Ueland Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Kjære forumbrukere. Onsdag den 1. desember, ca. klokken 23:20 krasjet database-serveren vår grundig. Til tross for RAID og iherdige forsøk på å reparere tabeller stod ikke post-tabellen til å redde. Det er denne som inneholder alle forumpostene, og dette medførte at disse gikk tapt. Vi ble derfor nødt til å hente ut nattens backup av disse, og alle poster siden den gang er derfor ikke lenger tilgjengelige. Vi beklager dette på det sterkeste. Med vennlig hilsen driftsavdelingen. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Forsvant en del poster nå ja Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Jaja, shit happens. Men, jeg mener da konsekvent at forumet ofte er nede. Av samme grunn? Forsøk på å redde data? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Kjipt. Men det er vel ikke noe å gjøre med.. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Au da..men vet dere hva, selv de beste kan gjøre feil. Dere er med andre ord tilgitt.. ha en fortsatt god jul.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2004 Jaja, shit happens. Men, jeg mener da konsekvent at forumet ofte er nede. Av samme grunn? Forsøk på å redde data? De andre nedetidene vi har hatt har skyldtes konfigurasjons/driver problemer med serveren, noe som vi fikk ordnet dagen før, og skal (såvidt jeg ser) ikke ha noe med dette krasjet å gjøre. Lenke til kommentar
Launch Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 Jaja vi overlever vel et lite kræsj, sånn som skjer. Bra det er "up & go" nå Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 (endret) Synd at poster forsvant ja ,men lite å gjøre med det . Og nei RAID gir ingen garanti ,det har jeg selv fått erfare et par ganger . Edit: Ser også om jeg går inn på "les dette medlemmets meldinger" så har ikke jeg posta siden 28.06.04 Endret 1. desember 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
whom Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 ved denne deja-vu opplevelsen var det første som kom opp: Det er Onsdag igjen! Men det skal være sagt at jeg begynte å skjønne etterhvert... Har du forresten noen anelse hva som var the cause of the problem? Raid 1 kjøres sier du.. Fortelle litt om oppsettet og hvordan alt funker? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) jaja, hva er vel ikke en database uten litt krasjing nå og da... noen ting har mennesket lite kontroll over, noen av de inkluderer f.eks Tid, og når en maskin velger å krasje.. god jul Endret 2. desember 2004 av apollox Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Men hva med de trådene som nå står ,der det vises antall innlegg men der er ingen , vil disse bli slettet helt og startet på nytt ? Lenke til kommentar
highlander Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 "Gjort" er "gjort". Kjedelig Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Men hva med de trådene som nå står ,der det vises antall innlegg men der er ingen , vil disse bli slettet helt og startet på nytt ? Foreslår at dem som kommer over dem bare rapporterer dem så vi kan slette dem, vanskelig å få noe gjort med dem desverre.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Ok, kan ta en runde og tryke på raporterknappen, det skulle vel holde Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Trist når sånn skjer Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 da har jeg funnet iallefall 20 poster uten innlegg som er rapportet inn. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 merket det var noe humbug ute og gikk , som at det står at det er andre som har sitepost i en tråd en den som har det, og at side tallene ikke stemmer Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Vel, jeg får jo ikke rapportert noen tråder når det ikke er innlegg i de..da er rapporter-knappen borte. EDIT: Vil legge til at over halve førstesiden på "annet om hardware" er tråder uten innhold. Endret 2. desember 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå