Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Reparer batch script

Anbefalte innlegg

Hei..

Har tråløst internett å når jeg sitter på den og laster ned en film så etter en 8-10 timer så slår den seg av.. Så vill gjerne lage ett batch script som Reparer (Egenskaper->Reparer) den Tråløse Tilkoblingen..

Er dette mulig med batch?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilket wlan-ap har du da ? Sikker på at det ikke er noen innstillinger som gjør at tilkoblinger går ned ? :hmm:

Nei, tror ikke d :)

Det er satt til att den kobler fra når jeg blir innaktiv.

Men er ikke så nøye med d...

Ønsker bare å vite om det er mulig å lage et slikt batch script :)

Lenke til kommentar

Ser ikke helt vitsen med det. Det scriptet må jo kjøre en eller annen timer slik at du ikke blir innaktiv igjen. Da kan du like greit gjør de innstillingene i wlan-ap`et om at det skal opprettholde forbindelsen selv om du blir inaktiv.

Men hvis du absolutt vil så kan du jo lage et script som pinger en ip-adresse med jevne mellomrom, burde holde :roll:

Lenke til kommentar
Ser ikke helt vitsen med det. Det scriptet må jo kjøre en eller annen timer slik at du ikke blir innaktiv igjen. Da kan du like greit gjør de innstillingene i wlan-ap`et om at det skal opprettholde forbindelsen selv om du blir inaktiv.

Men hvis du absolutt vil så kan du jo lage et script som pinger en ip-adresse med jevne mellomrom, burde holde :roll:

Har et slikt script som pinger hele tiden :)

Det funker fint... Men likevell etter 8-10 timer så slår Internett seg av..

Lurte på om det var mulig å lage ett script som gjør dette:

1. Sjekker hvert 20 minutt om Tråløs Tilkobling er koblet til..

2. Om ikke "Reparer Tilkoblingen"

Mulig?

Lenke til kommentar

Er det slik at hvis du åpner en internettside så regnes dette som en "handling" slik at du kjøper deg nye 8 timer?

Hvis så skulle være er det jo bare å lage en "AT" jobb som kjører opp IE og laster defaultsiden og etterpå dreper IE prosessen. Du kan evt. scheduele en jobb som kjører en bat fil hver 6 time eller lignende. Feks (pseudokode).

Schedule -> hver 6 time -> kjør uplink_check.bat:

Åpne IE -> Side http://www.vg.no -> steng IE

Er ikke så smidig, men det vil vel funke...

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Er det slik at hvis du åpner en internettside så regnes dette som en "handling" slik at du kjøper deg nye 8 timer?

Hvis så skulle være er det jo bare å lage en "AT" jobb som kjører opp IE og laster defaultsiden og etterpå dreper IE prosessen. Du kan evt. scheduele en jobb som kjører en bat fil hver 6 time eller lignende. Feks (pseudokode).

Schedule -> hver 6 time -> kjør uplink_check.bat:

Åpne IE -> Side http://www.vg.no -> steng IE

Er ikke så smidig, men det vil vel funke...

*Tronaldo*

Hmm, ja.. Kan tenke dette skal funke ;)..

Så da bør .bat filen se slik ut tenker jeg?

start iexplore.exe

Men hvordan kan jeg få .bat til å slå den av?=)

Lenke til kommentar
Enkelt!

Du laster bare ned kill.exe som er en prosesskiller og mekker det sånn at den killer iexplore.exe...

Hvis du trenger PIDen til IE for å kille den har du problemer - den får jo som regel ikke samme PID 2 ganger på rad...

*Tronaldo*

Tja, kan jo teste å laste ned Kill.exe en eller annen plass :)

Så tester jeg ;)

Lenke til kommentar

Kan jeg for eksempel lage en HTML fil som sier att den skal slå seg av etter att den er åpnet..

?? Noen som vet om dette kan kodes i en HTML fil ??

Å så lage en bat fil som sier-> start iexplore.exe C:\Documents and Settings\**\Mine dokumenter\KILL.html

??? :hmm::hmm:

EDIT:

For eksempel att HTML scriptet ber pc'en sende [ALT]+[F4] sånn at vindut lukkes?

Eller en annen måte!:)

Endret av Mellet
Lenke til kommentar

DOH!

Da må du scripte litt for å finne PIDen og sette denne i en variabel for hver gang.

Det finnes en tool som heter ps.exe som gir prosesslista i dos som du kan bruke for å plukke info fra. Skriv ps.exe resultatet til en fil og let i filen etter iexplore.exe for deretter og hente verdien til den under PID (for en forklaring!) Da kan du sette den som en variabel og bruke kill %ie_prosess% - dette burde funke...

*Tronaldo*

EDIT: Denne forklaringa burde jeg få en premie for! Makan til dårlig forklaring...

Endret av *Tronaldo*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...