Gå til innhold

Corsair ram, dårlig på fsb over 175?

Anbefalte innlegg

Leste en eller annen plass at corsair ram ikke tåler mer enn 175 fsb. Noen som har denne typen ram som kan bekrefte dette? Litt kjedelig å kjøpe en brikke til godt over tusenlappen som senere blir en flaskehals..

P.S noen som har hørt om winbound ram?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt om Winbond ram. De lager helt normale rambrikker såvidt jeg vet. Har selv en 64mb brikke liggende.

mushkin, crucial, samsung og corsair er vel de tryggeste å satse på.

PQI lager vel også raske brikker... de var på banen med pc166 ram en stund... hvertfall i danmark.

Sats på samsung eller corsair du. Jeg hadde tatt samsung fordi de er verdens største produsent av rambrikker. Det betyr litt.

Ellers så kan du jo sjekke listen på http://www.overclockers.com og se hvilke rambrikker de "proffe" overklokkerne bruker. Jeg har ikke sjekket selv, men jeg tror tettheten av corsair er høy...

Lenke til kommentar

Etter å ha lest en del tester på DDR-RAM har jeg funnet ut at man får ikke tak i noe bedre enn Corsair.

Jeg har mest sett på Corsair XMS3000 som har gått rett opp på 200mhz i nesten alle tester. Anbefaler et godt HK, spesielt EPoX 8K3A+.

Brikken får du @ http://www.quad.no for kr 1195.

[ Denne Melding var redigert av: erl på 2002-05-31 17:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-31 16:50, viking99 skrev:

Leste en eller annen plass at corsair ram ikke tåler mer enn 175 fsb. Noen som har denne typen ram som kan bekrefte dette? Litt kjedelig å kjøpe en brikke til godt over tusenlappen som senere blir en flaskehals..

P.S noen som har hørt om winbound ram?

Er vel heller hovedkortet som svikter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...