det ett klart tegn på at de 4 siste pipelines er defekte, og du bør disable disse.

jeg har bare tweaka litt med rivatuner og skrudd av den test saken som tester korte før man får godkjent overklokkinga. gikk ann og klokke det sinnsykt etter det uten no spess tegn på artifakt.det som er rart er at det kun er i nfsu 2 jeg får artifakt når jeg kjører 16pipes og 6vertex shader`s. resten av spilla som f.eks hl2,doom3,roller coaster tycoon 3++,funker helt uten artifakt!men vis det er slik som derre sier at jeg ikke burde kjøre vis jeg ser tegn på artifakt holder jeg meg til 12p,6v med den klokkinga.vet ikke om det yter spess mer med de siste pipes men slett ikke vits og ta noe skjanser på og ødelegge korte :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...