torsk Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Jeg har planer om å kjøpe meg en mCubed-viftestyrer, men har noen spørsmål: 1) Lønner det seg å kjøpe en såkaldt Attenuator til de 2 viftene mine? Den skal vist sørge for at viftene bråker mindre i lave hastigheter. Noen erfaringer? 2) Jeg tenkte å plassere den ved siden av harddisken, hvor det blir varmt, og ikke er spesielt god luftgjennomstrømning. Er dette lurt? 3) Siden jeg har både kortleser og usbhub, er det ikke noen ledige interne usb-plugger. Finnes det en intern usb-hub, eller en måte å spleise lederne slik at jeg kan benytte mCubed, usb-hub og kortleser sammtidig? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hvorfor ikke kjøpe "pci"-versjonen? den tar jo ikke plass annet enn i et pci-spor du ikke bruker likevel. Da kan du jo bruke en av usb-portene bakpå maskinen (bare bruke en kort kabel). Å spleise er nok ikke noe ninjatriks. Noen usb-kontrollere (PCI) har også en intern kontakt. Lenke til kommentar
torsk Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Desverre har jeg kun et pci spor, og der er det ikke plass pga. skjermkort. Jeg burde vel nevnt at jeg ikke har tower, men en temelig liten shuttel-sized pc (se avtar). Kan jo selvøflgelig koble på en ekstern ledning, men jeg vil ikke ha mCubeden utenfor, så da må isåfall usb.ledningen gån inn i maskinen bak, noe som ser litt teit ut. Lenke til kommentar
torsk Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Ingen som kan besvare noen av spørsmålene? Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Ville det ikkje vert bedre å kjøpt ein billigare manuell viftekontroll. Sidan det er berre to vifter du skal regulera. når det gjeld varmen frå diskane dine trur eg ikkje det er noko problem for kontrollen. Det er vel diskane du skal vera nervøs dersom det vert høg temp. Lenke til kommentar
torsk Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Takk for svar! Jeg har lyst på mCubed, fordi du kan stille inn forskjellig turtall på ved forskjellig varme. Fler vifter kommer nok etterhvert uansett. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Første gang jeg leste om mCubed.... MÅ HA DET, BARE MÅ HA DET. Funker fint den, bortsett fra mye tull med usb drivere, jeg har en bluetooth dongel som også "emulerer" com porter. Blir mye rot av og til. Men jeg vi annbefale Attenuator, har ikke kjøpt sjøl ennå, men viftene mine "rummler" karaftig når de går på lavt turtall. Og med tanke på at det er 7stk 80 vifter så blir det litt støy. Skal bestille når jeg får julelønna mi Har spørt på forumet før om noen har sjekket oppbyggninga på en attenuator, har en misstanke om at det bare er en kondensator som glatter spenninga litt, men siden ingen tydeligvis har gadda å finne det ut må jeg vel gjøre det selv. Vurderer også å annskaffe "Analog sensor hub", de digitale sensorene er falig store EDIT: Noen som har funnet "Analog sensor hub" TBAN-SH på en norsk webshop? EDIT2 Svar fra microplex: "Ja, vi skal ta dem inn, men får dem nok ikke før godt ut i januar måned." Endret 13. desember 2004 av Behydro Lenke til kommentar
torsk Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 takktakk.. skal bestille snart! Håper jeg slipper tøbbel med usb drivere da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå