Gå til innhold

Min tur hos Komplett.....


Anbefalte innlegg

Quote:


klippet vekk KD svar..


Quote:


Dette er det største pisspreiket jeg noen gang har hørt !!!!


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ahpadt på 2002-06-17 18:51 ]</font>


 

Eh... hvorfor skriver du det?? Du som driver hele sjappa eller, og vet dette best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette er det største pisspreiket jeg noen gang har hørt !!!!

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ahpadt på 2002-06-17 18:51 ]</font>

 

Det er nok ikke pisspreik. Men den faktiske retningslinjen de må jobbe under. Men når man tenker på antall ansatte, er det ikke altid like lett å følge opp alle dem. Og så er det vel noen i komplett som er blitt vel varme i trøya, og oppfører seg deretter. Ledelse bør på alle måter være våken for slike personer, ettersom de har en lang historie bak seg, til å gjøre butikken "dårlig face utad".

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 14:10, MaxPain skrev:

Quote:


Men det jeg syns er litt rart er at folk har så vidt forskjellige oppfatninger og erfaringer av service/retur-biten av komplett. Har riktignok bare handla fra komplett.no, ikke noen av de normale sjappene, men har aldri opplevd at returer tar så lang tid. Behandlingstiden har vært nede i to dager(fra dem mottok varen til dem sendte ny).


 

VEEEEL, jeg returnerte 2 disker, og det tok ca 3 uker før jeg fikk dem tilbake, nå er de på vei tilbake til komplett igjen, pga de er defekte. IBM 75 GXP 45GB disker, i det hele tatt, at det tar 3 uker, å sjekke 2 disker(behandlingstid greit nok) men å gå i 3 uker uten PC er uholdbart, tenk om en dreiv og jobba hjemme, og brukte pc'en til å tjene penger, eller andre ting, da er 3 uker veldig lite tilfredsstillende, og nå ser det ut som at jeg må igjennom samme smørja en gang til. Nok en 3 uker uten pc sikkert(har flere men for å sette på spissen.) Er iallefall 3 uker uten workstation hjemme, det tærer.

 

Om du bruker pcen hjemme til å tjene seriøse penger med, så har du en seriøs service avtale med mindre du er dum:) 24hours on the spot replacement eller noe f.eks:)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-03 08:17, Komplett.no Salg skrev:

Hei,


Mange spørsmål og kommentarer i denne tråden, morsomt å se at en diskusjon om Komplett alltid vekker liv og engasjement på Hardware. Denne gang er det litt for mange emner til at vi har mulighet til å kommentere alle, men vi skal forsøke å gi noen svar på de viktigste:


MAT!

Ja, samtlige ansatte i Komplett Data-butikkene spiser mat og nei, det er overhodet ikke lov å spise samtidig som man tester produkter. Dette er blitt repetert ovenfor butikken vår på Stovner og vi regner ikke med noen problemer med dette fremover. Vi må bare beklage ovenfor JohnnyKnoxwille for behandlingen han fikk og setter pris på gjenfortellingen hans.


TRYNETILLEGG/FORSKJELLSBEHANDLING

Vi forskjellsbehandler ikke kunder, verken på Komplett.no eller i Komplett Data-butikkene. Selv om vi forsøker å behandle alle kunder fullstendig likt vil naturligvis en hyggelig tone og en god feilbeskrivelse gjøre oss hyggelige tilbake, vi er (tro det eller ei) kun mennesker. Husk også på at kundene våre er alt fra ingeniører til førstegangskjøpere av datautstyr. Vi vet heller ikke alltid hvor mye dere kan, derfor kan det oppstå misforståelser.


HAR KUNDEN ALLTID RETT?

JA! Kunden har alltid rett og vi er helt avhengige av fornøyde kunder. Hvis det noen ganger føles som om vi er mistenksomme for eksempel ved tekniske problemer, så er det en naturlig forklaring: I en stor del av retursakene virker produktene helt fint ved testing (!). Det betyr altså at kunden har et problem et annet sted (en annen komponent som ikke virker, feil oppsett, feil bruk +++). Kunden ønsker selvfølgelig å få maskinen til å virke og vi må derfor finne den andre feilen. Selv om det derfor kan virke som om vi er paranoide, er det faktisk omtanke som er årsaken. :smile:


Når det gjelder hvilket produkt som til en hver tid anbefales, så er dette en "umulig" diskusjon, noe "AMD/Intel er best"-trådene på dette forumet beviser. Noen av våre ansatte har personlige meninger, mens andre er mer nøytrale. Noen kunder har også svært bestemte meninger, mens andre trenger mer veiledning.


FORSKJELLEN MELLOM NETTBUTIKKEN OG DE "VANLIGE" BUTIKKENE

De seks Komplett Data-butikkene er egne enheter/selskaper med bl.a. egne ansatte, priser og tekniske avdelinger. Likheten er mellom Komplett.no og Komplett Data-butikkene er navnet, sortimentet (stort sett) og selskapet bak. Det er derfor grunn til å minne om at å handle på Komplett.no eller i de "vanlige" butikkene er to forskjellige ting.


Varene som sendes ut til nettkundene går rett fra sentrallageret vårt i Sandefjord på 8000m2 og ikke via noen av butikkene.


LEVERINGSTID PÅ VANLIGE VARER OG RETURER

Når "fondus" skriver at vi bruker en uke på å sende ut vanlige varer er dette tull! En slik kommentar tyder på at vi ikke har varene på lager, noe han/hun kan se på konto-sidene sine. Stort sett sendes alle ordre ut samme eller neste dag ved forsendelse med servicepakke, i disse dager (vi bygger om lageret til høstsalget) tar det opptil en dag ekstra. Nå i helgen har lageret også jobbet på lørdag og søndag for å sikre at vi er à jour…


Vi har et mål om å behandle returer i løpet av tre virkedager og vil bruke mye ressurser på å klare det målet fremover. For tiden ligger vi på fem virkedagers behandlingstid og det er blant det raskeste blant nettbutikkene, men ikke godt nok.


ANNET

Vi er glade for kommentarer og synspunkter, send gjerne disse til
. Vi er ikke perfekte, men forsøker å gjøre vårt beste hvis noe går galt.


mvh

Komplett.no


PS
Hjertelig takk til de som skriver at de faktisk er fornøyde kunder! Vi får flere slike tilbakemeldinger daglig til oss, men fortell det gjerne på Hardware også. Det er jo slik at de som er misfornøyde hyler høyest og de blide kundene (som er i flertall) ikke gjør noe med det.



 

h0h0..dagen etter fikk jeg svar på mail :

 

Heisan ahpadt,

 

Ser at du har en kommentar til det vi (altså Komplett.no) har skrevet på følgende tråd på Hardware.no's forum http://forum.hardware.no/viewtopic.php?mod...art=40&replies=.

 

Har du mulighet til å forklare noe nærmere om hva du mener er "pisspreik" eller er det noe annet vedr. Komplett.no som du ønsker at vi skal ordne opp i? Vi tar gjerne i mot saklig kritikk, men "pisspreik" blir liksom litt lavmål uten en forklaring om hva du mener med dette ....

 

Ser frem til å høre fra deg :smile:

 

mvh

 

Eric

http://www.komplett.no

 

--

 

Eric,

 

Det jeg konkret mente med da var at ....

Hvis du har lest alt det "drittet" som har blitt slengt mot Komplett.no , så tror jeg personlig at mange ville vært enig i det.

Det var ikke ondt ment, men det skulle være en oppvekker på hvordan Komplett.no skal drive butikk.

Historien til JohnnyKnoxville er et godt eksempel på at Komplett.no ikke driver god butikk .

En ting til..dette er den første gangen jeg har fått et så rask tilbakemelding fra Komplett.no . Fortsett slik :smile:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er foreløpig tilfreds med Komplett. Det som er viktig å tenke på at det skal kontinuerlig gode erfaringer for at man skal være fornøyd men kun én eneste dårlige for at man trolig skifter mening. Dette burde også Komplett tenke på. Jeg skal ikke si at det bare er superbra, men det er absolutt å leve med. Siste besøk i møllergata var en hyggelig opplevelse til tross litt lang ventetid og varen ikke på lager. Selgere på komplett.no er derimot noe eplekjekke og med ikke helt rette innstilling/tone, men jeg får stortsett den hjelpen jeg trenger. En annen ting vi skal tenke på er at vi kunder oppfører oss forskjellig. Ja, enkelte av oss er nok noen drittsekker også, uten at jeg tenker på noen spesielt nå. Jeg er enig i at kunden alltid skal ha rett, men jeg vet at noen av oss tar det privilegiet altfor langt og helt ut av kontekst. Da kan jeg plutselig skjønne at ikke alle er like fornøyde også.

 

Dersom jeg hadde blitt behandlet som Johnny her forteller hadde jeg antakelig tatt navn på de det gjelder og tatt det opp med Komplett. Det håper jeg forresten Komplett synes er en grei metode for terskelen for dårlig service er veldig lav hos meg.

 

_________________

XP2100+,Ti4400128MB,DDR512MB,2xWDC120GB,WinXP

3DMark2001SE test

 

[ Denne Melding var redigert av: Nebu på 2002-07-16 15:15 ]

Lenke til kommentar

Og to ting til:

 

- Man trenger ikke å quote hele posten på ørten tusen linjer gang på gang hvis man bare skal skyte inn en kjapp kommentar

- Det å si at komplett driver dårlig butikk er naivt og ensporet. De gjør tydeligvis mye bra ellers hadde de gått under for lengst. Da kan vi forbrukere like gjerne prøve å uttrykke de vi ikke er fornøyd med på en mer konstruktiv måte.

 

ps. jeg jobber heller ikke i HW bransjen hvis noen skulle tro det.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-03 08:17, Komplett.no Salg skrev:


LEVERINGSTID PÅ VANLIGE VARER OG RETURER

Når "fondus" skriver at vi bruker en uke på å sende ut vanlige varer er dette tull! En slik kommentar tyder på at vi ikke har varene på lager, noe han/hun kan se på konto-sidene sine. Stort sett sendes alle ordre ut samme eller neste dag ved forsendelse med servicepakke, i disse dager (vi bygger om lageret til høstsalget) tar det opptil en dag ekstra. Nå i helgen har lageret også jobbet på lørdag og søndag for å sikre at vi er à jour…




 

Bestilte vare for over 16.000,- hos dere for 14 dager siden. De har gått inn og ut av plukkliste flere ganger. Har sendt mail og ringt uten at varene er sendt fra dere som lovet alle gangene. Dermed avbestilte jeg dem. Bestiller nå alt fra PSDATA som har service og holder det dem lover pr. tlf. og mail.

 

[ Denne Melding var redigert av: TooBorg på 2002-07-16 13:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:



h0h0..dagen etter fikk jeg svar på mail :


Heisan ahpadt,


Ser at du har en kommentar til det vi (altså Komplett.no) har skrevet på følgende tråd på Hardware.no's forum
.


Har du mulighet til å forklare noe nærmere om hva du mener er "pisspreik" eller er det noe annet vedr. Komplett.no som du ønsker at vi skal ordne opp i? Vi tar gjerne i mot saklig kritikk, men "pisspreik" blir liksom litt lavmål uten en forklaring om hva du mener med dette ....


Ser frem til å høre fra deg :smile:


mvh


Eric



--


Eric,


Det jeg konkret mente med da var at ....

Hvis du har lest alt det "drittet" som har blitt slengt mot Komplett.no , så tror jeg personlig at mange ville vært enig i det.

Det var ikke ondt ment, men det skulle være en oppvekker på hvordan Komplett.no skal drive butikk.

Historien til JohnnyKnoxville er et godt eksempel på at Komplett.no
ikke driver god butikk
.

En ting til..dette er den første gangen jeg har fått et så rask tilbakemelding fra Komplett.no . Fortsett slik :smile:



 

Tror du blander litt her... for det første, Komplett.no og butikken på Stovner er ikke det samme. Det er lite vits i å klage til Komplett.no hvis en ansatt i butikken i Tønsberg ga deg feil vare. Blir nesten som å tørke seg i ræva før man driter.

 

Tror også ingen i Norkom konsernet ønsker slik behandling av kunder, og oppfordrer GARANTERT ikke til noe slikt heller. Dessuten tror jeg Eric vet hvordan man skal drive butikk... han er Admin.dir i konsernet hvis det er den Eric.. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 03:12, bestorp skrev:

Kanskje du også kunne se det fra butikkens sin side..service mannen var opptatt der og da, hvorfor ikke respektere det ? Og for eks komme igjen 1 time senere eller noe,og gi vedkommende litt tid og ikke tro at du du er "første mann" i køen bare fordi du skal ha et modem reparert på sekundet! Hadde det vært flere kunder med et "smil" rundt fjeset når man handler i en butikk så vil kundene fått bedre service av selgeren!

Ingen selger ønsker å gi kunder dårlig service, men kunder ber om det selv når de når de selv starter med å være "frekke" i trynet. Personlig så støtter jeg service mannen 100 prosent, er så drittlei kunder som alltid skal heve seg og påstod det ene og det andre om hva som er riktig og galt her liksom..


Har selv jobbet i butikk bransjen en stund så jeg veit hva god service er, men jeg forlanger også at kunder kan bidra med sitt slik at salget blir mest velykket og servicen er på topp når kunden handler hos meg. Har handla flere ganger på komplett på Stovner og har aldri fått noe særlig dårlig service der før! SÅ mitt råd er: sett deg inn i en selgers hverdag før du begynner å klage på alt mulig ****skap!



 

 

endelig en man som skjøner det med servic er selv sevice tekniker på data og mobil (har mange kunder dagligen som har samme tone som han her i trådne)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:


Den 2002-07-23 19:30, skrev turbo:


endelig en man som skjøner det med servic er selv sevice tekniker på data og mobil (har mange kunder dagligen som har samme tone som han her i trådne)


 

Geez, håper du skriver bedre norsk enn det du viser her når du har med kundene dine å gjøre... :wink:

 

-Chickxsy

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...