Gå til innhold

Noen vits å oppgradere til 64-bits?

kensol2004

Anbefalte innlegg

Setup: ASUS A7N8X-Deluxe, Crucial 2X256MB (billig type), Athlon XP 2500+ (Barton), ASUS V9999 GeForce 6800 (128MB)

Vurderer en MSI K8N NEO2, Litt mer RAM, Athlon 64 3000+. Vil ha AGP, ikke PCI-e fordi skjermkortet mitt er relativt nytt (Synd man ikke får begge deler).

Vil dette øke ytelsen i veldig stor grad? Er det lurere å vente på hovedkort med DDR2?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut til at det vil gå en tid før amd satser på DDR2 , de vil nok sitte på gjerdet og vente til dette blir bedre og så hoppe på , når dette blir er vanskelig å si .

Ja du vil merke forskjell det kan jeg love deg , dette kan jeg si utifra at jeg har maskiner med både XP 2500 og A64 340 .

Lenke til kommentar

Du har jo en såpass god maskin at du trenger da ikke oppgradere ennda.

hvis du skulle kjøpe noe nytt ville jeg isåfall hatt noe støre enn AMD64 3000+, da vil du ikke merke så stor forskjell fra barton 2500+nivå.

kjøp ny maskin når du selv ikke lenger er fornøyd med den. ikke bry deg om hva andre sier, det viktigste er at men selv er fornøyd. bruker man denne regelen så hjelper det nok godt på økonomien, så slipper man å kjøpe ny hvert år! ;)

Lenke til kommentar
Du har jo en såpass god maskin at du trenger da ikke oppgradere ennda.

hvis du skulle kjøpe noe nytt ville jeg isåfall hatt noe støre enn AMD64 3000+, da vil du ikke merke så stor forskjell fra barton 2500+nivå.

kjøp ny maskin når du selv ikke lenger er fornøyd med den. ikke bry deg om hva andre sier, det viktigste er at men selv er fornøyd. bruker man denne regelen så hjelper det nok godt på økonomien, så slipper man å kjøpe ny hvert år! ;)

Vel, det er en del å hente når man klokker. Kjører glatt 2,4GHZ med en 3000 s939 Du kan plusse på 1000 poeng i Pcmark04..... :thumbup:

Lenke til kommentar

hva er hastigheten på ramen din ?

Jeg har ca samme maskin som deg , og kjøpt ett 6800gt kort..

Men føler ikke det holder mål helt , sånn litt lagg her og der osv , .

Tenkte liksom å spille alt på høyeste grafikk når jeg kjøpte kortet.

Så nå tenker jeg på å gå over til s939 64 3200 .

Her er forresten oppsettet.

http://afreak.luxus-elg.net/files/amg.JPG

er ganske sikker på at du får fin ++ på ytelsen

her er en liten benchmark jeg fant :o

http://images.anandtech.com/graphs/doom3cp...430812/3452.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...