Gå til innhold

PC til tv'en?

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe meg en egen PC til å koble til TV'en, men er ikke sikker på om jeg bare skal ta det billigste av hk og cpu som finnes og sette samme, som er kompitabelt med hverandre da seff, eller bare kjøpe en barebone.

noen som har noen tips til hva som er greiest? og/eller hvilke deler som er greie å putte sammen?

tenkte hvis jeg kjøpte alt det billigste av deler å putte det inn i denne

takker for alle svar :D

Endret av Bull_Dogg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Då ville eg gått for ein Barebone, dei er fine stove-PCer. Men ikkje putt i støvsugarane til nVidia :p Keep it quiet.

Om den ikkjs skal brukast til meir enn musikk og film er det ikkje nødvendig å bruke store summar på kraftig hardware.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

går utfra at det er for DVD titting i hovedsak du ønsker det.

Få micro ATX kort med interngrafikk har MPEG2 decoder , så da bør du ha et Radeon 9200 - 9250 kort å sette i, da klarer du deg med 256 ram. Pass bare på at du får et vifteløst

Evntuelt kan du bruke et via M10000 mini-itx kort, du bør da ha 512 ram, samt at du bør skirte den 40x40 mm vifta på via kortet, bråker noe forferdelig. Gir utmeket DVD avspilling.

Skal du ta opp fra TV, så trenger du et tv kort med gode opptaksmuligheter i 720 x 480

når det gjelder kabinettet vet jeg ikke støynivået på det. så kan ikke si noe om det.

For tro meg støyer pc'en mye så blir du å gå rundt å irritere deg.

Støysvake komponenter jeg kan anbefale:

80 mm kabinettvifte

Socket A kjøler

hardisker , samsung, seagate

strømforsyning

Lenke til kommentar
tror ikke det HKet støtter Sempron.....

det er jo socket A så det burde passe sammen

heldig med den

http://www.msi.com.tw/program/products/mai...?UID=611&kind=1

... er ikke gitt at så gamle HK støtter Sempron... om det så er socketA

f.eks dette:

http://www.msi.com.tw/program/products/mai...?UID=411&kind=1

er socket A men ikke støtte for sempron

Endret av JEG76
Lenke til kommentar
Hovedkortet er greit nok, passer med sempron, skjermkortet kjenner jeg ikke, vel sverger selv til ATI i den prisklassen, 128 mb minne er lite hvis du skal bruke XP, da bør du ha 256

Liker nVidia best jeg. Hadde det før, byttet til ATI for noen uker siden. Må si jeg likte oppsettet til nVidia noe bedre. Lettere å bruke blandt annet, men det er jo smak å behag selfølgelig.

EDIT: Leif

Endret av Bull_Dogg
Lenke til kommentar
Den billigste løsningen i forhold til pris idag er vel Antec Aria + et m-ATX hovedkort. Tenker jeg kommer til å gå for det @ s939 utpå nyåret, men du kan jo bare sette inn et Socket A HK osv.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16892 :love:

det kabbiset der va jo noe dyrere enn det jeg hadde foreslått da, synter det va noe tøffere også det jeg hadde tenkt på :p noe mer harry også kanskje :p

men absolutt et bra forslag.

hadde i grunnen tenkt meg socket A siden det er det billigste på markedet for tide, pluss at jeg finner ingen micro-ATX til s939...

en grunn til er at jeg har socket A fra før av i den datan jeg skal kjøre spill på. Har en XP-2200+ i den som jeg er MEGET fornøyd med.

hadde liksom kanskje tenkt på å se om jeg fant en brukt xp-2800+ eller no å bruke i "game" pc'n å putte 2200+'n i den som ska stå på TV'n.

eller muligens kjøpe en XP-2400-M.

HK'et er rett å slett ett fett, kan være hva som helst, bare det helst er socket A. kan være et hvilketsomhelst merke. men må være micro-ATX. tror ikke det er plass til vanlig ATX i den Q-Techen jeg har foreslått.

Skjermkort kan også være hva som helst, men MÅ ha TV-ut funksjon. Og helste litt kvalitet på TV-ut funksjonen.Kanskje også nVidia, synes dere menyer er så greie å bruke. Har et gammalt Diamond Viper kort med TV-ut på som ikke akkurat er til å skryte av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...