John Abrahamsen Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Kjøp heller Corsair, det er de som ruler ! Lenke til kommentar
errgo Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: Den 2002-05-31 18:18, staljin skrev:Hei Roger23,Hvis din post ikke er kritikk mot PCMax så hva er d da? Hva er et poeng med posten da? Skal vi ikke handle eller skal vi handle på PCMax? Må vi skjekke med dem om delene er orinal før vil slår til, eller hva?Staljin Hvis du skal ha tak i en spesiell del, som for eksempel original Samsung single-sided ram. Så bør en sjekke på forhånd, før en bestiller en plass. Med mindre det fremgår 100% klart i produktbeskrivelsen at det er akkurat det du leter etter. PCmax sa at forrige gang de fikk inn, så var det original Samsung minne, så det må ha blitt forandret hos leverandøren deres. Prisen er nå satt ned til 590,- og byggern skal teste denne ramen, så det kan godt hende at denne ramen er et skikkelig røverkjøp, selv om det ikke er single-sided Samsung. Selve chipsene er ekte Samsung, så det er ikke direkte rett å kalle de falske heller. De er ikke samme modell som jeg var på leting etter og jeg lot frustrasjonen over det gå ufortjent ut over PCmax. Jeg beklager de ulemper dette har medført dere andre på forumet, og for PCmax. Lenke til kommentar
errgo Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 mimimum payne, kjører du med NTFS? Dersom du skal fsb overklokke høyt, så lønner det seg å kjøre NTFS på harddisken, da er det _MYE_ mindre sjanse for korrupte data på harddisken dersom du går for høyt enn hvis du kjører med FAT32. Men siden du har erfaring fra før, så regner jeg med at du vet det allerede, ville bare si ifra for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
jason Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: Den 2002-05-31 18:24, tintin77 skrev:Hvorfor kjøpe Samsung i hele tatt når man får bedre ramSamsung er bra, men ikke veldig braMan får bedreSå hvorfor kjøper man da SamsungIkke vet jeg... Nå er jeg meget spent på ditt neste innlegg. Regner med at du da kommer med argumenter samt forslag til hvilke minnebrikker som er bedre. Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Beklager for å bryte inn i diskusjonen, men kva er forskjellen på singlesided og på begge sider? Har det noe å si om det er på begge eller bare ei side? Jeez Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Du har vel hørt om Corsair De bruker chiper fra Micron eller Samsung, men likevel, bedre enn Samsungs egne ram brikker. og så får du livstidsgaranti også Mushkin er også meget bra, Når det gjelder kompabilitet så er det Kingston som ruler. Crucial er ikke så dum de heller Ytelsetester viser av Corsair er raskest og uten tvil mest overklokkingsvillig. Prisen er selvsagt deretter. Corsair er som Mercedes Mercedes er ikke billig, men er uten tvil meget bra http://www.corsairmicro.com/xms/xms3000perf.html Hvis man skal likevel ha Samsung så sats på Samsung DDR 400 (2,3,3,5,1), Samsung DDR 333 er middelmådig ram [ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-06-01 00:46 ] Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 00:34, tintin77 skrev:klipp..Hvis man skal likevel ha Samsung så sats på Samsung DDR 400 (2,3,3,5,1), Samsung DDR 333 er middelmådig ram OK, har nå testet den "middelmådige" DDR333 brikken fra PCmax. Den er 100% stabil på 224MHz (448MHz DDR). Det skal bli artig å se hva den kan yte med aktiv kjøling. Lenke til kommentar
errgo Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Det er jo glimrende, da slipper jeg å sende den tilbake :smile: Hvor høyt gikk den på de mest aggressive instillingene? Hvilken volt kjørte du ramen på? Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Og hva får du i antall Mb/s på Sisoft Sandra? Lenke til kommentar
jason Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Kjører med en FSB på 200MHz med de mest agressive innstillinger. 210MHz hvis en girer ned til 2T. Rambrikken liker seg ikke over 3V, det ser ut til å vær max spenning dette minnet takler. Så vi kommer ikke til å sende de brikkene tilbake Lenke til kommentar
jason Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 18:37, Hans Erling skrev:Og hva får du i antall Mb/s på Sisoft Sandra? La meg si det slik: Passerer glatt 3000 MB/s. Kommer nok noen detaljer om det på Slapps.com noe senere. Kommer helt an på været Lenke til kommentar
errgo Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Ok, bare for å være på den sikre siden, det er den dobbelsidige brikken med et lite klistremerke med en stjerne på og som det står DDR 333 og 256 MB (eller 512 MB) på, ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå