Gå til innhold

AI-en i HL2 er ikke så bra på hard (video)...

Anbefalte innlegg

Spillvideo på 30MB som kritiserer AI-en og bruken av hitbokser i spillet på vanskeligheten Hard

Jeg må si meg enig i det. AI-en ganske bra, men ikke noe mer enn det.

A 5-minute long video showing blatant flaws in Half-Life 2's hitboxes and AI.

The goal of the video is not to bash HL2, which is still one of the best game of the year. Nope. The goal is to tell fanboys this isn't the best game ever. And no, the AI isn't fantastic in Half-Life 2.

Everything was recorded in hard mode in Half-Life 2 Bronze with the latest patch. No config file was modified.

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A 5-minute long video showing blatant flaws in Half-Life 2's hitboxes and AI.

The goal of the video is not to bash HL2, which is still one of the best game of the year. Nope. The goal is to tell fanboys this isn't the best game ever. And no, the AI isn't fantastic in Half-Life 2.

Everything was recorded in hard mode in Half-Life 2 Bronze with the latest patch. No config file was modified.

:yes: høyres ut som ein film for meg.

får sjå den når eg kjem heim.

Lenke til kommentar

Har ikke sett filmen, men spillte på normal første gangen og når jeg testet hard en gang etter så syns jeg at AI'en virket smartere...

EDIT: Ok nå har jeg sett den...

Angående hitboxene så bryr jeg meg egentlig ikke :)

Hmm hva skal jeg si.. det var iallefall ikke slik AI'en oppførte seg med meg. F.eks. når jeg plukket opp noe og holdt den forran meg så skøt de det ut av hendene på meg. Tror heller dette er noe slik som Far Cry syndromet.. at AI'en kan slå seg vrang enkelte ganger. Det er ikke slik jeg husker eller har sett AI'en i HL2 selv.

Og nei dette er ikke fordi jeg elsker HL2 at jeg skriver dette.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Hitbox er jo standard i så godt som alle spill utenom Doom III og alle visste at HL2 hadde hitboxer.

Angående AI'en så er det jo en selvfølge at det "bare" er well-written... Det går jo ikke an å lage _AI_, alt må være scriptet i spill...

På den annen siden har AI'en til HL2 noen bugs, men jeg tror en del av tingene er noe som kan fikses med en patch og en del annet kan det ikke gjøres noe med.

Jeg har fremdeles til gode å se et spill med en fullt så godd scriptet AI som på HL2 uansett. Og å kalle HL2 et middelmådig spill er helt på trynet, siden det ikke er småting som gjør det til et bra spill, men helheten. Og bare så det er sagt, jeg er langt ifra noe fanboy når det gjelder dette spillet.

Lenke til kommentar
Er hitboxen så brei? HAHA! Han siktet ved siden av og de døde :lol:

Nei, den er ikke så brei. Hitboxen i Source justerer seg etter ut i fra en bevegelse spilleren/NPC kommer til å ta. Dette brukes også I CS Source. Derfor kan hitboxene oppføre seg rart noen ganger. Uansett så blir det teit å bry seg om "dårlige" hitboxer i et spill, bortsett fra om det går til det ekstreme.

Lenke til kommentar

Nei, den er ikke så brei. Hitboxen i Source justerer seg etter ut i fra en bevegelse spilleren/NPC kommer til å ta. Dette brukes også I CS Source. Derfor kan hitboxene oppføre seg rart noen ganger. Uansett så blir det teit å bry seg om "dårlige" hitboxer i et spill, bortsett fra om det går til det ekstreme.

Det ekstreme? Slik at man kan skyte bak seg og de foran deg dør :p

Lenke til kommentar

Det ekstreme? Slik at man kan skyte bak seg og de foran deg dør :p

Og i tillegg til å gjøre det gang på gang i et såkalt "perfekt" spill? :!:

EDIT: Likte godt den med malingsbøtta! :lol:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Teit å bry seg om dårlige hitboxer? eh...i spill som counter-strike er det jo greit å faktisk treffe det du sikter på...

Lenke til kommentar

Kjenner meg ikke helt igjen i den filmen der men...

Spillte igjennom på Normal, og dersom jeg prøvde å holde en tønne f.eks. foran meg som skjold, skjøt de den alltid ut av hendene på meg. Hvordan han kunne holde opp et "pilleglass" foran seg i akkurat den delen av spillet og løpe mot den Combinen uten å ta skade synes jeg er merkelig. Han starter jo å skyte som en gal så fort du åpner døra.

Flere ganger når jeg brukte armbrøsten mot en Combine som gjemte seg bak en bil, traff jeg ikke med mindre det var 'direct hit'.

Er ikke noe feil med spillet hans da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...