Gå til innhold

6600 Gt VS 6800 LE Vs 9800 PRO

orjanj

Anbefalte innlegg

Jeg legger til det du sa først i tråden, for ordens skyld:

ATi har i alle år vært bedre på bildekvalitet enn nVidia (ut fra alle artikler jeg har lest om skjermkort de siste 5 årene). Dersom det har forandret seg med 6xxx-serien til nVidia, så må noen gjerne korrigere meg.

Her viser det nettopp hva din misoppfatning går ut på. Nvidia sitt "problem" var optimaliseringer på 5xxx serien som gikk utover enkelte spill. Hvilke artikler du har lest de siste 5 årene som sier at de har vært dårligere på kvalitet er utenfor min fatteevne. Men det er mulig du bare leste artikler i perioden som 5xxx kortene var på markedet? Det er slik jeg, med beste velvilje, kan tolke dette utsagnet. Ellers så er det godt mulig at du rett og slett bare tok munnen for full.

Siden situasjonen er en annen med 6xxx kortene, så gjorde jeg nettopp det du oppfordret til, nemlig kommenterte det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom du skal ha det til at trådstarteren gjør et dårlig valg ved å velge Radeon 9800 Pro, så er det vel du som sprer feilinformasjon?

Det er vel ikke riktig at 9800 Pro er et dårlig valg nei. Likevel mener jeg selv at i denne klassen er det nvidia som har overtaket foreløpig. Med default klokkehastighet er vel 6600GT det beste kortet (og bildekvaliteten er vel ganske så lik) mens 6800LE har potensiale til å bli et kjempekort med softmodding. Du vil jo ikke være garantert men de fleste ser ut til å klare minst 12 pipelines. Selv ville jeg gått for 6800LE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...