edyrli Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg prøver og koble meg til en Telnet server. Prøver og sende kommandoen "stopHotRoller" I praksis fungere dette slik: *Kobler meg til telnet på 192.168.42.3 *Skriver kommandoen stopHotRoller *Disconnecter og lukker telnet igjen Prøver og lage et VB prgram som gjør dette for meg. Hvis jeg prøver med følgende: Winsock1.RemoteHost = "192.168.42.3" Winsock1.LocalPort = 23 Winsock1.Connect Winsock1.SendData "stopHotRoller" Winsock1.Close Får jeg: Wrong protocol or connetion state for the requested transaction or request Hvis jeg kjører Winsock.state får jeg code 9 - Error. Har jeg tenkt allfor lett? Noen gode ideer? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Du kan ikke sende data før du er koblet til. Koden din prøver å koble til, men du sender data før den rekker det. Slik skal det gjøres: Private Sub Form_Load() Winsock1.RemoteHost = "192.168.42.3" Winsock1.LocalPort = 23 Winsock1.Connect End Sub Private Sub Winsock1_Connect() Winsock1.SendData "stopHotRoller" Winsock1.Close End Sub Lenke til kommentar
edyrli Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Oi! Ser det!! Kjempegreier. Hadde også noen problemer med og connecte. Så hvis jeg bruker: Winsock1.Connect "192.168.42.3", "23" i stede for: Winsock1.RemoteHost = "192.168.42.3" Winsock1.LocalPort = 23 Så gikk det også fint Takk skal du ha... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå