Gå til innhold

Hvilket program er best til å lage websider med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fært så du blåste opp det dærre da?

se hvor jeg har uthevet skrifta litt, for det er det som er poenget.

Jeg antar at de fleste som senere får seg webrelatert jobb har hatt interesse av slikt en stund (dermed linken til f.eks oss som henger her på WDS-forumet til HW.no), så det er snakk om at kanskje et par prosent av disse blir «profesjonelle» webdesignere, og da er det likegyldig om alle de andre ikke blir webdesignere.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Riktig Mr. Berg, og av disse par prosentene, så er det de som har best kvalifikasjoner som får jobb som designere, og de andre, Rema, Kiwi Brummundal renholdsservice eller Narvesen (eller helt andre plasser).

Hadde det bare fungert slik i virkeligheten.

 

Hvordan forklarer du da at så mange store og for så vidt mange mindre selskaper, og mektige privatpersoner har så råtten kode på sidene sine?

Lenke til kommentar
Riktig Mr. Berg, og av disse par prosentene, så er det de som har best kvalifikasjoner som får jobb som designere, og de andre, Rema, Kiwi Brummundal renholdsservice eller Narvesen (eller helt andre plasser).

men når man ser på så mange utrolig dårlige firma sider som ligger ute så lurer man virkelig på hva folk tenker på...

jeg er åpen for å lære meg koding, grunnleggendes selv om jeg syns det er langt fra skoj. men det går vel ann å bruke golive/dreamweaver til koding uten at den blir kjempedårlig men heller ikke helt på toppen heller? syns det er galt å slakte golive osv helt bare pga kodinga ikke blir helt på topp.

det viktigste er jo at siden funker og ser bra ut. man regner vel ikke med at alle kodegenier roter rundt i scriptet og finner den minste småfeil..

Lenke til kommentar
Hvordan forklarer du da at så mange store og for så vidt mange mindre selskaper, og mektige privatpersoner har så råtten kode på sidene sine?

Rett og slett for at de ikke vet bedre, men slik vil det ikke alltid være, bare se på IT-bransjens svært nære forhistorie, 90-tallet, det var da man ble IT-sjef eller lærer om man kunne skrive format c: install og fdisk, sånn er det ikke lengre, hvorfor? jo fordi markedet begynte å stille krav til de som fikk oppdragene, og som vi alle vet, det finnes maaange arbeidsledige selvlærte IT-konsulenter her i landet, sånn vil det bli også når det gjelder webdesign, tror jeg, kansje ikke fordi at så mange er selvlærte, men fordi at ting som transfer-rate, payprbyte og lignende er begreper som i framtiden kommer til å bety en masse for internet og dets aktører, og da holder det ikke lengre med gigantis tabellsuppe, og unødvendig kode, ting MÅ tilpasses og utnyttes på beste mulige måte.. derfor.

 

gladsild: rett og slett fordi når du oppdager fordelene og ikke minst mulighetene som det å kunne skrive kode for hand gir deg, så vil du skjønne at dette er veien å gå, og det blir nesten garantert moro å holde på med også, vi har flere eksempler på det her inne, en side og du er hekta, se bare på PoleCat, ihuga FrontPage-mann den gang jeg begynte å smugtitte her inne, men nå.. teh coder! som født på ny!

Endret av McSense
Lenke til kommentar

er faktisk land som forbyr dårlig kode(viet det er vanskelig å forby noe på internett)

Og flere har blitt saksøkt fordi websiden ikke kan leses av blinde osv.

 

Validering er et must for meg,

og det å sitte å kode sider synes jeg er ganske gøy,

selv når det er den 13. obligatoriske oppgaven på skolen.

 

Noen burde lage et virus som rensket opp internett,

ligger så fantastisk mye drit der,

sider som er laget av drittunger og dåremikler som ikke kan en drit.

 

btw: har faktisk sett Frontpage lage en table med 2 tr for å få tekst under hverandre....!!! :o

Lenke til kommentar
er faktisk land som forbyr dårlig kode(viet det er vanskelig å forby noe på internett)

Hahahahaha.

 

Edit: Det viktigste her i livet er jo faktisk det å kunne kode. Kan du ikke det, har du ingenting på nettet å gjøre.

Og om du vil lære deg å kode, da burde du jaggu meg gjøre det et annet sted en her, for det er jo tydeligvis bare "drittunger og dåremikler" som går gjennom læringsfaser.

 

Skal man førstav lage en hjemmeside til de gla'kristne familien din, da har du ikke annet valg enn å bruke noen år på å kode perfekt, for om du gjør det enkleste og mest brukervennlige, fortjener du ikke en plass på nettet. Jepp.

Endret av Boheme Netter
Lenke til kommentar
Kjipt å ha feil i kodebildet du poster her da, Ingardj. Og om det var til meg, Boheme Netter, gleder det deg kanskje at jeg er agnostiker?

 

Ellers, som Marvil påpeker, et helt usaklig innlegg fra din side. Bravo.

Hehe, nå var det vel ikke koden som var det viktige. ;)

 

Edit: Hark! :p

 

Men bare for nyskjerrighetens skyld, hva var egentlig feil? Span i td?

 

Neinei, ser det nå.. :)

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Og om det var til meg, Boheme Netter, gleder det deg kanskje at jeg er agnostiker?

 

Ellers, som Marvil påpeker, et helt usaklig innlegg fra din side. Bravo.

Det var faktisk til "orsus".

Og hva i alle dager får deg til å tro at noe du stempler som "usaklig" betyr noe for meg?

 

Ved nærmere ettertanke var det faktisk en svært passende, for ikke å nevne saklig respons til orsus primatinlegg.

Om ikke litt sarkastisk.

Endret av Boheme Netter
Lenke til kommentar

Ingen som bruker Macromedia HomeSite her a?

 

Har alltid brukt det og er strålende fornøyd. Digg syntax-highlighting og innebygd FTP-funksjonalitet.

 

I tillegg bruker jeg TopStyle Pro til CSS og Paint Shop Pro til grafikk (PS en gang i mellom, men har blitt for vant med PSP).

 

Men,men - hver sin smak!

Lenke til kommentar

Bruker Homesite workspace i DW MX 2004! Brukte det før i verden, men er

fryktelig lenge siden Homesite kom, DW er blitt mye mye bedre.

 

Ser det stadig er en gjeng her som disser WYSIWYG-editorer; Når skal dere få

inn i hodet at det er brukeren som avgjør om koden er validerbar og sematisk.

Så lenge alt blir gjort strukturert og skikkelig i DW greier du ikkje å lage feil

kode, blir det feil, ja da ligger feilen kun oss deg.

Selvsagt noe må skrives for hånd, slik som min-height, css hacks etc, siden

dette ikkje ligger i css verktøyene pr dags dato.

Dreamweaver er et fantastisk verktøy når man lærer seg å bruke det skikkelig,

og ALLE som jobbe profesjonelt vil kunne spare inn på tidsbruk ved å utnytte

dette. Virker som dere er livredde for at det endelig skal bli slutt på å måtte

skrive tragisk html manuelt, hvorfor gjøre det når det kan blir gjort like bra auto-

matisk? Blir som å nekte å bruke sag fordi du er vant til å knage over buska.

 

Kom i det minste med skikkelig argumenter for hvorfor alle WYSIWYG-editorer

suger så voldsomt, å si at koden blir dårlig viser bare at man har null kunnskap

om programvaren. Riktignok; Frontpage og GoLive er ikkje veldig bra, det er kun

DW av de tunge WYSIWYG-editorene som holder mål...

 

 

Australia er landet som forbyr dårlig kode...

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...