angry_norwegian Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Jeg skal vannkjøle pc'n min fra januar, håper jeg. Både av hensyn til overklokking og støy. Jeg har et Lian Li PC6077USB kabinett. Dette har i utgangspunktet en vifte foran harddiskene, en vifte bak og en på toppen. Jeg tenker å sage to 120mm hull i toppen, det ene der toppviften sitter. Hvis jeg i tillegg vannkjøler harddiskene, kan jeg da trygt fjerne de to resterende kabinettviftene? Muligens kan jeg snu strømforsyningen og sage enda et hull slik at den tar luft utenfra. Da mener jeg luftstrømmen fra radiatoren i toppen vil forsvinne nede (jfr. bilde på Microplex.no) Og vil det gå greit å fjerne begge 80mm viftene på min MIST 550w og sette inn én 120mm i toppen? Med tid og stunder kanskje jeg vil vannkjøle den også, men jeg har forstått at man må lage vannblokk selv i så fall. Hvilke komponenter må kjøles ned, og vet du om noen tråder/guider i dette eller andre forum/nettsteder som omhandler temaet? Tar med glede i mot innspill! Til sist; hadde vært moro å hørt hvor langt du tror jeg kan klokke fsb etter dette! (se specs i profilen min). Endret 10. januar 2005 av o-haavard Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Om det settet der har hurtigkoblinger ville jeg skygget av. Har en kamerat som har VELDIG dårlig erfaring med det. Eksempelvis begynner alle niplene å lekke helt av seg selv. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 Har nå forandret en del på problemstillingen i første post, og hadde satt pris på nye innspill! Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Hvis jeg i tillegg vannkjøler harddiskene, kan jeg da trygt fjerne de to resterende kabinettviftene? Ja du kan fjerne de to viftene, men husk at luften som dras inn via radiatoren vil være oppvarmet slik at det kan være en fordel å beholde viften/viftene i bakkant av kabinettet for å bli kvitt luften. Uansett må du nok regne med at tempen i selve kabinettet stiger når du bytter ut vifter med vann (dette skjer med de fleste som bytter til vannkjøling). Muligens kan jeg snu strømforsyningen og sage enda et hull slik at den tar luft utenfra. Da mener jeg luftstrømmen fra radiatoren i toppen vil forsvinne nede. Luften som kommer ut ifra psuen er enda varmere enn den som kommer fra radissen så jeg tror ikke det vil være noe bra å snu den (har heller aldri hørt om at noen har gjort noe slikt) Du kan jo prøve å montere vifter i hullet i bunn av kabinettet for å få luften ut... da vil luftstrømmen bli ovenfra ned (bortsett fra psuen som jeg fortsatt ikke ville snudd). Selv ordnet jeg dette ved å ta bort 3 av dekslene fremme og festet radiatoren med strips i den rammen man setter diskene i (ville ikke sage i kabinettet). Det fungerer ganske bra..... har god plass til push - pull med en vifte på hver side av radiaoteren og så går luften ut på baksiden. Hvis du skal ha en dobbel radiator på denne måten bruker du opp mange drevplasser (5) og det er litt voldtekt av det pene kabinettet å klistre strømpebukse i front som støvfilter Jeg syns dette kabinettet er litt for trangt til å ha vannkjøling i (men det går jo an). Det er ganske vanskelig å komme til for å flytte på ledninger eller montere nytt utstyr når man hele tiden skal passe seg for vannslangene (jeg har push on nipler så da må man passe seg litt ). Har bestillt meg stacker kabinett nå så jeg regner med det blir større radiator og flere kjøleblokker på meg når jeg får det nye. Endret 5. februar 2005 av Toffa Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 10. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2005 (endret) Mange takk for svar. Tror du har misforstått psu-opplegget. Jeg tenkte ikke å snu den slik at den blåser luft inn i kabinettet, men snu den oppned slik at den tar luft inn fra toppen av kabinettet, men fortsatt blåser den ut bak. Dette for å få kald nok luft. Hva tror du om det? Siden du har hatt samme kabinett hadde det vært interessant å høre hva slags vannkjøling du har? (Så i profilen at det var Asetek et-eller-annet, men hva er specs og oppsett?) Endret 10. februar 2005 av o-haavard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå