futti Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Går det ann å dele ADSL uten router (eller andre dyre deler)? Lenke til kommentar
DiJayQ Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Ja, med 2 nettverkskort i pc'en din, eller så kan du bruke SmoothWall Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg har delt ADSL'en min!!!! Gjør Følgende: Fra ADSL modemet's utgang nr.1 tar du en tp kabel som følger med og stikker den inn i uplink porten på en hub (det er ikke nødvendig med en dyr router). Deretter kobler du deg til huben, også er det bare å surfe og laste ned. Lurer du på noe så henvend deg til [email protected] Hilsen Andreas Lenke til kommentar
letmein Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Den løsningen fungerer utmerket for de som har ADSL fra Nextgentel, men for de stakkarane som har Stjelenor eller noe tilsvarende må ha en router av noe slag. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 For det første så er det "bortkastet" å kjøpe HUB. Kjøp Switch som er mye raskere. [=urlhttp://forum.hardware.no/frames/search.php]Søk[/url] på forumet som forskjellen mellom switch og hub og du vil bli forbauset :smile: Lenke til kommentar
futti Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Eg har ein svitj og deler ISDN linjen som me har nå. Så hadde me tenkt å gå over til ADSL. Går det med to nettverks kort i ein maskin som delar ADSL når ein har Telenor? Takker for svar... ps. eg vil ikkje ha nokon stor på kvifor ein ADSL opperatør som er best, osv.!!! Lenke til kommentar
H8U2DEATH Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: Den 2002-05-31 15:21, letmein skrev:Den løsningen fungerer utmerket for de som har ADSL fra Nextgentel, men for de stakkarane som har Stjelenor eller noe tilsvarende må ha en router av noe slag. FEIL! Alt du trenger er 2 nettverkskort og en krysset TP kabel. Har selv gjort dette. Begge maskinene har Windows XP installert og jeg bruker Telenor ADSL. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Det er ikke noe problem det.. bare å skru på intrnett deling i windows det.. Eneste ulempen er at den pc'n som deler internett må være skrudd på når pc2 skal surfe på internett.. Derfor er ruter en god løsning ettersom pcne kobler seg til ruteren istedenfor den andre pc'n... Lenke til kommentar
futti Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Funker vanleg nettverk når ADSL er tilkobla? Lenke til kommentar
sticky Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 hmmm... jeg har også adsl fra telenor. Får delt den, men får bare surfet på nettet med den ene maskinen, den(de) andre maskinene som er koblet på gjenom en hub får bare tilgang til et begrenset anntall sider+ messenger å liknende... lurer da på hvordan dere har fått til dette? kjører xp på alle maskiner..... Lenke til kommentar
AnDis Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 stapp tp'ne til maskinene inn i adsl modemet(skal være 4 porter eller no) så legg inn inet deling på en av maskinene(den du kobler opp med seff) så er det bare og surfe i vei. Jeg har iallefall gjor det sånn, har telenor adsl Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 For det første, en hub er ikke bare 10Mbit den kan også være 100Mbit eller 10/100Mbit, en switch har flere muligheter en en hub den er ikke raskere!!!! Når det gjelder deling av adsl så er det bare å dele i vei selv om du har Telenor eller Bluecom så lenge du bare bruker ETH-1 utgangen fra ADSL modemet til uplink porten på huben eller switchen! Har satt opp dette på både Bluecom og telenor ADSL så dette vet jeg. De som sier noe annet kan bare se å få huet sitt ut av ræva!!! Hilsen Andreas Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Den 2002-05-31 19:44, Ahagmann2000 skrev: For det første, en hub er ikke bare 10Mbit den kan også være 100Mbit eller 10/100Mbit, en switch har flere muligheter en en hub den er ikke raskere!!!! Bomma litt her folkens!!!En switch kan være noe raskere, i tilleg til at den har flere muligheter til en hub. Lenke til kommentar
larsie Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 AFF: Skjerpings med den tonen. Det må ikke være noen tvil om switch er generelt kjappere enn Hub. En Switch er en enhet som kan tenke på lag2 nivå. En hubb forstår 'jack, og har en offentlig linje og bruke på. EN switch har selvagt bare to koblinger om gangen. Og det er PortA mot PortB, når disse er koblet mot hverandre. Hvis du er pirekte, så kan hub være kjappere enn switch, da hubben har intet MAC tabeller og refere til og på den måten er hub'n noen ytterst få NS Kjappere. Men da må det være få maskiner på nettverket! Ehm, jeg trodde videre at adsl'n som ble levert av Telenor var slik at den måtte ha software prog for å koble opp. Ihvertfall; det er vel PPP0e protokollen som kjøres, og alle har vel ikke den? Og hvordan er det slik at alle kan bare 'koble' seg på nettverket, uten å instalere en slik protokol? Pointet er vel å ha en router med PPPoe funksjon.. [ Denne Melding var redigert av: larsie på 2002-06-01 23:09 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå