Gå til innhold

Harman/Kardon-Anlegg

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg planlegger å kjøpe meg et godt anlegg, men til en billig penge [er student...], og lurte på hvordan dette anlegget er;

Harman/Kardon HD750 Cd-Spiller

Harman/Kardon HK670 Forsterker

+ de gamle Gründig Fine/Arts-Høyttalerene mine

[som må duge til jeg har råd til noe bedre høyttalere]

Har noen erfaringer her, blir det god lyd av dette?

Takker for svar!

Med vennlig hilsen

André.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda du vil få ganske gromm lyd ut HK'en din! Den er veldig ressurssterk og kraftig i bassen, og driver lett tungdrevne høyttalere! Har ingen erfaring med di høyttalerne du beskriver, men HK'en driver det meste med stil! Har selv hatt AVR 8500!

Men det finnes finere forsterkere i billig-klassen som gir MYE bedre lyd! Eks Thule el...

Har du råd, gå for DP!

En ting til: H/K er kjent for å lage produkter som etter litt bruk blir svært ustabile (Fjernkontroll slutter å funke, cd-spillere slutter å spille etc)!

som sagt: det finnes mange gode alternativer!

[ Denne Melding var redigert av: Juppjupp på 2002-06-03 00:18 ]

Lenke til kommentar

Har hatt 2 forsterkere HK forsterkere. Begge var AVR-7000. Den ene hadde totalt død for-forsterker. Støy i høytallerne var derimot nok av, men ikke noe musikk. Den andre forsterkeren hadde en defekt knapp på frontpanelet, men virket ellers som den skulle. Begge forsterkere var nye. Feilene ble funnet samme dagen som jeg kjøpte dem. Da bestemte jeg meg for å bytte til JVC. Kjøpte en JVC RX-DP10RSL. Mye stiligere og bedre forsterker. Fungerer som den skal.

Det var også dårlig skjerming av inngangene. Du kunne blandt annet høre lyden fra radiodelen i bakgrunn når du spilte av en CD-plate med veldig lav lyd (eller satt på pause). Det var like mye støy på begge HK-forsterkerene jeg prøvde. Personlig syntes jeg det var plagsomt mye støy. Har hørt at det er spesielt AVR-7000 du bør styre unna. Tror de andre modellene er bedre.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har ikke sondert markedet noe særlig, så jeg har ikke helt oversikten over hva som har fått mye bra skryt osv. Jeg hører mest på Klassisk, Jazz og Metal; har noen en god anbefaling for disse stilartene i samme prisklasse?

Jeg har jo tittet litt på Denon, NAD, Rotel og Vincent; hvordan er budsjettmodellene på disse merkene? Noen erfaringer?

mvh

André.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har dere noen gode tips for å få go'lyd når jeg spiller MP3 fra PC'en på mitt HI-FI anlegg?

(Thule 2x150 forst og Audiovector M3 Super høyt)

Tenker først og fremst på kjøp av dyrere lydkort og kabler.

Hi-Fi utstyr liker dårlig signal fra lydkort, og ødelagte innganger på forsterkeren er et vanlig problem - vil dyrere lydkort minske risikoen for dette?

Lenke til kommentar

Har H/K AVR5000... Kjempefornøyd!!!!

Bruker den via PC og DVD-spiller (H/K DVD25).

Trur nok det beste, når det gjelder lyd fra PC, er å kunne bruke digitale signaler. Enten koaxial eller optisk. Er du redd for at signalet skal herpe inngangen din, så bruk optisk. Men koaxial digitale signaler er nok tryggere enn analoge.

Lenke til kommentar

Hei!

Eg tenkte eg skulle kjøpe meg eit annlegg eg også og fant en kar som skal selge en Harman/kardon AVi 250, 3 x 130 w forran, og 85 w bak, + egen AC3 boks + patos senter høytaler, 150 - 200 w.

skal bruke dette sammen med 2 patos B-500 i front og 2 andre høgtalere bak (60 w tror eg)

Nokon som har erfaringer/hørt om Harman/kardon AVi 250?

Skal bruke dette til hjemmekino, (dvd,vhs,tv,pc) så det må vere nok av innganger/utganger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...