Mayhem Soap Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Lurer på følgende: Jeg kjøpte meg et MSI KT3 ULTRA ARU hovedkort for en tid tilbake. Jeg bestemt meg for å installere 1024MB RAM, jeg kjøpte med 2x512MB DIMM PC2100 ECC brikker fra Crucial Technologies. Problemet er bare at det bli initialisert 512MB uansett hvordan jeg fordeler brikkene utover slottene (3 stk). Jeg vet at den ene brikken (jeg fikk den i dag morges, den andre på 2 uker) ikke passe for den blir ikke gjennkjent i slot 01 der den brikken som jeg vet fungerer står. Rart å få tilsendt 2 gående brikker.... Dette ble kronglete Altså; jeg har en brikke som står i 01, denne fungerer kunn her. Setter jeg den i en av de to andre kommer "pipe" varsel ved boot-up. Setter jeg den nye brikken - den jeg fikk idag, i samme spor bootes den ikke opp. (dette gjelder for alle brikker, selv når den er alene i maskina!?!?) Så mitt problem er; hvordan kan jeg få begge brikkene til å virke? Jeg trenger 1024MB - driver mye med Photoshop --> store filer sammen med After Effects...og trengs dette. Jeg mistenker at hoved kortet er gåent...Noe sier meg at ECC minne er problematisk - men det jo rart at den ene fungerer. Hilsen Ben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå