Gå til innhold

Kor er Saddam?


Anbefalte innlegg

Jeg må nesten le av dere. At dere en gang kan påstå at det er landet som utfører torturen som har noe i det hele tatt å si... Dette er håpløs "du sier bare det fordi du digger USA" "nehei, du sier bare det fordi du hater USA" idioti. Hva med å glemme hvilke land som er involvert og faktisk tenke på den ENORME forskjellen på å torturere kvinner og uskyldige for underholdningens skyld og å torturere Saddam (på en helt annen måte, som Seixon har forklart) for å få informasjon som kan redde uskyldige liv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å glemme hvilke land som er involvert og faktisk tenke på den ENORME forskjellen på å torturere kvinner og uskyldige for underholdningens skyld og å torturere Saddam (på en helt annen måte, som Seixon har forklart) for å få informasjon som kan redde uskyldige liv.

Jeg har ikke fått noe klart svar på hva slags informasjon Saddam sitter ine med som kan redde uskyldige liv. Har du noe imot å oppdatere meg på området?

Lenke til kommentar
Jeg må nesten le av dere. At dere en gang kan påstå at det er landet som utfører torturen som har noe i det hele tatt å si... Dette er håpløs "du sier bare det fordi du digger USA" "nehei, du sier bare det fordi du hater USA" idioti. Hva med å glemme hvilke land som er involvert og faktisk tenke på den ENORME forskjellen på å torturere kvinner og uskyldige for underholdningens skyld og å torturere Saddam (på en helt annen måte, som Seixon har forklart) for å få informasjon som kan redde uskyldige liv.

OK så dra dette vidre da , tortur av sivile inklusiv kvinner og barn ble utført i stor stil av amrikanske soldater i Vietnam , de som prøver å bortforklare dette har ikke hørt/lest beretningene derfra , både fra folk som overlevde og fra amrikanske soldater som i ettertid fortalte hva de hadde vært med på .

Så dette handler ikke om en hater usa eller ei , personelig har jeg aldri hatet verken usa eller andre , men jeg stopper av og til opp og stiller meg svært undrende til folk som for enhver pris forsvarer alt de gjør og går til anngrep på dem som forteller hva de gjør , hvem er så blåøyde at de tror amrikanske soldater er så mye bedre enn andre :hmm:

 

PS: Har Seixon vært til stede og sett hvilke torturmetoder som brukes siden du viser til hans forklaring , regner med det siden han kun bruker "dokumenterte" utsagn ?

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Senke seg ned på samme nivå som Saddam er ikke en rettstat verdig. Vanskelig å tiltale ham for tortur da, iallefall.

Dessuten er info som kommer under tortur ikke så mye verd.

Så er heller ikke USA en rettsstat med sin Patriot Act og sitt Guantanamo Bay. Info som kommer frem under tortur er ikke mye verdt i et rettssystem, men så er jo Saddam TEH EVIL TERRARIST, og terrorister kommer utenfor rettssystemet.

Lenke til kommentar

Ehm, USA er ikke en rettsstat? :roll: Kan du begrunne det? Har du bevis? bla bla bla Kerry er en løgner bla bla resolusjon 1441 bla bla bla venstresiden er helt på jordet bla bla :roll: Bush har reddet 500 millioner mennesker bla bla USA har aldri gitt våpen til Irak bla bla venstrepropaganda bla bla ehm, sorry, men har du problemer med å forstå sannheten? bla bla bla MØV terror frihet demokrati :roll:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Vel, i så fall støtter jeg allikevel ikke tortur i noe tilfelle................

Hele problemstillingen om "tortur for å redde liv" blir litt for søkt........

Sa du ville ogsa latt x antall mennesker do isteden for a plage en eneste person? OK...

 

OK så dra dette vidre da , tortur av sivile inklusiv kvinner og barn ble utført i stor stil av amrikanske soldater i Vietnam , de som prøver å bortforklare dette har ikke hørt/lest beretningene derfra , både fra folk som overlevde og fra amrikanske soldater som i ettertid fortalte hva de hadde vært med på .

OK, forst vil jeg sporre hva poenget av det ville vaere for amerikanerene. Annet, vil jeg si at, ja, amerikanske soldater voldtok kvinner og skoyt og drepte uskyldige i Vietnam. Men dette var ikke en gjennomfort rutine. Men jeg kan vaere enig med at de var mye mindre bekyrmet for a drepe uskyldige ved den krigen enn de er i Irak i dag.

 

Så dette handler ikke om en hater usa eller ei , personelig har jeg aldri hatet verken usa eller andre , men jeg stopper av og til opp og stiller meg svært undrende til folk som for enhver pris forsvarer alt de gjør og går til anngrep på dem som forteller hva de gjør , hvem er så blåøyde at de tror amrikanske soldater er så mye bedre enn andre

Og jeg stopper opp av og til og stiller meg svaert undrende til folk som for enhver pris "forsvarer" diktatorer Saddam Hussein og sier alt de gjor er det samme som det alle andre gjor...

Lenke til kommentar
OK så dra dette vidre da , tortur av sivile inklusiv kvinner og barn ble utført i stor stil av amrikanske soldater i Vietnam , de som prøver å bortforklare dette har ikke hørt/lest beretningene derfra , både fra folk som overlevde og fra amrikanske soldater som i ettertid fortalte hva de hadde vært med på .

OK, forst vil jeg sporre hva poenget av det ville vaere for amerikanerene. Annet, vil jeg si at, ja, amerikanske soldater voldtok kvinner og skoyt og drepte uskyldige i Vietnam. Men dette var ikke en gjennomfort rutine. Men jeg kan vaere enig med at de var mye mindre bekyrmet for a drepe uskyldige ved den krigen enn de er i Irak i dag.

Vietnam var på mange måter en mye verre krig enn den som utkjempes i Irak nå. (Av det vi vet ihvertfall.) Men hva har egentlig Vietnam med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Og jeg stopper opp av og til og stiller meg svaert undrende til folk som for enhver pris "forsvarer" diktatorer Saddam Hussein og sier alt de gjor er det samme som det alle andre gjor...

Jeg begynner å bli kraftig lei av denne løgnen om at venstresiden/de ikke-konservative forsvarer Saddam Hussein. Tror du ærlig og oppriktig at et normalt menneske som Snekker'n forsvarer en brutal tyrann og massemorder som Saddam Hussein? Hvis du virkelig gjør det er du riv ruskende gal.

Lenke til kommentar
Vel, i så fall støtter jeg allikevel ikke tortur i noe tilfelle................

Hele problemstillingen om "tortur for å redde liv" blir litt for søkt........

Sa du ville ogsa latt x antall mennesker do isteden for a plage en eneste person? OK...

 

OK så dra dette vidre da , tortur av sivile inklusiv kvinner og barn ble utført i stor stil av amrikanske soldater i Vietnam , de som prøver å bortforklare dette har ikke hørt/lest beretningene derfra , både fra folk som overlevde og fra amrikanske soldater som i ettertid fortalte hva de hadde vært med på .

OK, forst vil jeg sporre hva poenget av det ville vaere for amerikanerene. Annet, vil jeg si at, ja, amerikanske soldater voldtok kvinner og skoyt og drepte uskyldige i Vietnam. Men dette var ikke en gjennomfort rutine. Men jeg kan vaere enig med at de var mye mindre bekyrmet for a drepe uskyldige ved den krigen enn de er i Irak i dag.

 

Så dette handler ikke om en hater usa eller ei , personelig har jeg aldri hatet verken usa eller andre , men jeg stopper av og til opp og stiller meg svært undrende til folk som for enhver pris forsvarer alt de gjør og går til anngrep på dem som forteller hva de gjør , hvem er så blåøyde at de tror amrikanske soldater er så mye bedre enn andre

Og jeg stopper opp av og til og stiller meg svaert undrende til folk som for enhver pris "forsvarer" diktatorer Saddam Hussein og sier alt de gjor er det samme som det alle andre gjor...

Joda jeg stiller meg og undrende til om noen forsvarer et diktatur .(selv har jeg ikke sett noen gjøre det her på forumet)

Jeg har ALDRI forsvart det , selv om du heller til den meningen .

Det jeg ALDRI har vært enig i er måten innvasjonen ble gjordt på , det er en vesentlig forskjell .

 

Om så en tortur er en gjennomført rutine eller ei spiller dog liten rolle for den som blir offer .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Joda snekker'n, slik er logikken: Er du kritisk til noe amerikanere har gjort f.eks i Irak, blir du pro-Saddam.

 

Og logikken fortsetter: Saddam sto for grov tortur og skal straffes,(noe alle her er enige i) men man må da få lov til å torturere Saddam, om ikke fullt så grufullt, for da torturer man i god hensikt, for å spare liv.

Man må bare se det hele i rett perspektiv, kan skjønne.

 

Prinsippet blir da som følger: Tortur er ikke galt, hvis det har et godt formål.

Og den som ikke skjønner dette er enten pro-Saddam, venstrevridd, naiv, dum eller hele ramsa på en gang og må skjerpe seg.

 

Og for orden skyld: Ironi

 

:roll:

Endret av mantra17
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Vietnam var på mange måter en mye verre krig enn den som utkjempes i Irak nå. (Av det vi vet ihvertfall.) Men hva har egentlig Vietnam med saken å gjøre?
Ingenting, bare at Snekkeren prover a si at alt som skjedde i Vietnam ma selvfolgelig ogsa skje i Irak. For ting forandrer seg aldri, ser du. Negere i USA far forsavidt ikke ga pa skole heller, og kvinner far ikke stemme. Nope, alt er akkurat som for, ikke sant Snekkeren? :roll:

 

Jeg begynner å bli kraftig lei av denne løgnen om at venstresiden/de ikke-konservative forsvarer Saddam Hussein. Tror du ærlig og oppriktig at et normalt menneske som Snekker'n forsvarer en brutal tyrann og massemorder som Saddam Hussein? Hvis du virkelig gjør det er du riv ruskende gal.

 

Joda jeg stiller meg og undrende til om noen forsvarer et diktatur .(selv har jeg ikke sett noen gjøre det her på forumet)

Jeg har ALDRI forsvart det , selv om du heller til den meningen .

Det jeg ALDRI har vært enig i er måten innvasjonen ble gjordt på , det er en vesentlig forskjell .

 

Om så en tortur er en gjennomført rutine eller ei spiller dog liten rolle for den som blir offer .

 

:!:

 

Hey dere. Forstar dere hvordan jeg foler meg nar dere gang pa gang pa gang hevder at jeg forsvarer Bush? Det er derfor jeg satte forsvarer i "". Fordi jeg ikke mente det, men at jeg skulle bruke deres latterlige argumentasjon pa dere. Dere forsvarer Saddam like mye som jeg forsvarer USA/Bush. Kanskje dere burde laere dere a se i speilet litt.

 

Selvfolgelig tror jeg ikke noen av dere stotter Saddam Hussein. Selvfolgelig forsvarer dere ikke han. Men som dere ser, nar jeg sier noe imot dere, kaster dere ut med en gang "AAH DU FORSVARER USA BARE!!"... Blir litt kjedelig nar jeg gjor det samme mot dere? Uff da...

 

Joda snekker'n, slik er logikken: Er du kritisk til noe amerikanere har gjort f.eks i Irak, blir du pro-Saddam.

Nei. Logikken er heller at hvis du er enig med noe som helst USA gjor, sa er du hoyrevridd fanatisk Bush-elsker. Hvor ellers kunne en pro-choice, sosialdemokrat henges ut som en Bush-elsker? Jo, her pa forumet hvor hvis man folger logikken, sa er man Bush-elsker om man er enig med noe som helst USA gjor. Og gurimalla om du prover a argumentere at USA har gjort noe rett!

 

Og logikken fortsetter: Saddam sto for grov tortur og skal straffes,(noe alle her er enige i) men man må da få lov til å torturere Saddam, om ikke fullt så grufullt, for da torturer man i god hensikt, for å spare liv.

Man må bare se det hele i rett perspektiv, kan skjønne.

Vet ikke hva andre har sagt, men jeg har aldri snakket om torturering av Saddam Hussein, siden det er ingen liv a redde fra a fa informasjon ut av han.

 

Derimot, det jeg snakket om, en hypotesisk problemstilling angaende tortur: hvis man kunne spare x antall menneskeliv ved a torturere noen, burde man da gjore det?

 

Prinsippet blir da som følger: Tortur er ikke galt, hvis det har et godt formål.

Og den som ikke skjønner dette er enten pro-Saddam, venstrevridd, naiv, dum eller hele ramsa på en gang og må skjerpe seg.

Nei.

 

Men jeg lurer litt pa hvorfor det er noen som er villige til a forsvare at x antall mennesker skal do isteden for a pine en person.

 

Er det noen som tor og ta a svare for denne siden av denne hypotesiske problemstillingen? Eller kan vi bare bli enig at hvis man kan redde x antall menneskeliv, er det greit om man ma bruke tortur for a gjore det?

 

Hvis ikke vil jeg vite akkurat hvorfor dere syns at andre mennesker skal do fordi man ikke onsker a krenke en person med tortur.

Lenke til kommentar
Ingenting, bare at Snekkeren prover a si at alt som skjedde i Vietnam ma selvfolgelig ogsa skje i Irak. For ting forandrer seg aldri, ser du. Negere i USA far forsavidt ikke ga pa skole heller, og kvinner far ikke stemme. Nope, alt er akkurat som for, ikke sant Snekkeren?

 

Seixon nå er det på tide at du skjerper deg med beskyldningene dine , jeg har overhode ikke anntydet at det som skjedde i vietnam må skje andre steder , de er det du som vrir det til . Begynner virkelig å bli lei av alle disse falske beskyldningene dine nå .

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Men jeg lurer litt pa hvorfor det er noen som er villige til a forsvare at x antall mennesker skal do isteden for a pine en person.

Kan du nevne en eneste realistisk situasjon der dette er en aktuell problemstilling? Som sagt synes jeg det blir for søkt til å ta stilling til.

Enkelt. En terrorist du har fanget vet at organisasjonen hans kommer til a sprenge et atombombe i en by i fremtiden, nar, hvor, og hvordan.

 

Eneste maten du kan fa informasjonen fra han er a torturere han.

 

Hva gjor du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...