andersaa Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg skal lage en så lydløs som mulig boks som skal brukes til å ta opp tv og spille. Er det noen som kan anbefale et vifteløst skjermkort og et tv-kort som passer i en Shuttle? Har tenkt på enten SB83G5 eller SN95G5. Anders. Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 tror (uten å være helt sikker) at noen de gamle GeForce mx-korta ikke har vifte.. de er iallefall stille..(jeg har et mx 420 og viften er umulig å høre iallefall) ser at dem ikke selger mx420 lenger, men tror mx440 er mye det samme! (du får ikke masse spillytelse, men så er prisen tilsvarende lav også ) Lenke til kommentar
andersaa Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Ja har sett at noen gamle kort har det, men jeg vil gjerne ha et bra et, trenger ikke være så billig.. Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 kan kjøpe feks et geforce ti4200 og modde en kjøleribbe på.. vet om folk som har gjort det, og har vært veldig fornøyd.. nyere kort enn det må nesten ha vifte pga ytelsene.. hvis du kjøper et ati 9600 eller lignende er viften såpass slapp at du ikke hører så masse også.. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24650 Selv har jeg dette: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=18941 Cpu vifta overdøver vifta på skjermkortet. Endret 2. desember 2004 av Joey1313 Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 ville styrt unna 9800 se, og heller hatt et 9600 el 9600 pro jeg.. se suger rompe.. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 ville styrt unna 9800 se, og heller hatt et 9600 el 9600 pro jeg.. se suger rompe.. Les på denne linken: http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...tml#3dmark_2003 Som du ser så slår R9800SE til og med R9600XT, så det var et særdeles dårlig råd du kommer med her. Regner med det var velment, men dog, slike påstander bør være begrunnet. Jeg bruker ikke originale drivere på mitt kort, men laster ned fra omegacorner. Disse spesialdriverne åpner sperrede rendering pipelines i kortet slik at det yter bedre, i tillegg klokket jeg det opp til over R9800pro hastighet og fikk ca 6000poeng i 3dmark03. Til 1500.- med integrert tv-tunerkort tør jeg påstå at dette er det beste kortet du kan få tak i, i forhold til pris. Lenke til kommentar
snoopg Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Snakker ikke bare om ytelse seff.. Bråker mer, (jeg har dårlige erfaringer med noen av r9800se kortene(når det gjelder feil og mangler)) og det faktum at det er så langt at det kanskje ikke har plass i alle shuttlene som er å få... Endret 2. desember 2004 av snoopg Lenke til kommentar
wildv Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Kjøp deg et Sapphire Radeon 9600XT "special edition". Det går rett inn i en shuttle og gir brukbar nytelse. Og den er passiv og lydløs. Det går også an å montere Zalmans heatpipe-kjølere "bakfram" for å få den til å passe i en shuttle. Jeg har et Radeon 9800Pro All-In-Wonder (Innebygd TV-tuner.) med passiv og lydløs Zalmankjøler i en Shuttle SN41G2. Fungerer greit det, men jeg har også en eksternt montert 120MM vifte som gir god luftstrøm i kabinettet. Jeg ville valgt 9800XT og et godt USB-basert TV-kort. For eksempel det nye til Gainward. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå