mutamata Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 noen her som vet om noen bra franske filmer? Lenke til kommentar
moray Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Den fabelaktige Amelie fra Montmartre (Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain) synes jeg er bra. Kommer ikke på flere akurat nå. Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 takk for svar... men jeg har sett de. noen andre bra filmer? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 "Betty Blue" er meget bra! (Vil overhodet ikke anbefale Taxi 2 hvertfall: platt og dårlig humor iblandet en helt avskyelig dårlig historie.) Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 "Le Charme discret de la bourgeoisie" av Bunuel er vel en av de festligste filmene jeg har sett Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Jean-Pierre Melville Jean-Luc Godard François Truffaut Luc Besson Er vel de franske regissørene jeg har hørt mest om, har desverre ikke sett noe fra de tre først nevnte. Men har veldig lyst. (Selv om jeg er veldig skeptisk på François Truffaut, tviler han er noe særlig for meg) Endret 2. desember 2004 av Scarface^ Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jean-Pierre MelvilleJean-Luc Godard François Truffaut Luc Besson Er vel de franske regissørene jeg har hørt mest om, har desverre ikke sett noe fra de tre først nevnte. Men har veldig lyst. (Selv om jeg er veldig skeptisk på François Truffaut, tviler han er noe særlig for meg) Begynn gjerne med The 400 Blows/Quatre cents coups, Les (1959). Kan vel sies å være den mest tilgjengelige filmen av Truffaut. Liker du ikke denne, liker du ikke Truffaut. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har'ke satt meg inn i fransk film enda jeg. Sett veldig lite. Men av kjente franske regissører så nevnte ingen Robert Bresson. Filmene hans har lenge lidd av stor utilgjengelighet, men det bedrer seg. Han er muligens nokså sær, men jeg hørte at Au Hasard Baltazhar skulle være svingod og ikke helt i feil ende av særhetsskalaen. Men jeg vet ikke. Noen som har sett den? Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (Vil overhodet ikke anbefale Taxi 2 hvertfall: platt og dårlig humor iblandet en helt avskyelig dårlig historie.) Treern er verre faktisk. Léon er en godfilm som i hvert fall har fransk regissør. Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 BAJSE MOI Helt klart en vinner Lenke til kommentar
dot_ Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har'ke satt meg inn i fransk film enda jeg. Sett veldig lite. Men av kjente franske regissører så nevnte ingen Robert Bresson. Filmene hans har lenge lidd av stor utilgjengelighet, men det bedrer seg. Han er muligens nokså sær, men jeg hørte at Au Hasard Baltazhar skulle være svingod og ikke helt i feil ende av særhetsskalaen. Men jeg vet ikke. Noen som har sett den? Ja. Vil anbefale deg å gjøre det samme. Filmen vil være med deg resten av livet. Glemmer aldri sluttscenen. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 de fortapte barns by og delikatessen og rififi og bob le flambeur Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 The nest (Nid de guêpes) ganske kul action film, han som kjører taxi i taxifilmene er med Brotherhood of the wolf grei nok film om noen som jakter på noe de tror er varulver Lenke til kommentar
Musty Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 yamakazi er grei underholdnign, om det ikke er en bra film... wasabi er også ganske morsom. begge er laget av Luc Besson, samme kis som laget taxi filmene. Asterix filmene (både tegnefilmene og de "reelle" filmene) er jo også ganske bra Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Le Retour de Martin Guerre :!: Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Le Retour de Martin Guerre :!: Uff og uff... Mareritt! *Frysninger* Fransklaerere er onde! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (Vil overhodet ikke anbefale Taxi 2 hvertfall: platt og dårlig humor iblandet en helt avskyelig dårlig historie.) Treern er verre faktisk. Léon er en godfilm som i hvert fall har fransk regissør. toern var da iallefall fremdeles morsom... det eneste morsomme med 3'ern var å høre "Sly2 Stallone prøve fransken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå