Gå til innhold

Med eller uten en tråd?

Anbefalte innlegg

Ser masse diskusjon på musmatter og muser, men ser ikke noe diskusjon på hva som er best av trådløs og vanlig mus med ledning?

Du må jo bytte batteri på trådløs, og du er ikke 100% garantert forbindelse (har aldri hatt problemer, har trådløs på jobben). Men du slipper jo den j*vla tråden som river og sliter og ligger i veien.. noe som iallefall plager meg...

Meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle snakker hele tida om at trådløse mus lagger... Jeg har enda ikke merket det på min 3 år gamle Logitech Cordless. Det er mye bedre å bruke den på spill enn en mus med ledning, samma hva en gjør så er jo ledninga i veien :sad:.

Trur senderen på den musa jeg har er veldig sterk da. Den funker glatt opptil 5-6 meter unna senderen, etter det begynner den å hakke litt. Men så lenge en er innafor de 5-6 meterne er den god som gull.

Lenke til kommentar

Har selv en Cordless Desktop Optical mus (logitech), og synes den funker glimrende til alt - inkludert spill. nå er vel jeg ikke en person som er helt fps hypa, og som handler musematter i stort kvantum for og finne ut hvilken som musa glir best på (høres jo ut som en diskusjon ang. kondomer, men men) - synes iallefall det er et stort pluss og slippe den utrolig irriterendes ledningen - samt at musa er en av de beste til normalt bruk jeg har testet, og funker glimmers med cordless desktop optical tastaturet som også er trådløst :smile:

Lenke til kommentar

Trådløs mus er helt forferdelig å spille med. Jeg syns faktisk de er ubehagelige å bruke uansett hva man skal gjøre på PC-en ettersom alle jeg har prøvd lagger. Det er i hvert fall feelingen jeg får etter å ha brukt mus med ledning i alle år. Eneste grunnen til å kjøpe trådløs er hvis du _virkelig_ trenger å sitte i sofaen for å se film fra TV-en via TV-ut kortet på PC-en eller lignende. De egner seg ikke til noe som helst annet.

Lenke til kommentar

kanskje jeg har vært uvanlig heldig jeg da, for ingen av mine trådløse mus lagger i det hele tatt...

Har to stykk like logitech cordless, av den første typen som kom trur jeg. Den lille søte trådløse. Den er rett og slett genial! :smile:

Funker flott til alt fra UT, Q3, Rainbow til Photoshop og illustrator. Helt enkelt en flott sak

Lenke til kommentar

Jeg bruker den samme musen og har lignende erfaringer. At de villeste gamer musene har høyere sensitivitet er en ting, men faktisk lagging har jeg aldri vært ute for. Er ikke bare at dere har radioforstyrrende elementer (eller.no) i nærheten?

(dessuten kan man berge seg ut av de værste situasjonene med batteribytting ved alltid å ha en ps2 mus koblet i samtidig, og alltid ha batterier liggende i nærheten. Jeg har aldri blitt drept mer enn en gang som følge av batteristopp, og vanligvis klarer jeg tilogmed å unngå det. Musledningen som henger seg opp derimot... ned på gulvet å løsne, tvinne, hekle og hale for å få den løs i de 9863764129 * 10^9879076 ledningene som ligger under der... Gah.

Dessuten er den i veien når jeg spiller.

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg heller merker denne "laggen" som folk snakker om. Har cordless desktop (pakken med svart/grå tastatur og mus) og jeg hadde aldri gått tilbake til noe med ledning, ettersom jeg såsei allti bruker bare tvet mitt istedet for skjermen uavhengig om jeg spiller eller surfer.

Musa kan brukes på nesten alle overflater, jeg bruker bare musmatte når jeg spiller ettersom musa glir bedre på overflaten der.

Men jeg klarer som regel å toppe stats listene i online gaming med denne "elendige å laggy" musa som mange sier.

Eneste som er nødvendig er å plassere mottakeren en plass uten for mye elektrisk utstyr og deretter funker alt flott. Lagging forekommer viss jeg plasserer mottakeren f.eks oppå pcen eller ved en høytaler eller noe.

mvh.

NetFinity

Lenke til kommentar

jeg har hatt Logitech Cordless Desktop Optical (det sorte) i etpar månder ennå, har ikke merket noe negativt ennå....funker fett...

Det som er kjipt med mus og tastatur med ledning så må du sette pc, etter hvor lang ledninga er osv.....digg å sleppe det peset der :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-31 10:52, BoardkilL skrev:

Det er mye bedre å bruke den på spill enn en mus med ledning, samma hva en gjør så er jo ledninga i veien :sad:.

oppskrift for å få ledningen til å ikke være i veien:

kjøp 1. stk. ms internet keyboard pro med usb-hub på høyre bakside, samt 1. stk. mus med ledning, fortrinnsvis intellimouse explorer v3.0 (siden den er den beste som finnes).

plugg tastaturet i pc'en, og plugg musen inn i tastaturet. ikke fjern strips'en som snurper sammen muse-ledningen.

har rundt 20cm med musekabel nå, med en klump på midten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...