Gå til innhold

kritiser carteblanche.net - fullmaktens dagbok

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig behagelig og pent design, liker atmosfæren. :)

En ting i header jeg hang meg oppi, den rundingen som er kuttet. Det virker som det mangler en sirkel der det er kuttet ut i header. Først trodde jeg siden ikke var ferdig loadet, og det virket litt unaturlig da den ikke var det.

Lenke til kommentar

Takker for alle tilbakemeldinger så langt! :w00t:

Jeg har forsøkt å gjøre noen endringer i det siste, men jeg støter stadig vekk på problemer. Nå følger sida innholdet ned i Firefox, men selve side-bakgrunnen stikker ut over headeren (IE). Sida treffer heller ikke helt bunnen i Firefox.

Hvis noen vet hvordan jeg kan få ordnet dette, samt dette med oppblåst meny (IE), ville jeg satt stor pris på det.

Lenke til kommentar

Jeg kom på en ting.

Finnes det ikke et PHP script som jeg kan legge inn i <head> elementet, hvor det sjekker hvilken nettleser brukeren har, og velger stilark etter det? Har nemlig så store problemer (uventet? neppe) med IE, at jeg ikke finner ut av det ved bruk av samme metode for hver browser.

Lenke til kommentar
Jeg kom på en ting.

Finnes det ikke et PHP script som jeg kan legge inn i <head> elementet, hvor det sjekker hvilken nettleser brukeren har, og velger stilark etter det? Har nemlig så store problemer (uventet? neppe) med IE, at jeg ikke finner ut av det ved bruk av samme metode for hver browser.

Bruk heller !important i CSS. Sett important på alt IE tolker feil, angi så

helt vanlig det som IE skal forholde seg til.

IE tar ikkje hensyn til !important.

PoleCat har en artikkel om dette i sin blog

Lenke til kommentar

Takker masse for rask respons!

Jeg begynner å få menyen til å se brukbar ut i IE. Mangler bare at hovereffekten fyller hele a elementet i IE. Husker at du hadde en artikkel om det, PoleCat. Leter på paradoxia nå.

EDIT: Fant artikkelen.

Endret av prøvekanin
Lenke til kommentar

En veldig oversiktelig og behagelig side. Jeg synest den var veldig fin. En ting du gjerne kan fikse. Nederst på siden har du mulighet til å velge mellom nye og gamle innlegg:

Nyere ( | 1 | 2 ) Gamlere

Ville bøyd gammel litt annerledes :roll:

Men det er jo bare småplukk, stilig side :)

Lenke til kommentar

Jeg syntes også denne var veldig bra....likte godt fargevalg og generelt det at designet er veldig "rolig". Det blir behagelig for en blog. Om jeg skal kritisere noe så må det være som som nevnt før at designet ikke akkurat er revolusjonerende. Men på den annen side, if it ain't broke why fix it. :)

Cobos

Lenke til kommentar

Må innrømme at det første som slo meg var at den ligna veldig på mi eiga side, men skal ikkje trekke den for langt her, sida eg neppe kommer så langt.

Men altså - "browserlinkane" er så godt som heilt like, menyinndelinga og oppsettet der er veldig veldig likt.

Riktignok er det et veldig enkelt og masse brukt oppsett, men eg meiner at man får ikkje ei side så lik uten å ha sett en "orginal" først.

Men - eg tør ikkje gå vidare med min mistanke uten at det er andre enn meg (og Mr.Berg) som reagerer.

Lenke til kommentar
Må innrømme at det første som slo meg var at den ligna veldig på mi eiga side, men skal ikkje trekke den for langt her, sida eg neppe kommer så langt.

Men altså - "browserlinkane" er så godt som heilt like, menyinndelinga og oppsettet der er veldig veldig likt.

Riktignok er det et veldig enkelt og masse brukt oppsett, men eg meiner at man får ikkje ei side så lik uten å ha sett en "orginal" først.

Men - eg tør ikkje gå vidare med min mistanke uten at det er andre enn meg (og Mr.Berg) som reagerer.

Virker på meg som at du prøver å dra igang noe du ikke har grunnlag for å dra igang her....

Har du noe grunnlag for å si at det er din "orginale" side han muligens har tatt litt inspirasjon fra?

Virker på meg som dette bare er sure oppstøt fordi noen valgte å legge menyen innefor en firkant på venstre siden... slik det er på herlig.net :thumbdown:

edit typo. la til litt også

Endret av joffar
Lenke til kommentar

Hmm...

Ønsker egentlig ikke å dra dette noe videre, men jeg hadde faktisk ikke sett sida til Arve før jeg lagde min, noe jeg har sagt før. Greit, jeg hadde sett flere sider på nettet som brukte denne typen oppsett, noe som bekrefter at det er et vanlig et.

Jeg er enig i at det ikke er et revolusjonerende design, men det var heller ikke meningen. Ville ha noe pent som funket.

Men jeg, for min del, ønsker ikke å dra dette videre.

Endret av prøvekanin
Lenke til kommentar

Det jeg ville prøvd md headeren var å trekke den venstre siden av sirkelen litt ned mot "Kategorier". Mulig denne ubalansen vil fikse inntrykket av ubalanse som er der idag ( :confused: )

Som nevnt flere ganger vil ikke trådstrater ha en diskusjon om likheter med andre sider her. Ta det på PM hvis dere har noe viktig å si.

Lenke til kommentar
*masse tekst*

Eg prøvde ikkje å dra i gang noke som helst, men eg fortalte korleis eg reagerte. Ingen reagerer på slikt uten at der er en grunn.

Hmm...

Ønsker egentlig ikke å dra dette noe videre, men jeg hadde faktisk ikke sett sida til Arve før jeg lagde min, noe jeg har sagt før. Greit, jeg hadde sett flere sider på nettet som brukte denne typen oppsett, noe som bekrefter at det er et vanlig et.

Jeg er enig i at det ikke er et revolusjonerende design, men det var heller ikke meningen. Ville ha noe pent som funket.

Men jeg, for min del, ønsker ikke å dra dette videre.

Må nesten stole på deg da.

Uansett - eg er enig, vi ønsker ikkje dra dette vidare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...