Gå til innhold

Pentium ||| 933 @ ???

_Nokia_

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en pentium ||| 933 (FC-PGA) prosessor på

MSI 694D Pro (MS-6321).

Problemet mitt er at jeg ikke klarer å få den opp i mer en 1001 mhz..... Innstillingene mine her

H Clock: 143/36mhz (spd off)

Clock : x7.0

Vcore : +0.1v

på 28 grader...

Jeg klarer ikke å få "clock" opp mere enn x7.0... når jeg setter den f.eks til 8.0 da hopper den tilbake etter reboot.

Vcore er litt merkelig fordi at jeg har ikke så mangen muligheter... bare +0.1v - +0.5v

Hva må jeg gjøre får og få mest utnyttelse av prosessorern min og hva kan jeg gjøre med "clock" ?

En fersking innen Overklokking

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P3 er helt umulig å låse opp,altså fsb overklokking er den eneste muligheten,det kommer en del ann på om du har bra minne for overklokke p3 på 133mhz fsb,jeg syns p3 med 100mhz fsb er bedre enn de med 133 for da kan du få oc litt mer kommer litt an på cpu`en og.

Lenke til kommentar

jeg har en P3-700.abit BE6II v1.2 hovedkort

og driver å overklokker..prøver ihvertfall :wink:

som dere sier er den låst...

så jeg har bare muligheten får å clock FSB clocken?

den er standar på 100..men hvis jeg skal øke denn økes jo oxo PCI og agp's FSB. og da har vel de lett for å bli ustabile eller?har jo hørt folk snakke om at de har klart å overklokke denne prosessoren til 933MHZ men hvordan i all verden har de klart det, uten å øke agp og pci FSB for mye eller bare driter de i det?

hadde vært fint med noen svar :eek:)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Quote:

Den 2001-11-13 09:06, skrev _Nokia_:

Kan noen vennligst si meg om det går ann og låse opp multiplieren på en pentium ||| 933 FC-PGA prosessor??

Det hadde vært litt gøy og vite hva andre som har denne har klart å få den stabilt opp i....

Har du en eller to cpuer?

Lenke til kommentar

Min P3 600 på et BE6-II v2.0 går glatt i 800 (133@6). Har en gigantisk heatsink på'n osv og jeg veit den klarer betraktelig mer (oppimot 1ghz) men ettersom jeg bruker den boxen som en server er det heller lite aktuellt å overklokke PCI-bussen (stabilitet for alle penga). 440BX-chipset har mulighet for en 4/1 divider, altså på 133 mhz FSB kjører PCI'n på default - 33 mhz. Dette gjelder derimot ikke AGP-bussen. Den blir overklokka lell. Om en har et skjermkort som klarer det, samt PC133-RAM er det faktisk ofte ikke noe stort problem å klokke P3 coppermines til iallall 133mhz X multiplier, iallfall de som selges med lavere hastighet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2001-11-13 09:06, skrev _Nokia_:

Kan noen vennligst si meg om det går ann og låse opp multiplieren på en pentium ||| 933 FC-PGA prosessor??

Ser i ID: 1 at du ikke kan komme over x7.0 - d.v.s. det er langt igjen før det er snakk klokke-grensa for CPU-en, og du må likevel hoppe ut av 'user mode' i Bios ?

Kanskje gammel Bios er grunnen - f.eks. en Biosfix sier: > Fix when FSB overclock from 100 to 133Mhz(SW1: 1-2, SW2:NULL), system will hang if change CPU Vcore <

Bios HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...