Gå til innhold

Sette opp nettverk i AD

ferik

Anbefalte innlegg

På bedriften jeg jobber på skal vi gå over fra windows NT domene til windows 2003 med AD, men det er noen ting jeg ikke helt har klart å fjerne i når man logger seg på domenet...

Den mest irriterende tingen er når man logger seg på med en xp maskin, så skal den appsolutt ta den tour saken, går ikke ann å fjerne den i group policy.

Vil også gjerne fått fjerna den hunden når man skal søke etter filer, og få avansert søking.

Også skal mine dokumenter overføres til en hjemmemappa kobler seg opp, m:, fungerer veldig fint i windows xp men ikke i 2000

har også problemer med å få fjerna programmer mappa i start menyen, har satt i gp at den skal fjerne alt, men den fjerner alt bortsett fra de brukerbaserte programmene i menyen

håper noen kan hjelpe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk Ghost .

Legg inn xp på en maskin, fjern alt av ting du ikke vill ha, og gjør nødvendige innstilllinger.

f.eks det med mine dokumenter. Høyreklikk på mine dokumenter, så gå til mål.

Her setter du den delte mappen du vil at den skal koble seg opp mot.

"p:\mine dokumenter"

sørg for at alle brukerene har det samme sharet, der vil si at alle brukernes hjemme området ligger mappet opp mot p:\

Bruk sysprep til og fersegle den.

Pump dette ut på de makinene du vill.''

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

løysning på "tour-saken":

Regner med at du bruker GPOE (Group Policy Object Editor). Isåfall finn du moglegheit for å slå av den "rundturen" under "User Configuration - > Administrative Templates -> System -> Don't display the Getting Started welcome screen at logon"...

Lenke til kommentar

Fra MS Knowledgebase:

How to Suppress the Windows Tour Prompt in Windows XP

How To Configure the Search Companion in Windows XP

How To redirect My Documents to the home directory

Usikker på om Programs under Start Menu kan fjernes i det hele tatt.. Noen av disse greiene er hardkodet i Windows, og det suger. Prøv å fjerne den både fra brukerens profil og All Users-profilen og se om den forblir borte etter en reboot.

Ikke alt av Windows-innstillinger kan settes i GPOer. Her er en workaround for innstillinger som ikke settes i GPO: Logg inn som en vanlig bruker på pcen dere skal bruke som utgangspunkt for image, sett innstillingene du ønsker, kopier denne brukerens profil til Default User, ta image.

Endret av Tofustew
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Lurt å gjøre det med ghost. :thumbdown:

Da må du bare gå rundt på alle maskinene å forandre netbios navnet, samt melde klientene ut av domenet og inn igjen slik at de får en unik sid kode fra serveren.

Lenke til kommentar

fungerer fint med ghost, hvis man bruker sysprep, da kan du stille det inn slik at maskinen mister sin id, og kan logge den inn i domenet helt i begynnelsen når maskina starter

bruker deploy center her, fungerer egentlig mye bedre enn norton ghost...

men problemet mitt å gjøre noen instillinger på et image, også gå ut i verket for å installere på alle maskinene, er at det vil ta utrulig lang tid, og på mange maskiner går ikke det ann å gjøre, for de står i produksjons oppgaver, og kan ikke være ute av funksjon så veldig lenge, så det hadde vert veldig mye enklere hviss jeg hadde fått alt sammen til å klappe med et script eller noe sånt

Lenke til kommentar
men problemet mitt å gjøre noen instillinger på et image, også gå ut i verket for å installere på alle maskinene, er at det vil ta utrulig lang tid, og på mange maskiner går ikke det ann å gjøre, for de står i produksjons oppgaver, og kan ikke være ute av funksjon så veldig lenge, så det hadde vert veldig mye enklere hviss jeg hadde fått alt sammen til å klappe med et script eller noe sånt

Jeg er redd du er fucked hvis maskinene er rullet ut før alle innstillingene var på plass. Reklamen ljuger, ikke alt kan settes med GPOer. :thumbdown:

Men! Mye kan berges! :thumbup: Du kan lage script knyttet til GPOer som setter registry-verdiene, eller lage egne ADM-filer der du definerer egne policyer som kan spres med GPOer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Alle innstillinger som du kan gjøre på en klientmaskin kan du gjøre via GPO.

Der er 609 nye innstillinger i de nye ADM filene til XP SP2 i tilleg til de litt over 800 hundre fra før, men de er viktig å bruke de rett ADM filer. Du kan hente de fleste ADM filer du trenger på MS sine sider.

Lenke til kommentar

Jeg har hentet alle de adm filene som er på ms sine sider, men hvis noen vet om noen andre plasser det går ann å få tak i adm filer, så tar jeg gjerne imot råd. jeg har prøvd å lage en adm fil som retter på tour problemet, men den ser ikke ut til å fungere :(

Det er heller ikke så lett å lage en adm fil, når jeg ikke vet kor i registeret jeg skal rette på problemet

for å fjerne tour'en har jeg lest på microsoft sin side at hvis man går inn i registeret på HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Tour og setter verdien på runcount til 0 skal den ikke vises, men....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...