cyclo Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Quote: Den 2002-05-31 10:53, PlacidDragon skrev:Det er mange som har har veldig dårlig erfaring med Komplett, ja. På den andre siden er det også mange som er fornøyde med servicen og kundebehandlingen. Jeg tror at mye av problemet med komplett er forskjellsbehandling. Lurer på om dem godtar at jeg krever å få snakke med en viss selger. Jeg fikk nemlig problemer med en archos jukebox kjøpt på komplett i sentrum. Jeg viser selgeren at den ikke starter. Han spør om jeg har prøvd å skifte batterier. Jeg svarte at det står i bruksanvisningen at man mister garantien dersom du bruker uorginale batteri. Hvorpå han skriver en "feilsøkt, testet, byttet" sak på pc'en og gir meg en ny. Hele greia tok 5 minutter. En uke senere skal jeg kjøpe hovedkort i samme butikk. Fyren forann meg i køen skal levere en archos jukebox som ikke funker. Han har hatt den på reperasjon 3 ganger tidligere på komplett. Atter en gang tar de imot den for å sende den på reparasjon. Det var to forskjeller: 1) Hvilken selger det var 2) Fyren forann meg var i 14-15 års alderen og gikk i gangstah klær :wink: Jeg er 23, har skjegg og var vellkledd. Forskjellsbehandling? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Det er jo klart at din oppførsel blir reflektert i hvordan du kan regne med å bli behandla. At noe er i stykker gir deg ikke rett til å være rasshøl mot dem som er ansatt der heller. Og den eneste som får lide er DEG. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Er klart at hvis man er hyggelig og ikke klager dem huden full, så vil man bli behandlet bedre, iallefall også hvis det virker som om man vet hva man snakker om. Lenke til kommentar
keithho Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 02:15, cyclo skrev: Quote: Den 2002-05-31 10:53, PlacidDragon skrev: Det er mange som har har veldig dårlig erfaring med Komplett, ja. På den andre siden er det også mange som er fornøyde med servicen og kundebehandlingen. Jeg tror at mye av problemet med komplett er forskjellsbehandling. Lurer på om dem godtar at jeg krever å få snakke med en viss selger. Jeg fikk nemlig problemer med en archos jukebox kjøpt på komplett i sentrum. Jeg viser selgeren at den ikke starter. Han spør om jeg har prøvd å skifte batterier. Jeg svarte at det står i bruksanvisningen at man mister garantien dersom du bruker uorginale batteri. Hvorpå han skriver en "feilsøkt, testet, byttet" sak på pc'en og gir meg en ny. Hele greia tok 5 minutter. En uke senere skal jeg kjøpe hovedkort i samme butikk. Fyren forann meg i køen skal levere en archos jukebox som ikke funker. Han har hatt den på reperasjon 3 ganger tidligere på komplett. Atter en gang tar de imot den for å sende den på reparasjon. Det var to forskjeller: 1) Hvilken selger det var 2) Fyren forann meg var i 14-15 års alderen og gikk i gangstah klær :wink: Jeg er 23, har skjegg og var vellkledd. Forskjellsbehandling? Gangster klær hahahah jævlig bra... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 18:23, ufo skrev:Det er jo klart at din oppførsel blir reflektert i hvordan du kan regne med å bli behandla. At noe er i stykker gir deg ikke rett til å være rasshøl mot dem som er ansatt der heller. Og den eneste som får lide er DEG. Hadde det bare vært slik alltid. Har opplevd å bli behandla både godt og dårlig hos komplett, og jeg er alltid hyggelig mot dem uansett. Blir bare sint i ettertid. Inntrykket mitt av butikken på stovner er at de som har jobbet der veldig lenge har mistet litt kontakt med kundene og har veldig lett for å være arrogante. Jeg lurer fortsatt på hva dem sier hvis jeg ber om å få snakke med en spesiell selger. Lenke til kommentar
Pølsespisemann Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Mener noen her og si at komplett er en dårlig butikk!! Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Quote: Den 2002-06-02 12:31, Pølsespisemann skrev:Mener noen her og si at komplett er en dårlig butikk!! :lol: :lol: :lol: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Quote: Den 2002-05-31 14:10, MaxPain skrev: Quote: Men det jeg syns er litt rart er at folk har så vidt forskjellige oppfatninger og erfaringer av service/retur-biten av komplett. Har riktignok bare handla fra komplett.no, ikke noen av de normale sjappene, men har aldri opplevd at returer tar så lang tid. Behandlingstiden har vært nede i to dager(fra dem mottok varen til dem sendte ny). VEEEEL, jeg returnerte 2 disker, og det tok ca 3 uker før jeg fikk dem tilbake, nå er de på vei tilbake til komplett igjen, pga de er defekte. IBM 75 GXP 45GB disker, i det hele tatt, at det tar 3 uker, å sjekke 2 disker(behandlingstid greit nok) men å gå i 3 uker uten PC er uholdbart, tenk om en dreiv og jobba hjemme, og brukte pc'en til å tjene penger, eller andre ting, da er 3 uker veldig lite tilfredsstillende, og nå ser det ut som at jeg må igjennom samme smørja en gang til. Nok en 3 uker uten pc sikkert(har flere men for å sette på spissen.) Er iallefall 3 uker uten workstation hjemme, det tærer. Du har ivertfall lært at du ikke skal kjøpe IBM mer Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. juni 2002 Del Skrevet 2. juni 2002 Det er litt dyrere å kjøpe utstyr i en butikk enn over postordre, men har du muligheten så gjør det (ivertfall hvis du kan handle i den i Møllergata). Den ene gangen jeg har hatt problemer så leverte jeg den defekte varen på komplett i sentrum og fikk ny vare med en gang. Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hei, Mange spørsmål og kommentarer i denne tråden, morsomt å se at en diskusjon om Komplett alltid vekker liv og engasjement på Hardware. Denne gang er det litt for mange emner til at vi har mulighet til å kommentere alle, men vi skal forsøke å gi noen svar på de viktigste: MAT! Ja, samtlige ansatte i Komplett Data-butikkene spiser mat og nei, det er overhodet ikke lov å spise samtidig som man tester produkter. Dette er blitt repetert ovenfor butikken vår på Stovner og vi regner ikke med noen problemer med dette fremover. Vi må bare beklage ovenfor JohnnyKnoxwille for behandlingen han fikk og setter pris på gjenfortellingen hans. TRYNETILLEGG/FORSKJELLSBEHANDLING Vi forskjellsbehandler ikke kunder, verken på Komplett.no eller i Komplett Data-butikkene. Selv om vi forsøker å behandle alle kunder fullstendig likt vil naturligvis en hyggelig tone og en god feilbeskrivelse gjøre oss hyggelige tilbake, vi er (tro det eller ei) kun mennesker. Husk også på at kundene våre er alt fra ingeniører til førstegangskjøpere av datautstyr. Vi vet heller ikke alltid hvor mye dere kan, derfor kan det oppstå misforståelser. HAR KUNDEN ALLTID RETT? JA! Kunden har alltid rett og vi er helt avhengige av fornøyde kunder. Hvis det noen ganger føles som om vi er mistenksomme for eksempel ved tekniske problemer, så er det en naturlig forklaring: I en stor del av retursakene virker produktene helt fint ved testing (!). Det betyr altså at kunden har et problem et annet sted (en annen komponent som ikke virker, feil oppsett, feil bruk +++). Kunden ønsker selvfølgelig å få maskinen til å virke og vi må derfor finne den andre feilen. Selv om det derfor kan virke som om vi er paranoide, er det faktisk omtanke som er årsaken. :smile: Når det gjelder hvilket produkt som til en hver tid anbefales, så er dette en "umulig" diskusjon, noe "AMD/Intel er best"-trådene på dette forumet beviser. Noen av våre ansatte har personlige meninger, mens andre er mer nøytrale. Noen kunder har også svært bestemte meninger, mens andre trenger mer veiledning. FORSKJELLEN MELLOM NETTBUTIKKEN OG DE "VANLIGE" BUTIKKENE De seks Komplett Data-butikkene er egne enheter/selskaper med bl.a. egne ansatte, priser og tekniske avdelinger. Likheten er mellom Komplett.no og Komplett Data-butikkene er navnet, sortimentet (stort sett) og selskapet bak. Det er derfor grunn til å minne om at å handle på Komplett.no eller i de "vanlige" butikkene er to forskjellige ting. Varene som sendes ut til nettkundene går rett fra sentrallageret vårt i Sandefjord på 8000m2 og ikke via noen av butikkene. LEVERINGSTID PÅ VANLIGE VARER OG RETURER Når "fondus" skriver at vi bruker en uke på å sende ut vanlige varer er dette tull! En slik kommentar tyder på at vi ikke har varene på lager, noe han/hun kan se på konto-sidene sine. Stort sett sendes alle ordre ut samme eller neste dag ved forsendelse med servicepakke, i disse dager (vi bygger om lageret til høstsalget) tar det opptil en dag ekstra. Nå i helgen har lageret også jobbet på lørdag og søndag for å sikre at vi er à jour… Vi har et mål om å behandle returer i løpet av tre virkedager og vil bruke mye ressurser på å klare det målet fremover. For tiden ligger vi på fem virkedagers behandlingstid og det er blant det raskeste blant nettbutikkene, men ikke godt nok. ANNET Vi er glade for kommentarer og synspunkter, send gjerne disse til [email protected]. Vi er ikke perfekte, men forsøker å gjøre vårt beste hvis noe går galt. mvh Komplett.no PS Hjertelig takk til de som skriver at de faktisk er fornøyde kunder! Vi får flere slike tilbakemeldinger daglig til oss, men fortell det gjerne på Hardware også. Det er jo slik at de som er misfornøyde hyler høyest og de blide kundene (som er i flertall) ikke gjør noe med det. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 08:17, Komplett.no Salg skrev:PS Hjertelig takk til de som skriver at de faktisk er fornøyde kunder! Vi får flere slike tilbakemeldinger daglig til oss, men fortell det gjerne på Hardware også. Det er jo slik at de som er misfornøyde hyler høyest og de blide kundene (som er i flertall) ikke gjør noe med det. Problemet er bare det at så snart noen virkelig er fornøyde med noe, det være seg en webshop, et operativsystem eller et program av noe slag, og gir uttrykk for det, så blir vi i mange tilfeller overhøvlet av ukvemsord og beskyldt for å være betalt! for å si det. Det demper unektelig lysten på å si noe overhodet. "... men meg knebler de aldri ..." Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Quote: Den 2002-05-31 03:12, bestorp skrev:Kanskje du også kunne se det fra butikkens sin side..service mannen var opptatt der og da, hvorfor ikke respektere det ? ...service mannen 100 prosent, er så drittlei kunder som alltid skal heve seg og påstod det ene og det andre om hva som er riktig og galt her liksom.. Har handla flere ganger på komplett på Stovner og har aldri fått noe særlig dårlig service der før! SÅ mitt råd er: sett deg inn i en selgers hverdag før du begynner å klage på alt mulig ****skap! ingen som har fundert over om bestorp er den originale pølsemannen, siden ha bare har 1 melding og roser komplett stover opp i skyene hehe bare lurer jeg, eller hva mener dere ? for min egen del bruker jeg nettbutikken til komplett når jeg skal ha flere ting samtidig slik at det svarer seg med porto, og møllergata når jeg bare skal ha en enkelt ting. mvh nerd-light Lenke til kommentar
Phreak Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 He he.. konge knox.. Jobber i et firma som har lagt en del pæng igjen hos komplett.. Er fullstending klar over hvor håpløs servicen er i butikkene.. derfor holder jeg meg milevis unna dem.. Den som er i møllergate i oslo har ok service-innstilling, men den på stovner har dessverre 90% ammatører ansatt der. Jeg tror jeg kan klassifisere meg som en som har god peiling i og med at jeg bla. mekker pc for jobb, venner og meg selv. Og ikke pokker om jeg kjøper ferdig mekka maskiner av noen.. vel.. servere kjøper jeg fra compaq /hp / dell osv siden de veit hva de driver med når det gjelder den slags.. mens komplett/ps-data /mulitcom bygger rare ting inn i ferdig bygde pc'er. Jeg stoler mye mer på meg selv enn på noen andre.. Jeg har skrudd pc'er siden 286 dager.. og har 6 års hersens utdannelse innen for informatikk / data (vel.. det finnes atale iddioter som sikkert har tatt samme kursene som jeg har og som har fremdeles ikke peil, dessverre finnes det altfor mange iddioter som er data ingeniører som ikke har peiling på hardware.. (ex. accenture konsulenter)) og jeg skal vedde svansen på at få innenfor komplett har så veldig mye mer peiling.. Men.. hold dere til web eller ring dem og bestill (du får web priser om du ringer dem).. og du får bra med rabatter om du bestiller for mye pæng.. rabatter er bra.. har sendt endel hovedkort i retur til komplett og har hatt nada problemer.. Samme kan jeg si om ps, bortsett i fra at hos dem så har servicen vært prima selv når jeg har møtt opp personlig ( kan kun gå god for butikken på industriområdet i arendal.. det var den gang man var student i grimstad.. hubba hubba).. vel.. nok ræl.. Jeg er fornøyd med komplett web/telefoni, men hold dere unna butikken på stovner i det minste.. Forresten.. budbil i oslo koster mindre i pris differansen og du kan betale med sjekk eller bank accept kort. Milde himmel.. dette ble mye lengre enn planlagt.. ikke har jeg gitt noe særlig brukbar informasjon tilbake heller.. vel vel .. måtte bare svare.. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Sist jeg var hos komplett var det for å bytte en ram brikke som BRANT OPP så fort den kom inn i PCn min (lukta svidd over hele huset). Jeg tusla ned til Komplett i Oslo sentrum sto i kø i kanskje 5 minutter og snakket med en av selgerene. Jeg ga han minnebrikken og fortalte han hva som hadde skjedd. Han gikk inn i "pauserommet" og etter noen minutter kom han tilbake med en ny vare. Jeg spurte om jeg ikke skulle få en ny kvitering på denne, det var jo en ny vare med ny garanti. Men dette nektet han for og bruke "jeg vet bedre en deg" tonen... Skulle jeg fått en ny kvitering med ny garanti? Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Skulle jeg fått en ny kvitering med ny garanti? Nei, garantien fortsetter på din gamle kvittering. Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-05-31 08:59, talisar skrev:Kort oppsummert:Jeg ser for meg den svære grisen som spiser pølse og drypper fett, ketchup og potet og rekesalat ned på hovedkortet, for så å tørke det vekk, muligens slikke det av.hæhæ Hjelpe meg... stakkars servicemann.... Har han fortjent disse uttalelsene?.... Lenke til kommentar
decker Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Heisan! Forferdelig historie om pølse-labben fra komplett, men, lurer litt på hva "Elkjøp-syndromet" er.. =) deccy. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-05-31 23:27, Rafael skrev:Nå fikk jeg lyst på pølse.. LOL Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 02:15, cyclo skrev: Quote: Den 2002-05-31 10:53, PlacidDragon skrev: Det er mange som har har veldig dårlig erfaring med Komplett, ja. På den andre siden er det også mange som er fornøyde med servicen og kundebehandlingen. Jeg tror at mye av problemet med komplett er forskjellsbehandling. Lurer på om dem godtar at jeg krever å få snakke med en viss selger. Jeg fikk nemlig problemer med en archos jukebox kjøpt på komplett i sentrum. Jeg viser selgeren at den ikke starter. Han spør om jeg har prøvd å skifte batterier. Jeg svarte at det står i bruksanvisningen at man mister garantien dersom du bruker uorginale batteri. Hvorpå han skriver en "feilsøkt, testet, byttet" sak på pc'en og gir meg en ny. Hele greia tok 5 minutter. En uke senere skal jeg kjøpe hovedkort i samme butikk. Fyren forann meg i køen skal levere en archos jukebox som ikke funker. Han har hatt den på reperasjon 3 ganger tidligere på komplett. Atter en gang tar de imot den for å sende den på reparasjon. Det var to forskjeller: 1) Hvilken selger det var 2) Fyren forann meg var i 14-15 års alderen og gikk i gangstah klær :wink: Jeg er 23, har skjegg og var vellkledd. Forskjellsbehandling? 2) Fyren forann meg var i 14-15 års alderen og gikk i gangstah klær :wink: Jeg er 23, har skjegg og var vellkledd. <- *kremt* Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 08:17, Komplett.no Salg skrev:Hei,Mange spørsmål og kommentarer i denne tråden, morsomt å se at en diskusjon om Komplett alltid vekker liv og engasjement på Hardware. Denne gang er det litt for mange emner til at vi har mulighet til å kommentere alle, men vi skal forsøke å gi noen svar på de viktigste:MAT!Ja, samtlige ansatte i Komplett Data-butikkene spiser mat og nei, det er overhodet ikke lov å spise samtidig som man tester produkter. Dette er blitt repetert ovenfor butikken vår på Stovner og vi regner ikke med noen problemer med dette fremover. Vi må bare beklage ovenfor JohnnyKnoxwille for behandlingen han fikk og setter pris på gjenfortellingen hans.TRYNETILLEGG/FORSKJELLSBEHANDLINGVi forskjellsbehandler ikke kunder, verken på Komplett.no eller i Komplett Data-butikkene. Selv om vi forsøker å behandle alle kunder fullstendig likt vil naturligvis en hyggelig tone og en god feilbeskrivelse gjøre oss hyggelige tilbake, vi er (tro det eller ei) kun mennesker. Husk også på at kundene våre er alt fra ingeniører til førstegangskjøpere av datautstyr. Vi vet heller ikke alltid hvor mye dere kan, derfor kan det oppstå misforståelser.HAR KUNDEN ALLTID RETT?JA! Kunden har alltid rett og vi er helt avhengige av fornøyde kunder. Hvis det noen ganger føles som om vi er mistenksomme for eksempel ved tekniske problemer, så er det en naturlig forklaring: I en stor del av retursakene virker produktene helt fint ved testing (!). Det betyr altså at kunden har et problem et annet sted (en annen komponent som ikke virker, feil oppsett, feil bruk +++). Kunden ønsker selvfølgelig å få maskinen til å virke og vi må derfor finne den andre feilen. Selv om det derfor kan virke som om vi er paranoide, er det faktisk omtanke som er årsaken. :smile: Når det gjelder hvilket produkt som til en hver tid anbefales, så er dette en "umulig" diskusjon, noe "AMD/Intel er best"-trådene på dette forumet beviser. Noen av våre ansatte har personlige meninger, mens andre er mer nøytrale. Noen kunder har også svært bestemte meninger, mens andre trenger mer veiledning. FORSKJELLEN MELLOM NETTBUTIKKEN OG DE "VANLIGE" BUTIKKENEDe seks Komplett Data-butikkene er egne enheter/selskaper med bl.a. egne ansatte, priser og tekniske avdelinger. Likheten er mellom Komplett.no og Komplett Data-butikkene er navnet, sortimentet (stort sett) og selskapet bak. Det er derfor grunn til å minne om at å handle på Komplett.no eller i de "vanlige" butikkene er to forskjellige ting. Varene som sendes ut til nettkundene går rett fra sentrallageret vårt i Sandefjord på 8000m2 og ikke via noen av butikkene. LEVERINGSTID PÅ VANLIGE VARER OG RETURERNår "fondus" skriver at vi bruker en uke på å sende ut vanlige varer er dette tull! En slik kommentar tyder på at vi ikke har varene på lager, noe han/hun kan se på konto-sidene sine. Stort sett sendes alle ordre ut samme eller neste dag ved forsendelse med servicepakke, i disse dager (vi bygger om lageret til høstsalget) tar det opptil en dag ekstra. Nå i helgen har lageret også jobbet på lørdag og søndag for å sikre at vi er à jour…Vi har et mål om å behandle returer i løpet av tre virkedager og vil bruke mye ressurser på å klare det målet fremover. For tiden ligger vi på fem virkedagers behandlingstid og det er blant det raskeste blant nettbutikkene, men ikke godt nok. ANNETVi er glade for kommentarer og synspunkter, send gjerne disse til [email protected]. Vi er ikke perfekte, men forsøker å gjøre vårt beste hvis noe går galt. mvhKomplett.no PS Hjertelig takk til de som skriver at de faktisk er fornøyde kunder! Vi får flere slike tilbakemeldinger daglig til oss, men fortell det gjerne på Hardware også. Det er jo slik at de som er misfornøyde hyler høyest og de blide kundene (som er i flertall) ikke gjør noe med det. Dette er det største pisspreiket jeg noen gang har hørt !!!! [ Denne Melding var redigert av: ahpadt på 2002-06-17 18:51 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg