Gå til innhold

Produseres det ikke nye CRT skjermer?

arna

Anbefalte innlegg

Jeg ser på komplett og mange andre leverandører og der finner jeg de absoullt dyreste CRT skjermen til 2300,- liksom. Og disse er gjerne fra i januar senest så lages det ikke flere eller hva skjer liksom ? Med tanke på at CRT er bedre på høyere oppløsning og responstid og spill sies det hvor kan jeg finne disse? Evt tips til bra CRT skjermer 17"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre har de fleste (og også de beste) produsentene av CRT skjermer sluttet å produsere dem. Du er ikke den eneste som fortviler over dette. Jeg har prøvd å skaffe meg en skikkelig kvalitets CRT i ganske lang tid nå, og bestilte en ganske god 21" Sony skjerm for et par uker siden, bare for å finne ut at den ikke kunne leveres lenger.

CRT er foreøpig bedre på bl.a. spilling, noe som er grunnen til at jeg gjerne vil ha en CRT et par år til før lcd kommer opp på hva jeg synes er et akseptabelt nivå. Bare synd jeg ikke greier å skaffe en...

Kanskje vi burde startet en forening for CRT tilhengere ;)

Lenke til kommentar

Da kan vi kanskje hjelpe hverandre =] Ser etter en CRT til konkret spilling jeg også .. Har du noen gode idèer anngående slike skjermer da? Har lest litt på anandtech og tomshardware, der driver de en del med slike benchmark tester på CRT skjermer for hardcore gamere.. der bør du ta en titt

Lenke til kommentar

Det produseres fortsatt CRT-skjermer, og det er lenge til ingen produserer disse lenger. Tingen er bare den at CRT har blitt et nisjeprodukt, som i stadig mindre grad selges gjennom vanlige mainstream-kanaler. CRT-ene som produseres er også høykvalitetsskjermer til de som er villige til å betale mye forde de tror eller vet at de ikke kan bruke LCD enda.

Lenke til kommentar
Det produseres fortsatt CRT-skjermer, og det er lenge til ingen produserer disse lenger. Tingen er bare den at CRT har blitt et nisjeprodukt, som i stadig mindre grad selges gjennom vanlige mainstream-kanaler. CRT-ene som produseres er også høykvalitetsskjermer til de som er villige til å betale mye forde de tror eller vet at de ikke kan bruke LCD enda.

Har du tips om noen "kanaler" da som har et større utvalg?

Lenke til kommentar

arna: Har du en link til den CRT-delen på tomshardware?

enden: Jeg er også interessert i å vite om disse "kanalene", har lett etter CRT lenge nå...

EDIT: Har forresten sett litt på Viewsonic p225f nå, den ser jo ikke så verst ut, kom ganske godt ut i en test på tomshardware. Selv om testen er 2 år gammel så kom den godt ut blandt andre gode skjermer i samme klasse.

Endret av MrCrool
Lenke til kommentar

Alle dataforhandelere kan skaffe deg CRT-skjermer...

Alle som er på utkikk etter high-end CRT bør se på LaCie sine, sitter selv

på en electron22blueIV og er kjempe fornøyd. 1600x1200 i 100hz er digg.

Rent fargemessig er dette en av markedets beste.

19" koster ca kr 4500

22" koster ca kr 7000

Ellers kan man gjøre gode bruktkupp på CRT.

Lenke til kommentar

kvikks: En link til hvor de kan skaffes hadde ikke vært så dumt :roll:

EDIT: kvikks: Jeg ser de anbefaler 85hz i 1600x1200, hvordan synes du kvaliteten er på 100? Hvordan er skarpheten på desktop og tekst på den skjermen? SYnes det er viktig at de er gode på både tekst og i spill.

Endret av MrCrool
Lenke til kommentar

Ja, tror det blir lenge til CRT evt. blir faset helt ut. Det som vil skje er trolig at CRT blir et entusiast-produkt for de som har helt klare krav i forhold til sitt bruksmønster. Ulempen med dette er som tidligere nevnt i tråden: høyere priser og litt vanskelig tilgjengelig.

Er selv også litt i tvil hva jeg skulle gjort dersom min nåværende CRT skulle ryke. Satse på en virkelig dyr CRT eller ta til takke med en LCD som ennå ikke 100% oppfyller mine krav? :shrug:

Lenke til kommentar
kvikks: En link til hvor de kan skaffes hadde ikke vært så dumt :roll:

EDIT: kvikks: Jeg ser de anbefaler 85hz i 1600x1200, hvordan synes du kvaliteten er på 100? Hvordan er skarpheten på desktop og tekst på den skjermen? SYnes det er viktig at de er gode på både tekst og i spill.

http://www.officeline.no/ bla

vi handler hos http://www.raaness.no

Ellers kan alle dataforhandlere skaffe... bare å spør det.

Den er sylskarp i 100hz... Jobber med trykksaker så viktig at skjerm viser alt

helt korrekt. Hvordan den fungere i spill vet eg ikkje, spiller svært sjeldent, og

når er det gode gamle spill som ikkje krever voldsom grafikk.

Er du nærheten av et designbyrå, trykkeri etc er det bare å stikke innom å høre

om de har en slik skjerm du kan se på... Stor sannsynlighet for det, den er

nærmest blitt en industristandard.

Lenke til kommentar
19" koster ca kr 4500

22" koster ca kr 7000

Du må nok slenge på et par tusenlapper på den prisen, 22" koster litt over 9000 på den linken du gav. Viewsonic p225f som de hadde var også rundt 2000 kroner dyrere enn de fleste forbrukerutsalgene jeg har sett.

De fleste her på forumet regner jeg med er vanlige forbrukere som ser etter en skjerm til vanlig desktop applikasjoner og spilling.

Men synd den skjermen ikke kostet bare 7k, da hadde jeg sansynligvis kjøpt den.

Lenke til kommentar
19" koster ca kr 4500

22" koster ca kr 7000

Du må nok slenge på et par tusenlapper på den prisen, 22" koster litt over 9000 på den linken du gav. Viewsonic p225f som de hadde var også rundt 2000 kroner dyrere enn de fleste forbrukerutsalgene jeg har sett.

De fleste her på forumet regner jeg med er vanlige forbrukere som ser etter en skjerm til vanlig desktop applikasjoner og spilling.

Men synd den skjermen ikke kostet bare 7k, da hadde jeg sansynligvis kjøpt den.

OfficeLine er ikkje spesielt billig, eneste eg kom på som har de i listene, bruker

selv leverandører som kun levere til bedrifter.

Men det er bare å høre med andre butikker, har selv sett denne skjermen nedi

kr 7000.. Mulig det var kampanje eller noe, er en stund siden..

Er er en annen leverandør;

http://www.topnordic.no:8080/journalen/Com...Info.jsp?page=3

Vet ikkje om disse selger til privatpesoner, før var de iallefall kun bedrifter...

Lenke til kommentar

kvikks: De fleste av oss har ikke muligheten til å kjøpe gjennom bedriftsforhandlere. Regner med du skaffet den skjermen gjennom firmaet ditt, derfor får du kjøpt den uten moms. Da blir prisen ca. 7000. Stiller seg litt annerledes for deg da.

Ingen som aner hvor man kan få kjøpt LaCie skjermer for vanlige folk?'

EDIT: kvikks: kan man ta av den skjermen/"hooden" på den LaCie'en?

Endret av MrCrool
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...