SHU Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Skal ha meg bærbar med widscreen. Prisleie 15 - 20 tusen. 15,4 " 512 ram, med en ledig plass harddisk min 5400rpm 30Gb holder for meg. Bra skjerm Solid maskin ikke for tung bra batterilevetid DVD brenner Noen anbefalinger? Har lurt litt på en Dell 8600c men synes den ser tung og klumpete ut. Lenke til kommentar
Telesaint Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Sitter nå på min, ja, 1 uker gammel Toshiba M30X118 og kan gjerne komme med en kort oppsummering av hva jeg syns om maskinen... FANTASTISK Holder det eller vil du ha en fyldigere beskrivelse? Jeg skulle egentlig ha meg en Komplett Bærbar, den man setter sammen selv fordi jeg er skikkelig kresen på hva maskinen min inneholder. Men så fikk jeg se denne ute på Lefdal (Elkjøp har den også). Fyttikatta så RÅ denne skjermen er. Standard LCD skjermer har en noe, tåkete skjer over seg. Denne Toshiba skjermen er noe som heter UltraBrite hvis jeg ikke tar helt feil. Den er sinnsyk til å se film på og arbeide med vanlige Win programmer er utrolig behagelig. Eneste jeg savner er raskere harddisk, 512MB mer minne og anderledes optisk drev i den. HVORFOR? JO FORDI DENNE MODELLEN : MATSHITA DVD_RAM 820S er EN AV DE EKSTREMT FÅ DREVENE DU IKKE KAN GJØRE SONEFRI. DETTE hadde vært et ankepunkt når jeg kjøpte den og hadde muligens valgt en annen, for nå kan jeg kun se SONE 2 ELLER SONE 1 filmer, det må velges fra starten av.... Noen guttaboys på http://forum.rpc1.org/portal.php holde på å jobber med en ny Firmware, men de har gjort det i over et år og den er vist vanskelig, VANSKELIG å gjøre sonefri....ingen av den "vanlige" softwaren gjør den sonefri heller....den er LÅST, punktum. Egenskaper - TOSHIBA SATM30X118 Prosessortype Intel Pentium M 735 Prosessorhastighet i GHz 1.70 Minne i MB 512 Maksimum minne 2048 Cache i Kb 2048 Hardisk kapasitet i GB 60 Harddisk hastighet i rpm 4200 Lydkort Realtek ALC250 (on board) Type grafikk kort ATI MOBILITY RADEON 9700 Grafikkminne i MB 64 TV-ut tilkobling Ja Medfølgende modem Analog (56k) Kombinert eller separat DVD/CDRW Kombinert CDRom hastighet 24 DVD hastighet 8 CDR/RW hastighet 16x, 4x DVD/RW hastighet 4x DVD-R, 2x DVD-RW, 2.4x DVD+R, 2.4x DVD+RW, 2x DVD-RAM Diskettstasjon Nei Minnekort leser Ja 6-i-1 Skjermtype TFT WXGA Maksimal oppløsning på skjerm 1200x800 Størrelse på skjermen i tommer 15.4 Antall PCMCIA 1 Antall USB 2 3 Antall FireWire (IEEE 1394) 1 S-VHS tilkobling Ja Infrarød port Ja Annen tilkobling 6-in1 Bridge Media Adapter (supports SD Card, SmartMedia, Memory Stick, Memory Stick Pro, MultiMedia Card, xD-Picture Card) Medfølgende operativsystem Windows XP Home Edition Programvare inkludert Toshiba utilities and drivers, online user manual, Toshiba ConfigFree, Sonic Record Now, InterVideo WinDVD, Batteritype Li-ion Brukstid i minutter 240 Muspekerutstyr Touch pad Vekt i kg uten emballasje 3.1 Høyde i cm 3 Dybde i cm 27.50 Bredde i cm 36.5 Endret 2. desember 2004 av Telesaint Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Skal ha meg bærbar med widscreen.Prisleie 15 - 20 tusen. 15,4 " 512 ram, med en ledig plass harddisk min 5400rpm 30Gb holder for meg. Bra skjerm Solid maskin ikke for tung bra batterilevetid DVD brenner Noen anbefalinger? Har lurt litt på en Dell 8600c men synes den ser tung og klumpete ut. Vel, da må jeg bare si deg at HP Compaq nx7010 er perfekt for deg. Har denne selv, og er helt utrolig fornøyd med den. Testet av barbara.no - http://barbara.no/art.php?artikkelid=6489 512 MB ram, med ledig plass. 60 GB harddisk plass 1680x1040 oppløsning, med veldig bra bilde. Soldig bygget, uten noen knirkete deler. Ikke no plastikk-tull på lokket. 2.9 kg, veldig tynn. oppgitt 5 timers batteritid, sitter og spiller NFSU2 i noen timer ihvertfall. DVD-brenner er det og, dog bare DVD+R Les mer på den testen. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Skal ha meg bærbar med widscreen.Prisleie 15 - 20 tusen. 15,4 " 512 ram, med en ledig plass harddisk min 5400rpm 30Gb holder for meg. Bra skjerm Solid maskin ikke for tung bra batterilevetid DVD brenner Noen anbefalinger? Har lurt litt på en Dell 8600c men synes den ser tung og klumpete ut. Anbefaler deg Dell Inspiron 8600 dersom skjerm er viktig for deg. Du finner ikke bedre skjerm. Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 http://www.dinside.no/php/art.php?id=109157 Hvorfor kjøpe denne? : Den er av betydelig bedre kvalitet enn alle de overnevnte. da snakker jeg om design, materiale og tastatur.....OG IKKE MINST : skjermen. du kan jo se i den testen hva dinside.no sier om skjermen og pcèn. den er 10 ganger bedre enn alle andre skjermer på markedet når det gjelder visning av media som film (dvd), bilder og er fantastisk å ha med seg på skolen... ALLE skryter over hvor fin skjerm det er på den. Når det gjelder det siste som står i den testen av PB R7720 (HR) så stemmer det at når jeg fikk maskinen så bråkte viften en del. Men Packard Bell holdt ord og introduserte en update som fikset problemet kurant. sitter i forelesningssal uten en pip. Altså eneste grunn jeg kan se for at du velger Dell maskinen over denne er at du VIRKELIG trenger all den ekstra plassen på skjermoppløsningen. Jeg har i flere år nå drevet md webdesign og lignende og har klart meg fint med først 1024x768 og nå denne herlig 1200x800 Diamondview skjermen. for å si det sånn: ingen av de andre nevnte skermene kan konkurrere med Diamondview skjermen når det gjelder ren nytelse i bruk. Lenke til kommentar
Telesaint Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Nå liker jo alle å mele sin egen kake og skryte av ting de allerede har brukt mye penger på hehe, men her goes. - Toshibaen min har samme skjerm tom PackardBell maskinen... - Jeg liker ikke designet på PackardBell maskinen (80 talls) - Min har bedre skjermkort. 9700 kontra 9600 - Toshiba har nå bedre serviceavtale enn de hadde før, denne gang med INFOCARE MEN Packarden har bedre onboard mus/museknapper. Klikk HER for mer bilder av Toshiba'en Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Nå ville ikke jeg hatt verken en Toshiba eller en Packard Hell dersom jeg fikk kastet den etter meg meg bruksanvisning og bæresele. For det første kjøper du disse på Elkjøp eller Expert ol, som ikke har den fjerneste anelse om hva de selger og iallefall ikke gir det support. For det andre har de en lei tendens til å pakke maskinene full av masse jalla-programvare som minner mest om spyware. Type Packard Hell service steal your bandwith.exe. Dette er programmer som er preinstallert og kan faktisk være vanskelig og fjerne, og gjerne knyttet til knapper på maskina. For det tredje er det meget vanskelig å oppgradere/konfigurere/modde maskina selv. De har gjerne loddet prosessor fast til HK, gjort Ram utilgjengelig, boltet HD fast med skruer så du må borre den ut. @Trådstarter Gode maskiner du finner mye info om her på forumet dersom du leter litt i tidlige tråder. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 For det andre har de en lei tendens til å pakke maskinene full av masse jalla-programvare som minner mest om spyware. Type Packard Hell service steal your bandwith.exe. oppgradere/konfigurere/modde maskina selv. Derfor reinstallerer man windows etter eget hode når man har kjøpt slikt. HP har også en lei tendens til dette. Sitter på en av de dyrerer pavilion-maskinene med Widescreen akkurat nå, og den var full rask jeg ikke trengte. Sannelig jeg sier dere, formateres skal de vankonfigurerte... Lenke til kommentar
Telesaint Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Elkjøp har ikke service overhodet, det tar Infocare av seg..... Hater elkjøp/lefdal, fant selv ut hvilken pc jeg ville ha, gikk inn, pekte og så den skal jeg ha! Når de prøvte seg på noe mersalg sa jeg, kun den ellers går jeg... - Harddisk kan skiftes ut selv, enkelt. Ser bortimot ut som et ala "Hot-Swap" rekkverk rundt harddisken som bare skyves inn i pcen. - Minne kan skiftes ut selv, enkel skure som gir direkte tilgang til begge minnemodulene. Ingen av dem er loddet fast... - Du skifter ikke prosessor på bærbar, så enkelt er det... - Ryker noe, er du dekket av norsk kjøpslov... - Expert, der jobber ingen experter, bare gamle avdanke selgere fra data bransjen - Lefdal er eid av elkjøp og er det samme, bare nytt navn, slik at de kan opprettholde markedsandeler ved at folk som missliker elkjøp går på lefdal fordi de tror det er forskjellig - Elkjøp, den store stygge ulven, som alle handler på....så enkelt er det. Endret 2. desember 2004 av Telesaint Lenke til kommentar
kosh Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har en Dell Inspiron 8600 med 1680x1050 skjerm, kan absolutt anbefales. Og vedrørende mye unødvendig programvare: Dell har lite av slikt. Installerte uansett min på nytt da jeg fikk den. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) For det første kjøper du disse på Elkjøp eller Expert ol, som ikke har den fjerneste anelse om hva de selger og iallefall ikke gir det support. Tullball. Jeg kan skrive under på at de aller fleste som jobber på data-avdelinger i oslo-området har god peil på det de driver med. EDIT: En kommentar ang. Toshiba. De kommer ikke med en vanvittig mengde egenprodusert software. Maskinene er de jeg regner for har høyest kvalitet av "butikk-pcene", og er vel på nivå med det som finnes på nettet. Endret 2. desember 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 - Du skifter ikke prosessor på bærbar, så enkelt er det... Tydeligvis ikke du. Mange andre, meg selv inkludert, gjør det. Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Nå liker jo alle å mele sin egen kake og skryte av ting de allerede har brukt mye penger på hehe, men her goes. - Toshibaen min har samme skjerm tom PackardBell maskinen... - Jeg liker ikke designet på PackardBell maskinen (80 talls) - Min har bedre skjermkort. 9700 kontra 9600 - Toshiba har nå bedre serviceavtale enn de hadde før, denne gang med INFOCARE MEN Packarden har bedre onboard mus/museknapper. hehe hadde tenkt å sette inn setning om at man selvfølgelig liker å skryte av sin egen pc .... men FOR ALL DEL : Toshiba ser jeg på som noe av det beste du får innen bærbar pc. kvalitetsfølelsen er herlig med bakgrunn i alle de toshiba ene som jeg har prøvd ved elkjøp og expert. ps! betalte 0,- for min. den kom med forsikringen Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Laptoper liker jeg å prøver før jeg kjøper. For se skjermen, teste tastene, kjenne på vekten og kvaliteten. Det gjør å kjøpe laptop på Elkjøp, expert osv er foretrukket fremfor via nette. Min har ikke widescreen men å kalle mitt forhold til min Toshiba 5200-902 som annet en "farlig likt et kjærlighetsforhol" er en underdrivelse. Den har stilt min stasjonære hjemme PC i skyggen, og jeg har over tid oppgradert den jevnlig som gjør at den fortsatt holder god stand. Uansett hva du vil kjøpe, så anbefaler jeg deg å gå i butikker å prøve å kjenne på de. Laptoper er noe man får et personlig forhold til (noe mange av postene her er bevis på)..så ikke ta tester og innspill her for god fisk. AKIRA Lenke til kommentar
coban Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Elkjøp har ikke service overhodet, det tar Infocare av seg..... Hater elkjøp/lefdal, fant selv ut hvilken pc jeg ville ha, gikk inn, pekte og så den skal jeg ha! Når de prøvte seg på noe mersalg sa jeg, kun den ellers går jeg... - Harddisk kan skiftes ut selv, enkelt. Ser bortimot ut som et ala "Hot-Swap" rekkverk rundt harddisken som bare skyves inn i pcen. - Minne kan skiftes ut selv, enkel skure som gir direkte tilgang til begge minnemodulene. Ingen av dem er loddet fast... - Du skifter ikke prosessor på bærbar, så enkelt er det... - Ryker noe, er du dekket av norsk kjøpslov... - Expert, der jobber ingen experter, bare gamle avdanke selgere fra data bransjen - Lefdal er eid av elkjøp og er det samme, bare nytt navn, slik at de kan opprettholde markedsandeler ved at folk som missliker elkjøp går på lefdal fordi de tror det er forskjellig - Elkjøp, den store stygge ulven, som alle handler på....så enkelt er det. Lefdal, elkjøp, siba og expert har ikke service på disse maskinene fordi det er andre verksted som tar imot dette. Det er gjerne infocare som tar seg av denne servicen, du kan levere pc'en inn til service hos de nevnte butikken, men det blir bare videresendt til nærmeste service verksted. Dette for at du skal forholde deg til den butikken du har handlet i for å gjøre det lettere for deg/dere som kunde. De andre tingene du nevner her er jo skrekk eksempel på hva du ikke skal gjøre når du er i butikk.. Skifter du ut deler selv på maskinen så har du verken reklamasjon eller garanti, med mindre du selv er sertifisert til å jobbe med det kjøpte utstyret. Mersalg er til nytte for alle, mange kunder som faktisk ikke vet at de trenger slikt utstyr før de blir spurt. Slik som du bekskriver måten du handler så skjønner jeg godt at du har en såpass negativ holdning ovenfor disse butikkene. Men saken er jo at Lefdal og Elkjøp samt kanskje siba og expert alltid har noen helt uslåelig tilbud som ingen andre kan røre.... Legg merke til at man aldri sammenligner disse butikkenes tilbuder mot tilsvarende nettbutikkers tilbud. I rest my case. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Skifter du ut deler selv på maskinen så har du verken reklamasjon eller garanti, med mindre du selv er sertifisert til å jobbe med det kjøpte utstyret. Mersalg er til nytte for alle, mange kunder som faktisk ikke vet at de trenger slikt utstyr før de blir spurt. Slik som du bekskriver måten du handler så skjønner jeg godt at du har en såpass negativ holdning ovenfor disse butikkene. Men saken er jo at Lefdal og Elkjøp samt kanskje siba og expert alltid har noen helt uslåelig tilbud som ingen andre kan røre.... Legg merke til at man aldri sammenligner disse butikkenes tilbuder mot tilsvarende nettbutikkers tilbud. I rest my case. Dette er jo svada. Sertifisert (av hvem?) for å skifte deler på maskinen?. At du velger å kjøpe ny maskin eller oppgradere hos merkeverksted fremfor å kjøpe billigste deler selv får stå for din regning regner med at flesteparten av forumbrukerne her gjør dette selv. Du skal faktisk kunne oppgradere de fleste maskiner selv, de litt seriøse iallefall. Vi snakker ikke om å modifisere hovedkort her. Reklamasjonsrett har du selvsagt uansett. Garanti kan falle bort, men det er ialle tilfeller uvesentlig, da dette kun er et supplement til dine lovbesteme rettigheter. Mersalg gir i hovedsak som du sier, kunder noe de ikke vet de trenger. Som regel trenger de det ikke heller. Min erfaring er at du som en hovedregel finner tilbud hos de store kjedene som kan overgås eller produkter av bedre kvalitet en annen plass. Med unntak. Lenke til kommentar
coban Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Prøv å reklamere på et produkt du har skrudd på selv da, se hvordan det går. Så hva skjer om du setter inn ett eget skjermkort i maskinen din og skjermen din plustelig slutter å fungerer? Hvem sitt problem er dette egentlig da? Trenger vel ikke være en rakett forsker for å forstå dette svaret. Endret 3. desember 2004 av coban Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Finnes det ikke et sted der man kan konfigurere bærebare pc`er med widescreen skjerm? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Nei, jeg tror ikke det. Har ikke sett det ennå hvertfall. Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Prøv å reklamere på et produkt du har skrudd på selv da, se hvordan det går. Så hva skjer om du setter inn ett eget skjermkort i maskinen din og skjermen din plustelig slutter å fungerer? Hvem sitt problem er dette egentlig da? Trenger vel ikke være en rakett forsker for å forstå dette svaret. Er det derfor at f.eks DELL sender ut skjermkort til kjøpere, og lar dem installere selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå