vetting Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg har lastet ned azureus, men jeg har så dårlig nedlastningshastighet... Den er for det meste rundt 1,5 - 5 kb/s... Opplastningen er ikke så mye bedre... opp til 10 kb/s. I kolonnen helse, er smilefjesene gule, og det står at jeg kanskje har et NAT-problem... Jeg har kjørt konfigurasjonsveiviseren. Der står det at standard BitTorrent-port er 6881. Så jeg har skrevet 6881 inn "Incoming TCP listen port" og trykket test. Da kommer det fram at jeg har Nat-problemer. Jeg fikk ett tips om å skrive IP-adressen min inn i "bind til lokal IP-adresse", men det hjalp lite... Jeg har ADSL og et modem. Må også legge til at jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffa når det gjelder PC Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Jeg har modem MED router i. Jeg måtte logge på den og åpne porter der. Du har vel kanskje ikke det? Fremdeles gikk det for tregt for meg. Men alt ordnet seg da jeg endret fra port 6881 til 6882 i Azureus. Vet ikke helt sikkert hvorfor, men jeg er fornøyd siden jeg fikk maks hastighet etter dette. EDIT: typo. Endret 2. desember 2004 av Vandalen Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Jeg har lastet ned azureus, men jeg har så dårlig nedlastningshastighet... Den er for det meste rundt 1,5 - 5 kb/s... Opplastningen er ikke så mye bedre... opp til 10 kb/s. I kolonnen helse, er smilefjesene gule, og det står at jeg kanskje har et NAT-problem... Jeg har kjørt konfigurasjonsveiviseren. Der står det at standard BitTorrent-port er 6881. Så jeg har skrevet 6881 inn "Incoming TCP listen port" og trykket test. Da kommer det fram at jeg har Nat-problemer. Jeg fikk ett tips om å skrive IP-adressen min inn i "bind til lokal IP-adresse", men det hjalp lite... Jeg har ADSL og et modem. Må også legge til at jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffa når det gjelder PC Hva kan jeg gjøre? Telenor ADSL? EDIT: Forumet gjør "t-e-l-e-h-o-r" om til Telenor Endret 2. desember 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 azureus er overvurdert, bruk "ctorrent" @ sourceforge.net Lenke til kommentar
vetting Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Ja telenor ADSL. Basis 704 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Jeg har lastet ned azureus, men jeg har så dårlig nedlastningshastighet... Den er for det meste rundt 1,5 - 5 kb/s... Opplastningen er ikke så mye bedre... opp til 10 kb/s. I kolonnen helse, er smilefjesene gule, og det står at jeg kanskje har et NAT-problem... Jeg har kjørt konfigurasjonsveiviseren. Der står det at standard BitTorrent-port er 6881. Så jeg har skrevet 6881 inn "Incoming TCP listen port" og trykket test. Da kommer det fram at jeg har Nat-problemer. Jeg fikk ett tips om å skrive IP-adressen min inn i "bind til lokal IP-adresse", men det hjalp lite... Jeg har ADSL og et modem. Må også legge til at jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffa når det gjelder PC Hva kan jeg gjøre? Telenor ADSL? EDIT: Forumet gjør "t-e-l-e-h-o-r" om til Telenor Pøh finnes alltid andre måter å skrive det på Bare se: telehor On topic: sitter selv på en Telenor linje og har samme problemer :-/ Portene er åpnet og i teorien skulle jeg nå ikke ha noen NAT problemer, men det har jeg jo fortsatt. Merkelig.... Endret 11. desember 2004 av Ernie. Lenke til kommentar
sxxxe83 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg har lastet ned azureus, men jeg har så dårlig nedlastningshastighet... Den er for det meste rundt 1,5 - 5 kb/s... Opplastningen er ikke så mye bedre... opp til 10 kb/s. I kolonnen helse, er smilefjesene gule, og det står at jeg kanskje har et NAT-problem... Jeg har kjørt konfigurasjonsveiviseren. Der står det at standard BitTorrent-port er 6881. Så jeg har skrevet 6881 inn "Incoming TCP listen port" og trykket test. Da kommer det fram at jeg har Nat-problemer. Jeg fikk ett tips om å skrive IP-adressen min inn i "bind til lokal IP-adresse", men det hjalp lite... Jeg har ADSL og et modem. Må også legge til at jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffa når det gjelder PC Hva kan jeg gjøre? Hvilket internett abb har du?? Linje? Modem med innebygd router eller?? UPnP er aktivert eller?? Selv har jeg kjøpt meg en SMC Barricade 7008ABR 8 ports router, der kan jeg sette opp virtual server i nat, og enable og disable UPnP. Åpner port 6881 til maskina som kjører torrent clienten, og da skal ting begynne å ordne seg... Selv hadde jeg også dårlig hastighet i begynnelsen, men pga at jeg la ut filer til seeding uten å ha linje til det.. Sett upload hastighet til ca 80% av upload kapasitet.. Uansett så avhenger din d/l av upload til han du laster ned fra,. Sett at det er mange som kun har 704/128.. 1024/128, 2048/256.. osv oppover videre oppover begynner det å bli bedre.. Selv har jeg 2048/256 256 kilobit = ca 32 kilobyte er veldig lite i grunn, så når jeg er ferdig med å d/l ei fil, så seeder jeg kun ei og ei fil.. d/l har jeg ca 2-5 filer avhengig av hastigheten jeg får.. Ikke alle sitter på gode linjer.. det er veldig sjelden jeg får full d/l av linja mi, 2048 kilobit = 256 kilobyte.. kun filer som seedes av MANGE MANGE... Så for å utnytte dette litt så bruker jeg også DC++ i AKTIV... Viktig å få åpnet porter og satt til aktiv i dc++.. Blir som å bruke bittorrent uten å åpne porter og brannmur osv.. NESTEN.. Litt drøyt men men.. Skjønner tegninga... sXe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå